Hyvät Foorumilaiset. Suuret kiitokset teille neuvoistanne ja ohjeistanne. Olen ollut tähän saakka pelkästään utelias lukija ja foorumin seurailija. Mutta nyt täytyi rekistöröityä ihan kiittääkseni teitä. Minulla on ollut jo vuosien ajan vuoden 1988 900i laadukas perheauto. Se on ollut erittäin varma ja luotettava kaveri reissuilla ja kelillä kuin kelillä on varmasti päässyt perille. 20 vuotta tulee ensi vuonna täyteen ja auto on ollut suvussa alusta lähtien ja itselleni sen sain yhdeksän vuotta sitten. Joten jonkinlainen kiintymys, viha/rakkaus, suhde kulkineeseen on syntynyt. Ilmeisesti saabismi on jonkinlaista sairautta. Olen nimittäin monta kertaa toivonut, että ko. kulkine lakkaisi toimimasta ja saisin hankkia toisen auton tilalle. Mutta Saab sen kun kestää ja kestää. Viime viikolla olin menossa katsastamaan autoa ja onnekkaasti siellä oli ruuhkaa, etten päässytkään tarkastukseen. Poistuessani konttorilta havaitsin valoissa jotain vikaa. Vilkut toimivat hieman omituisesti. Kotiin päästessäni tulin huomanneeksi, että takavalot toimii ihan miten sattuu. Ns. joulukuusi efekti toimi aina kun laittoi vilkun päälle tai jarrutti. Yritin epätoivoisesti etsiä vikaa useamman päivän ajan. Annoin jopa insinööriveljelleni toimeksiannon korjata valot. Eipä hän vikaa löytänyt ja epätoivoon vaipui hänkin. No satuinpa laittamaan hauksi tälle foorumille "takavalot" ja alkoihan ohjeita löytymään. Kuten niin monella muullakin, maadoituksessa oli vika, niin etumaadoituksessa jäähdyttäjän vieressä että takavalojen paneeleissa. Eli maadoitin takavalojen paneelit suoraan vararenkaan viereiseen palkkiin ja jäähdyttäjän viereisestä maadoituksesta oli sekä vilkku että parkkivalon maajohto irronnut, joten nekin uudella ruuvilla laitoin apikoliittimella runkoon. Jopas aloin toimimaan. Todellakin olin aiemmin jo heittänyt kirveen kaivoon ja suunnittelemassa ja hakemassa uutta autoa, hyvä etten jo tarjousta tehnyt (olisin tehnytkin yhdestä 9-5:sta, mutta se oli jo myyty). Siis haluaisi jo vaihtaa mutta kun se on niin hyvä auto eikä siitä raskisi luopua.
Eli tämä kaikki purkautuminen on kiitos teille. Saab taas toimii ja eiku ensi viikolla leimalle.
Mukavaa syksyä kaikille.
takavalo ongelman ratkaisusta kiitokset teille
-
- "Koeajolla"