900 kiertokangen/kampiakselin laakereista?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900turbo3d
"Hölösuu"

900 kiertokangen/kampiakselin laakereista?

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Semmosta vaan kun uudet pitää tilata ja tuolta motonetistä ne tilailen, kun aloittelija näissä hommissa oon niin mistähän tiedän tilata oikeenlaiset laakerit, siis koon puolesta. Lähinnä sitä tässä ajattelin että jos joku on tuota kampiakselia joskus koneistanut eikä ole enää alkuperäisen kokoiset? mistäpä moinen selviää? Mitä olette mieltä kannattaisiko samalla vaihtaa männänrenkaat, tosin amatöörin silmissä niissä ei kyllä mitään kulumaa ollut havaittavissa. Ja tuota männän laessa oli muistaakseni merkintä 0/80. Mitäpä nuo merkinnät taas tarkoittikaan :oops:
Ja laakereista vielä sen verran että kampiaks. laakerissa oli merkinnät saab, 835093 ja alapuolella 835531 jokaisessa ja kiertok saab, 835534 ja alapuolella 834765
Kiitokset neuvoista jo etukäteen

Ja kyseessä on vm 84 900 8 tappinen turbo, elikkäs ilmeisesti h-kone??
e0000333
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Vaikuttais vahvasti siltä että alkuperäiset laakerit oot ottanut pois. Joten ostat vaan samanlaiset tilalle. Tuskin kukaan tee se itse jannu on raskinut saabin omia laakereita ostaa(tai edes saanut mistään).... :lol: Tai vaikka saabin paapat olisi koneen aukaissut niin melkovarmasti on vakiokokoisia osia.

Männätkin on vakio kokoiset minun käsittääkseni. Jos olisi ylikokomännät niin nollan tilalla olisi ehkä jotain muuta. Kannattaa ne männänrenkaatkin laittaa uudet kun on kerran pata auki(+hoonaus). Itellä oli kone ainakin lämmennyt yläkanttiin parikertaa ja renkaista oli paras puristusteho karannut.

Jos oot epävarma niin mittauta kampiakseli kun haet vaikka paikallisesta moottorihiomosta laakereita(itsellä ainakaan ei maksanut vaivaa tilata motonetistä, tuli noin 25€ kalliimmaksi, ja ehkä sain parempaa tavaraa).
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
900turbo3d
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Selvä homma. Itse varmaan tyydyn motonetin tarjontaan kun sieltä muutenkin tulee tuota tavaraa jonkun verran. Männissäkin oli pientä kulumaa havaittavissa, mutta budjetti ei kyllä riitä uusiin mukeihin, pitänee siis tytyä niihin männänrenkaisiin, jollei tuosta auton omasta koneesta löydy samankokoisia ja parempia...mikäli niitä kannatta keskenään vaihdella.

Onko muuten tuohon vaihteistoon mitään tehtävissä/onko järkevää, kun siitä ilmeisesti on synkrot rikottu salamavaihdoilla. Ääntä se siis ei pidä mutta 3 vaihteelta ei kakkosta saa tupaan ellei nopeus ole jotain 30 km/h luokkaa :cry: Välikaasu saatta joskus auttaa...
Vastaa Viestiin