Mikä mikä ???
Mikä mikä ???
Kaasarikonella oleva 900 vm88 , ruvennut viimme aikoina oireileen seuraavasti. kiihdyttäessä ei kiihdy heti mietti ja mietti kunnes jo viimmein tajuaa lähtä, jos vetasee ryyppyä niin jo vot lähtee mutta ei ilman sitä, toisinaan tahtoo kakoa ja nykiä mutta ei ryyppy päällä.
Olen tutkinut ja ehtinyt vikaa enkä löydä eli apua.
Olen tutkinut ja ehtinyt vikaa enkä löydä eli apua.
-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
Löisinpä vaikka vetoa, että kaasarista se vika löytyy. Jos ei, niin onko sytytys kohdallaan ? Minulla vastaavanlainen hyytymisilmiö johtui 40 astetta pielessä olleesta sytkästä (-88 pystykeula kaasutin), joka taas johtui loppuun venyneestä jakoketjusta, joka hiljakseen oli hivuttanut sytkän pieleen. Kiloletrejä oli silloin jotakuinkin 300 tkm.
Mutta silti, kaasuttimeen liikkuvien osien huoltosarja, osat vaihtoon ja baanalle.
Mutta silti, kaasuttimeen liikkuvien osien huoltosarja, osat vaihtoon ja baanalle.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Samantyyppinen käyttäytyminen on tuttua omassa kaasarisaabissani.
Kirjoitin hieman aikaisemmin
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5851
Kirjoitin hieman aikaisemmin
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5851
Olen nyt hommanut suppean korjaussarjan kaasariin. Maanantaina olisi tarkoitus laittaa se paikalleen. Tuo muoviholkki on myös yksi mahdollinen kohde. Täytyy katsella sitä, jos ei korjaussarja auta.- huippunopeus on noin 140 (ei voi olla näin vähän vai voiko?)
- Jos kiihdytän pikkuvaihteella isoille kierroksille niin isolle vaihtaessa kone tuntuu tukehtuvan.
- Auton ollessa auringossa sisällä haisee bensa, tästä johtunee se, ettei heti starttaa vaan joutuu vähän aikaa sahaamaan.
- Katsastuksessa päästöt ovat aivan rajalla, tästä syystä säätöjä on jouduttu aika paljon hakemaan.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 10:45
- Paikkakunta: Siuntio
Eikös tuo saabin käyttämä kaasari ole muuttuvakurkkuinen Stromberg?
Kyseisestä käikäleestä minulla ei ole pätkääkään kokemusta, mutta samankaltaisten Britti SU "Pässinmunien" kanssa on hiuksia tullut jonkinverran harmaannettua.
Niissä on kiihdytys rikastus toteutettu hidastin sylinterillä joka sijaitsee luistin sisällä. Mikäli hidastimen öljyt vähissä tai liian ohuet, ovat oireet juuri kuvailemasi mukaiset. kiihdytettäessä luisti ponkaisee liian nopeasti ylös laihentaen seoksen. Käsittääkseni samankaltainen öljymäntä löytyy myös Strombergista. Ainakin vian poissulkeminen on toimenpiteenä helpoimmasta päästä.
-Antti
Kyseisestä käikäleestä minulla ei ole pätkääkään kokemusta, mutta samankaltaisten Britti SU "Pässinmunien" kanssa on hiuksia tullut jonkinverran harmaannettua.
Niissä on kiihdytys rikastus toteutettu hidastin sylinterillä joka sijaitsee luistin sisällä. Mikäli hidastimen öljyt vähissä tai liian ohuet, ovat oireet juuri kuvailemasi mukaiset. kiihdytettäessä luisti ponkaisee liian nopeasti ylös laihentaen seoksen. Käsittääkseni samankaltainen öljymäntä löytyy myös Strombergista. Ainakin vian poissulkeminen on toimenpiteenä helpoimmasta päästä.
-Antti
Itselläni syy löytyy kaasarin säädöistä. Katsastusta varten säädätin kaasarin korjaamolla kohdalleen. seurauksena oli, että auto tukehtui juuri edellä kuvatun laisesti, enne se oli toiminut ok.
Isäni on vanha saab asentaja ja hän kertoi kaasirijn olevan yksinkertaisesti liian laihalla. Pitäisi kuulemma itte ruuvata karvan verran rikkaalle. Kuulemma tuttu ongelma heidän vanhalla korjaamolla.
Isäni on vanha saab asentaja ja hän kertoi kaasirijn olevan yksinkertaisesti liian laihalla. Pitäisi kuulemma itte ruuvata karvan verran rikkaalle. Kuulemma tuttu ongelma heidän vanhalla korjaamolla.
Olethan sulkenut pois pienet ilmavuodot: alipaineletkut modulaattoriventtiilille ja EGR:lle ja ettei EGR-venttiili jumittunut auki.
Kaasarin kalvo ehjä, ja sitä öljyä. Moottoriöljy pelaa ihan hyvin - perfektionisteille ohjekirjan sanomaa automaattilootan öljyä.
Vetääkö kolmosella tasaisesti seitsämääkymppiä, nelosella satasta, jos tuntuu "aaltoilevan" on seos laihalla. Minun pirssissä Pierburgin lämpötilakorjaus on vähän turhan ärhäkkä ja kun ilmat lämpenee pitää seosta heivata rikkaammalle, syksyllä sitten taas laihemmalle. Tuntuu epäloogiselta mutta näin on joutunut tekemään joka vuosi. Pohjan ruuvia 1/8 kierrosta kerrallaan auki kunnes tuntuu veto tasaiselta, pari kolme säätökertaa yleensä riittää.
Kaasarin kalvo ehjä, ja sitä öljyä. Moottoriöljy pelaa ihan hyvin - perfektionisteille ohjekirjan sanomaa automaattilootan öljyä.
Vetääkö kolmosella tasaisesti seitsämääkymppiä, nelosella satasta, jos tuntuu "aaltoilevan" on seos laihalla. Minun pirssissä Pierburgin lämpötilakorjaus on vähän turhan ärhäkkä ja kun ilmat lämpenee pitää seosta heivata rikkaammalle, syksyllä sitten taas laihemmalle. Tuntuu epäloogiselta mutta näin on joutunut tekemään joka vuosi. Pohjan ruuvia 1/8 kierrosta kerrallaan auki kunnes tuntuu veto tasaiselta, pari kolme säätökertaa yleensä riittää.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Tässä muuten kelpo ohjeet Pierburgin ja Strombergin kaasareista. Lienevätkö jotain korjaamokirjoista skannattu pdf:ksi.
http://saabfaq.msk.ru/saab_carbs/list.htm
http://saabfaq.msk.ru/saab_carbs/list.htm
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Juu kiiitoksia vaan. Ja sitten katsastuspäivän aamuna taas 8 mm hylsy käteen ja ainakin 3/4 kierrosta kiinni. Minulla on ollut näin, eli (osa)kuormitetun koneen seos on kohdallaan mutta tyhjäkäynti rikkaalla. Pitäisi varmaan kysellä saisiko jostain tyvestä paksumpaa neulaa luistiin.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96