Bensamittarin näyttää miten sattuu?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
jönni
"Turbo"

Bensamittarin näyttää miten sattuu?

Viesti Kirjoittaja jönni »

Yritin hakea tietoa(en löytänyt?) miksi bensamittarin neula näyttää ensin oikein ja sit tippuu alas ja näyttää tyhjää ja taas oikein kun bensaa n,10-15l jäljellä?Merkkivalo toimii ja kyseessä 88-satku karvalakkimalli!Vinkkejä kaivattaisi kiitos!
Klubilainen 3656.
nalleolut
"TosiSaabisti"

Re: Bensamittarin näyttää miten sattuu?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mulla tekee päin vastoin välillä neula hyppää yli asteikon. ja välillä näyttää oikein. ei auttanut varaanturin vaihto bensatilaan,vaan epäilen vian olevan mittariston takana niissä salmiakeissa.... tarkoitus olisi torstaina vaihtaa koko bensa/lämpötila moduli uuteen. samalla vaihtuu polttimot.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jönni
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja jönni »

Mimmi kirjoitti:Polttoainemitarin anturi viallinen. Anturi löytyy tankista.
Kiitos!Tutkin asiaa viiikonloppuna!
Klubilainen 3656.
Ääni
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Ääni »

Mulla on mittariston takana oleva laminoitu "piirilevy" (millin ohutta muovia!!!) taipunut niin että bensamittarille tuleva "piirilevyn" johdin ei ota kunnolla kontaktia. CRC ja piirilevyn heiluttelu auttoi.

On suorastaan ihme että mittaristo toimii vielä 19 vuoden jälkeen, sen verran heikkorakenteinen mittaristo on. Kyllä ne saksalaiset osaa...
JL
"Aero"

Viesti Kirjoittaja JL »

En nyt mitenkään haluasia viisastella mutta kun laittoi hakuun "bensamittari" niin löytyi kymmenkunta samantapaista ongelmaa. Itsekkin olen linkitellyt useampaan kertaa vanhoja viestejä.

Pitäisiköhän tästä og900 mittaristo ongelmista tehdä ihan tiedote tänne og osastolle..?

Ja älkää nyt kukaan vetäkö herneitä. Mutta tosi asia vaan on että tämän tyyppisiä ongelmia on puitu jo useampaan kertaan.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
haffu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haffu »

Itselläkin itse mittari näyttää milloin mitäkin lukemaa. Etenkin kun bensaa on vain sellaiset 10-20l. Tämä siis normiajossa. Muutenkin oman satkun mittaristo elää omaa elämäänsä. Mm. lämpömittari kuleentuu heti kun ahtopaine alkaa olemaan nollissa tai paineella. Alipaineella taas lämpömittari toimii normaalisti. Välillä myös tuo lämpömittarin viisari pomppii tuota normaalilämmön ja nollan väliä pienellä alipaineella ja pienellä ahtopaineella.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Vastaa Viestiin