tämä ei luultavasti lopu koskaan: check engine

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tapileppä
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:14
Paikkakunta: Lappeenranta

tämä ei luultavasti lopu koskaan: check engine

Viesti Kirjoittaja tapileppä »

Nalleolut kävi ottamassa koodit, kätevästi, check-engine paloi koko ajan, koodien mukaan häikkä saattaisi olla lambdassa, IMMUssa tai vuoto imusarjassa. Koodien lukuhetkellä oli lämpötilä ulkona n.-1, check-engine paloi koko ajan. Keli lämpeni, +2, c-e sammui eikä syty enää millään...PÄIVÄÄ, ei vaikuta onneksi palkkaukseen eikä ajoon, samanlailla se kulkee, palaa c-e tai ei, bensan kulutuksessa ei mitään eroa : lopputulos on ettei c-e paljon kiinnosta, jos se ei mihinkään vaikuta, ainakaan minun KAUNIISSA 900;ssa(no, eri mieltä saa olla), no joo, oma on mielipiteeni...
p.0400740065
Saab 900i16v 2.1 -93
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: tämä ei luultavasti lopu koskaan: check engine

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Imusarjan tiiviste. Menee tuollaikää jo pöperöksi, olettaen ettei vielä ole kansitöitä tehty? Juurikin kaverin tontusta eliminoitiin sitkeänä loimottanut "CE"- valo irrottamalla imusarja, sekä siivoamalla paikat ja vaihtamalla tiiviste uuteen kunnollisen liiman kera.

Vanha tiiviste vieläpä löystyneitten imusarjan kiinnitysmuttereiden kera päästi sekä ylimääräistä ilmaa että jäähdytysnestettä moottoriin, josta Lambaada ei hyvää tykännyt vaan ilmoitteli olotilastaan mittaritaulussa loimottavan valon muodossa.
tapileppä
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: tämä ei luultavasti lopu koskaan: check engine

Viesti Kirjoittaja tapileppä »

saatatpa olla oikeassa, katsastusmies ehdotteli imusarjan vuotoa, hyväksyi kuitenkin, glykoli haisee pakoputkessa kaasun seassa, vaikka neste vähenee aivan olemattomasti, mulla on kuitenkin 320000 ja vähän päälle mittarissa, eikä mitään ole vielä vaihdettu, ei kansipahvia, ei imusarjan tiivisteitä,ei mitään, täytyypä alkaa kattelemaan, jos vaikka vaihtaisi kaikki tiivisteet kerralla, eipä olisi siitä taas vähään aikaan huolta...kone on kyllä timmissä, puristukset tasaiset, öljyä ei vie 10.000 vaihtovälillä oikeastaan yhtään, satunnaisesti joutuu 1/2 ltr laittamaan, ihan ok...
p.0400740065
Saab 900i16v 2.1 -93
Pampula
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 00:31
Paikkakunta: Kouvola

Re: tämä ei luultavasti lopu koskaan: check engine

Viesti Kirjoittaja Pampula »

CE-valo on mielestäni jonkun pirun tms. aikaansaama juttu. Itselläni meni toissapäivänä bensapumppu ja luulisi tuon edes sytyttävän, mutta ei. Norjan mäissä sitten valo välähtelikin ihan syyttä.
Sauli.M #1562
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: tämä ei luultavasti lopu koskaan: check engine

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

pensapumppu ei kuulu vika järjestelmän piiriin mutta alhaisen pensan paineen pitäisi saada aikaan vikakoodin seos liian laiha.

eli jos pumppu tuli yht äkkiä tiensä päähän niin ei vika valo reakoi siihen.

satunnainen valon syttyminen johtoo yleinsä huonosta maadotuksesta moottorissa tai korissa.

eli jos välähtelee tai palaa stunnaisesti niin ensimmäiseksi kannattaa putsata kaikki maadoitus pisteet.

toinen joka voi aiheuttaa moista on esimerkikisi kosteutta liittimissä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vastaa Viestiin