C900 kaasariongelma

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
timotn
"Aero"
Viestit: 388
Liittynyt: Ti Tammi 27, 2004 20:36
Paikkakunta: Oulu

C900 kaasariongelma

Viesti Kirjoittaja timotn »

C pomppas katsastuksessa päästöistä, CO 4.70, sallittu 3.50. No eiku säädölle paikalliselle huoltoasemalle, arvot putoski säädöllä 2.50, mutta säädön jälkeen auto lakkasi ottamasta kierroksia muuten kuin houkuttelemalla. Imun avulla toimii, eli ei saa bensaa. Kalvo on ehyt, neula näyttää pöyreältä, luistikin tuli puhdistettua. Säätötilanteessa huoltomies ei koskenut mihinkään muuhun kuin pohjan säätöruuviin. Myös öljyä on kaasarissa. Mikähän mahto kaasarista särkyä? Joku tiivisterengas suuttimen juuresta? En vielä irrottanu koko kaasaria purkua varten. Myös alipaineletkut ja jakajan alipainekello ovat kunnossa.

Timppa
cc
"Viggen"
Viestit: 539
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Törmäsit auton ominaisuuteen. Katasastuksessa pitää olla ajoon kelvottoman laihalla. Katsopa tätä keskustelua: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=6379
Kaiken lisäksi kulutuskin on pienempi kun säätö on haettu ajoa eikä katsastusta varten.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
timotn
"Aero"
Viestit: 388
Liittynyt: Ti Tammi 27, 2004 20:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja timotn »

juu, tuota topikkia yritinki ettiä, pitänee ruuvata rikkaammalle. tänks kamut!

Timppa
jmka
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Kesä 15, 2004 11:53
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja jmka »

Omassa 900C -89:ssä sama ongelma, ei mennyt kaasu pohjassa kun tuollaiset 130kmh. Veivasin ruuvia 1.25 kierrosta auki ja heti lähti menemään. Aamulla oli kuitenkin emännällä vaikeuksia saada auto käyntiin pikku ajolenkin (ajoa ryyppy päällä n.2 km) jälkeen. Käviskö kone nyt sen verran paksulla että rikastinta ei enää tarvita ko. ajomatkan jälkeen. Ennen sai ajella ryyppy päällä vaikka 30km ilman että olisi vaikuttanut auton menoon/käynnistymiseen lämpimänä mitenkään. Onko samanlaisia kokemuksia :?:
- VSP ja homma hoituu -
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

No itellä just -89 900c ja kun säädöt on kohdallaan, ni ite en käytä ryyppyä kun käynnistykseen. Eli kun liikkeelle on lähdetty, niin ryyppy vaan suoraan pois päältä. Talvella pitää joskus ensimmäisissä liikennevaloissa vetäistä vielä ryyppy päälle, ettei kylmä kone sammu tyhjäkäynnillä, mut muuten en yleensä käytä ryyppyä (itse asiassa jos ryyppy päällä koittaa ajaa, ni auto tukehtuu). Kokeilemalla sekin selviää, ryyppyä pois vaan, ja kokeilet, et miten se auto kulkee. Itsellä kyllä juuri käynnistetty kone nykii tietysti kylmänä jos kaasua polkaisee liikaa kiihdyttäessä, mutta tämäkin ominaisuus katoaa kun hetken on ajellut.
9-3SC 2.0t Aut. -08
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Ostakaa uus strömberg- motonetistä tai hyvä käytetty.- Pelaa ihan erilailla ja tulee vetoja , sillä pierburgilla ei tee mitään :D . Pysyy säädöissä ja kestää taatusti kauemmin kuin auto :wink: :wink: :wink:
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

toms kirjoitti:Ostakaa uus strömberg- motonetistä tai hyvä käytetty.- Pelaa ihan erilailla ja tulee vetoja , sillä pierburgilla ei tee mitään :D . Pysyy säädöissä ja kestää taatusti kauemmin kuin auto :wink: :wink: :wink:
Niin, tai t8:n tekniikka megasquirtillä niinkuin olen itse meinannut. :lol: Pääseepähän ainakin kaasutin ongelmista :)
9-3SC 2.0t Aut. -08
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

toms kirjoitti:Ostakaa uus strömberg- motonetistä tai hyvä käytetty.- Pelaa ihan erilailla ja tulee vetoja , sillä pierburgilla ei tee mitään :D . Pysyy säädöissä ja kestää taatusti kauemmin kuin auto :wink: :wink: :wink:

Suosittelen tätä vaihtoehtoa, stömperg toimii ja pelaa paremmin kuin
pieburg (lausu pierupurkki)
Ari 1622
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Multa sais tupla strömberit kossupullolla :wink: 99:n imusarjalla tai vaikka koko kone( Vaikka öljypolttimeksi)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin