Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Suoraan kysymykseen suora vastaus:
Kummat iskarit alle sport-alustaiseen ( Jäykemmät ja matalammat jouset ja kallistuksen vakaajat )900 16v. Turbo Saabiin:
Sachsin Super Touringit numeroilla etu 112 103 ja taka 112 104
eli sport alustaiin vai Bilsteinit mitä esim. Speedpartilla myydään sport-alustasarjoihin.
Mitä kokemuksia ko. iskareista ?
Nyt alla nuo Sachssit mutta jos laittaiski Bilsteinit ????
Käyttökokemukset ja ominaisuudet ratkaisee , ei hinta.
Tuntuu vain että paluu ym. vaimennusta saisi olla Sachseissa enemmän etupäässä.
Mitkä on iskareitten numerot Bilsteineissä ?
Kummat iskarit alle sport-alustaiseen ( Jäykemmät ja matalammat jouset ja kallistuksen vakaajat )900 16v. Turbo Saabiin:
Sachsin Super Touringit numeroilla etu 112 103 ja taka 112 104
eli sport alustaiin vai Bilsteinit mitä esim. Speedpartilla myydään sport-alustasarjoihin.
Mitä kokemuksia ko. iskareista ?
Nyt alla nuo Sachssit mutta jos laittaiski Bilsteinit ????
Käyttökokemukset ja ominaisuudet ratkaisee , ei hinta.
Tuntuu vain että paluu ym. vaimennusta saisi olla Sachseissa enemmän etupäässä.
Mitkä on iskareitten numerot Bilsteineissä ?
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Speedpartsin mukaan Bilsteinin osanumerot:
Sport Fram B46-0387
Sport Bak B46-0397
Muuten en osaa sanoa, kun ei ole vielä kokemusta kummastakaan (Sachsin sportti-iskarit on tallissa odottamassa asennusta).
Eski
Sport Fram B46-0387
Sport Bak B46-0397
Muuten en osaa sanoa, kun ei ole vielä kokemusta kummastakaan (Sachsin sportti-iskarit on tallissa odottamassa asennusta).
Eski
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Isot pojat puhuu Bilsteinien puolesta, itse kallistuisin niiden puoleen.
Oletkos miettinyt Konin Specialeja?
Oletkos miettinyt Konin Specialeja?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Missäs näitten hinta muuten liikkuu?Frostwind kirjoitti: Oletkos miettinyt Konin Specialeja?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
424€/ sarja näyttäis olevan elkpartsillaSaabinsti kirjoitti:
Missäs näitten hinta muuten liikkuu?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Konit on ollut yhden kerran ja vajaan vuojen kesti. Takuu ei pelannut yhtään ! ( Motoral ). Asennusvirheenä tuli takas vaikka ne ei oo sitä asennusta ole nähnyt ... Kovakromi meni puhki iskarin varresta ja sitä myöten öljyt osaksi pihalle, välimäntä tuli vastaan ja sitä myöten iskarin liikerata pieneni puoleen. Hyvä ettei hajottanut ripustuksia. En haaveilekkaan Koneja !
Sachssit on muuten hyvät mutta hieman liian pintakovat ja velton oloiset loivissa heitoissa. Jämäkkä ei merkaa että olisi epämukavat. Jos iskari ei ole pintakova mutta ottaa vastaan pitkät loivat heitot niin siinä olisi täydellisyys Saabiin. 99 mulla on jämäkät Bilsteinit jotka ei ole pintakovat mutta ottaa kunnon liikket jämäkästi mutta kiinnitys ei passaa 900;een eli ei voi samoja hommata.
Nyt ei muuta kuin mielipiteitä kehiin. Foorumilla oli jossain avosaabin ( Metalli sininen ??? ) projektikuvissa ilmeisesti ko. Bilsteinit alla ja on tullut vastaan foorumilla muitakin Bilsteinin asentajia. Ei viitsi reilua 400 eskoo tuhlata iskareihin jos ne ei pelaakkaan ja vanhat on ehyet.
Sachssit on muuten hyvät mutta hieman liian pintakovat ja velton oloiset loivissa heitoissa. Jämäkkä ei merkaa että olisi epämukavat. Jos iskari ei ole pintakova mutta ottaa vastaan pitkät loivat heitot niin siinä olisi täydellisyys Saabiin. 99 mulla on jämäkät Bilsteinit jotka ei ole pintakovat mutta ottaa kunnon liikket jämäkästi mutta kiinnitys ei passaa 900;een eli ei voi samoja hommata.
Nyt ei muuta kuin mielipiteitä kehiin. Foorumilla oli jossain avosaabin ( Metalli sininen ??? ) projektikuvissa ilmeisesti ko. Bilsteinit alla ja on tullut vastaan foorumilla muitakin Bilsteinin asentajia. Ei viitsi reilua 400 eskoo tuhlata iskareihin jos ne ei pelaakkaan ja vanhat on ehyet.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Sachs super touring? Neste vai kaasu?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Ihtellä bilstein sportit tulossa og:hen.
Tuli sovittua kaupat ruottalaisen kans viimeviikolla.
Että eiköhän pikkuhiljaa jonkulaista kokemusta tule kunhan osat saapuu
ja saa ne paikalleen.
Tuli sovittua kaupat ruottalaisen kans viimeviikolla.
Että eiköhän pikkuhiljaa jonkulaista kokemusta tule kunhan osat saapuu
ja saa ne paikalleen.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Nämä Super touringit on yksiputkikaasut. Paljon jämäkämmät rakenteeltaan / ajoltaan kuin advantaget. ( Isäukolla on advantaget vakioalustassa)
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Oiskohan tuo supertouring sitten ratkasu, kun haluan mahdollisimman jäykän alustan kohtuu hinnalla. Lesjöt on jo, mutta iskaria pitäs saada mahdollisimman jäykäksi.
KYB:iä olen kanssa miettiny, kun tuntus ainakin veljen pemukassa pelittävän ok.
KYB:iä olen kanssa miettiny, kun tuntus ainakin veljen pemukassa pelittävän ok.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Jahas jahas. Kiva tietää, että nuo on kaasut. 99:iin ne oli nesteiskarit aikoinaan ('98), kun isä osti sellaiset tuohon 99:iin. Ne kesti siinä kinthaalla kaksi vuotta, kun alkoi kuskinpuolen iskari koliseen talvella. Seuraavana kesänä laitoin sitten madallusjouset ja uudet iskarit, ja tuosta kolisevasta Sachsista tuli pari desiä vettä ulostoms kirjoitti:Nämä Super touringit on yksiputkikaasut. Paljon jämäkämmät rakenteeltaan / ajoltaan kuin advantaget. ( Isäukolla on advantaget vakioalustassa)
99:ssä on Gas-A-Justit edessä ja jos oikein muistan (viimeksi ku oon ajanut 2006 maaliskuussa pari kertaa töihin) niin ne toimii yllättävänkin hyvin. En tosin tuolla kokemuksella lähtis laittamaan satkuun noita, kun ainakin mun Saabit on niin erilaiset käytökseltään. Sen kuiten muistan, että noilla ei keula pompi takaisinjoustossa. Joustavaraa kuiten kannattaa lisätä poistamalla edestä pohjaanlyöntikumesta alin "makkara". Muistan nähneeni jossain ohjeen jossa neuvottiin tekemään niin.Saabinsti kirjoitti:KYB:iä olen kanssa miettiny, kun tuntus ainakin veljen pemukassa pelittävän ok.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
'92 ässässä nyt ollut alla Sachsin kaasuiskarit, tarkkaa tyyppiä en muista, mutta "perus"kaasuiskarit.
Takana 6½ vuotta ja noin 120tkm. Ihan tyytyväinen olen.
EDIT: Piti pikaisesti tarkistaa tuolta Rekisterin päiväkirjasta, että kilsoja on tosiaan takana 123tkm ja aikaa on kulunut se 6v 7kk.
EDIT: Onpahan muuten hinnat nousseet tuona aikana. Kuitissa lukee neljälle iskarille yhteishinta 846markkaa.
Takana 6½ vuotta ja noin 120tkm. Ihan tyytyväinen olen.
EDIT: Piti pikaisesti tarkistaa tuolta Rekisterin päiväkirjasta, että kilsoja on tosiaan takana 123tkm ja aikaa on kulunut se 6v 7kk.
EDIT: Onpahan muuten hinnat nousseet tuona aikana. Kuitissa lukee neljälle iskarille yhteishinta 846markkaa.
Viimeksi muokannut meverkko, Ke Joulu 19, 2007 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Noita supertouringeja on sitten erillaisia joka malliin. Sillä laittoin numerot ko. iskareista koska nämä nyt autossa allaolevat on tarkoitettu sport- alustaisiin mulla mutta haluaisin lisää vielä jämäkkyyttä ja haluaisin tietää onko se sport-alustoihin tarkoitettu Bilstein ratkaisu siihen ongelmaan.
Advantageja ei ole Sachssilla ollenkaan tarjolla sport-alustaan.
Advantageja ei ole Sachssilla ollenkaan tarjolla sport-alustaan.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Ittellä ovat olleet Konin Specialit yhdessä -35 mm jousien kanssa i8:ssa vajaat 5,5 vuotta / reilut 50t km, ja hyvin ovat toimineet.toms kirjoitti: En haaveilekkaan Koneja !
(Tosin, kun Koni kerran on amerikkalaisomistuksessa, tällä hetkellä ostaisin itsekin Bilsteinit tai Sachsit ihan periaatteen vuoksi.)
#2913
900 i -88 (VA)
900 S -96 (KA)
9-5 SE -99 (KA)
900 i -88 (VA)
900 S -96 (KA)
9-5 SE -99 (KA)
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Pieni hintatiedustelu osoitti, että Sport Touring "etu 112 103" maksaa 111€/kpl ja "taka 112 104" maksaa 84€/kpl. Molemmat on leimattu tehdastoimitukseen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001