Cabrioletin akku tyhjenee + käynnistysongelma
Cabrioletin akku tyhjenee + käynnistysongelma
Moi taas pitkästä aikaa
Auto ollut pari kuukautta talvisäilössä ja akku on aivan tyhjä. Teki edelliselläkin omistajalla samaa. Syy ei tiedossa. Mistä lähdetään etsimään?
Sitten voisin korjata yhden toisenkin mystisen vian:
Silloin tällöin kun kääntää avaimen starttiasentoon ei tapahdu mitään, kaikki muut asiat tapahtuu paitsi startti ei pyöri.
Startti vai virtalukon pohja?
PS. Mikä on käypä hinta maksaa pajalle öljypumpun tiivisteen vaihdosta?
Auto ollut pari kuukautta talvisäilössä ja akku on aivan tyhjä. Teki edelliselläkin omistajalla samaa. Syy ei tiedossa. Mistä lähdetään etsimään?
Sitten voisin korjata yhden toisenkin mystisen vian:
Silloin tällöin kun kääntää avaimen starttiasentoon ei tapahdu mitään, kaikki muut asiat tapahtuu paitsi startti ei pyöri.
Startti vai virtalukon pohja?
PS. Mikä on käypä hinta maksaa pajalle öljypumpun tiivisteen vaihdosta?
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Cabrioletin akku tyhjenee + käynnistysongelma
TERZE...Huikko kirjoitti:Moi taas pitkästä aikaa
Auto ollut pari kuukautta talvisäilössä ja akku on aivan tyhjä. Teki edelliselläkin omistajalla samaa. Syy ei tiedossa. Mistä lähdetään etsimään?
Sitten voisin korjata yhden toisenkin mystisen vian:
Silloin tällöin kun kääntää avaimen starttiasentoon ei tapahdu mitään, kaikki muut asiat tapahtuu paitsi startti ei pyöri.
Startti vai virtalukon pohja?
PS. Mikä on käypä hinta maksaa pajalle öljypumpun tiivisteen vaihdosta?
Sähkövikojen etsimiseen edelleen on hyvä konsti amppeerimittarilla lohko kerrallaan etsiä sähköä kuluttava kohde ( todennäköisesti laturi purkaa akkua )
Olikos se automaatti turbo mikäli on...lähtisin kattelemaan saako vaihekepiltä käynnistysluvan..herätevirta menee sen kautta...
Proolla vaihdatin ö-pumpun tiivisteen aikaa meni noin tunti vuonna yksi ja kaksi ennen kuin isoisä taskulampun osti...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Cabrioletin akku tyhjenee + käynnistysongelma
se perinteinen tavaratilan valo onko pois päältä?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Cabrioletin akku tyhjenee + käynnistysongelma
Vaimolla oli sama ongelma ja kun minun piti laittaa pikkupekanlaitosHuikko kirjoitti:Moi taas pitkästä aikaa
Sitten voisin korjata yhden toisenkin mystisen vian:
Silloin tällöin kun kääntää avaimen starttiasentoon ei tapahdu mitään, kaikki muut asiat tapahtuu paitsi startti ei pyöri.
eli painonappistartti suoraan starttimoottorille niin huomasin että
solenoidin herätevirran abiko oli aivan löysä joten puristin sen
kireämmälle ja sen jälkeen ei ole ollut starttiongelmia.
Re: Cabrioletin akku tyhjenee + käynnistysongelma
Laturi purkaa akkua? Selitä
Ei tyhjene akku jos on irti autosta. Ei ole soitinta. Alkuperäinen saabin häly on mutta poissa toiminnasta.
Ei tyhjene akku jos on irti autosta. Ei ole soitinta. Alkuperäinen saabin häly on mutta poissa toiminnasta.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Cabrioletin akku tyhjenee + käynnistysongelma
Laturi saa aina sähköä, vaikka virrat on poiskytketty...Mittaamalla se selviää tai ottamalla pitkällä seisomisjaksolla laturin punaisen kaapelin irti laturista.(vaivaa on enemmän kuin mittaamalla tehty tarkistus, jonka tulos on heti tarkasteltavissa)Huikko kirjoitti:Laturi purkaa akkua? Selitä
Ei tyhjene akku jos on irti autosta. Ei ole soitinta. Alkuperäinen saabin häly on mutta poissa toiminnasta.
Pieni virran vuoto siellä on jos akku kestää pari kuukautta eli noin 1 A / vrk ...eli noin 41 mA tunnissa..tehossahan tuo tekkeepi 500 mW...eli muistaakseni pienin mittariston merkkilamppu on 1200 mW....Virtavuotohan on normaalin ledin kuluttaman sähkön verran..(meniköhän tuo oikein)
Ja voihan olla ranetettu omilla ihmeellisillä kytkennöillä.(eikös sinulla ollut niistä jonkin sortin kokemusta)...Josta ei saa erkkikään selvää !!
Re: Cabrioletin akku tyhjenee + käynnistysongelma
Asiaa tutkittuani olen tullut siihen tulokseen, ettei mitään vikaa ole missään. Häly, kello ja ilmeisesti vilkkurele(?) vievät virtaa koko ajan joka tapauksessa.
Ostin ylläpitolaturin talviseisontaa varten. Voipahan käynnistellä autoa, kun haluaa ilman tarvetta roudailla akkua tai liittelemällä kaapeleita takaisin.
Kiitos avusta.
Ostin ylläpitolaturin talviseisontaa varten. Voipahan käynnistellä autoa, kun haluaa ilman tarvetta roudailla akkua tai liittelemällä kaapeleita takaisin.
Kiitos avusta.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Re: Cabrioletin akku tyhjenee + käynnistysongelma
Moikka Saabistit!
Vanha hyvä kyläsepän konsti - irrota akun pluskenkä ja laita 12V 3W polttimo akunnavan ja -kengän väliin. Jos lamppu hehkuu yhtään, niin silloin jossakin on vikaa eli jokin sähkölaite on päällä tai jokin muu sähköä kuluttava vika.
T: Ari #831
Vanha hyvä kyläsepän konsti - irrota akun pluskenkä ja laita 12V 3W polttimo akunnavan ja -kengän väliin. Jos lamppu hehkuu yhtään, niin silloin jossakin on vikaa eli jokin sähkölaite on päällä tai jokin muu sähköä kuluttava vika.
T: Ari #831
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Cabrioletin akku tyhjenee + käynnistysongelma
Mulla on kahdesta Saabista akun tyhjentäjäksi paljastunut sisävalon viiverele.
Nytkin on tonnarin rele irroitettuna , vika löytyi pari viikkoa sitten.
Nytkin on tonnarin rele irroitettuna , vika löytyi pari viikkoa sitten.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
Re: Cabrioletin akku tyhjenee + käynnistysongelma
Ei huono teoria, koska tuon releen laitoin autoon kesällä, kun siinä ei mokomaa ollut. Avossahan ei sisävalot toimi ollenkaan jos tuo rele ei ole paikallaan. Kytkentä on erilainen kuin umpikuorisessa.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Re: Cabrioletin akku tyhjenee + käynnistysongelma
Missä sijaitsee tonnarin viiverele, onko ihan normaalisti hanskalokeron takana reletaulussa, vai takapenkin alla kuten satkussa?moksu kirjoitti:Mulla on kahdesta Saabista akun tyhjentäjäksi paljastunut sisävalon viiverele.
Nytkin on tonnarin rele irroitettuna , vika löytyi pari viikkoa sitten.
Re: Cabrioletin akku tyhjenee + käynnistysongelma
Hanskalokeron takana reletaulussa.ng900aero kirjoitti:Missä sijaitsee tonnarin viiverele, onko ihan normaalisti hanskalokeron takana reletaulussa, vai takapenkin alla kuten satkussa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Cabrioletin akku tyhjenee + käynnistysongelma
Vielä tuosta viiverelejutusta sen verran että miten sen viallisuuden havaitsee, virrankulutusko on suurta releen ollessa paikoillaan, eli purkaako maihin tms, ja eikö silloin pitäisi sisävalon sulakkeen palaa?
Kiinnostaa siksi koska appiukon -92/-93 cs purkaa akun 4-5 päivässä sen verran tyhjäksi ettei enää jaksa startata (uusi 70Ah akku), eikä syytä ole löytynyt (ja hälärikin on aika uudehko Defa).
Kiinnostaa siksi koska appiukon -92/-93 cs purkaa akun 4-5 päivässä sen verran tyhjäksi ettei enää jaksa startata (uusi 70Ah akku), eikä syytä ole löytynyt (ja hälärikin on aika uudehko Defa).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Cabrioletin akku tyhjenee + käynnistysongelma
Viivereleellä ei vaikutusta asiaan. Testattu on.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Cabrioletin akku tyhjenee + käynnistysongelma
Olisiko tutkittu startti jospa se purkaisi akkua?
Ari 1622