900 2.1 16v vm. -93 nykiminen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
einokki1
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 07:25

900 2.1 16v vm. -93 nykiminen

Viesti Kirjoittaja einokki1 »

Tietäskö joku, että mikä Saappiani vaivaa, kun se alotti nykimään matalilla kierroksilla ja kylmänä ajettaessa, lisäksi syttyi kojelautaan "CHECK ENGINE" varoitusvalo. Ohjekirjan mukaan polttoainejärjestelmässä olisi vikaa. Mistä kannattais alkaa tarkastelemaan??
MattiTapio
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 15:38
Paikkakunta: Jämsä

Re: 900 2.1 16v vm. -93 nykiminen

Viesti Kirjoittaja MattiTapio »

Tarkista maadoituspiste vasemmasta lokarin etuosasta. Minulla ainakin aiheutti lievää nykimistä, kun kyseinen niittimutteri ei enää tehnyt kunnon kontaktia runkoon. Tähän on maadoitettu sytytyspääteaste ja vasen etuvilkku mm.
9-5 2,3tA -03 ka, 9-5 2,0tA wagon ka, 900 -92 2,1 ka, 96 -75 oe, 900 99 96 vo
Saab 900i 16v
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 09:12
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 900 2.1 16v vm. -93 nykiminen

Viesti Kirjoittaja Saab 900i 16v »

En osaa kyllä sanoo mikä on... Itelläni nykii kans kylmänä kone ja tänä aamuna sytty kans tauluun "CHECK ENGINE". Ohje kirja sanoo just että polttoainejärjestelmässä olisi vika ja että auton suorituskyky heikentyy. Mulla ainakin auto kiihty aivan normaalisti, en huomannu suorituskyvyssä ongelmia. Vähän ajan päästä valo sammui.
Mulla on kyllä toinen ongelma. Jäähdytinjärjestelmästä tulee vettä konehuoneeseen. Yks letku vuotaa, mutta on tunnelma että vuotais jostain muualta. Titääkö kukaan mitä ongelmia autoon tulee, jos vesi vuotaa kannen tiivisteestä? Autoni on 900i 2.1 16v vm. -92
Saab... Ainut millä jotain tekee!
Jeppis
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 21:06

Re: 900 2.1 16v vm. -93 nykiminen

Viesti Kirjoittaja Jeppis »

Törkeästi lainaten topikkia :D
Elikkä meni taas samanmallisesta saabista jäähyttimenletku, se mikä tulee vesipumpulta ja menee t-liittimeen(?) mikä menee lämppärille. Siitä letkusta lähti sitte imusarjalle joku letku, onko se joku imusarjanlämmittäjä kylmillä keleillä tms? Onko jotain haittaa ku sitä ei oo? Sitte ku laitoin uuen letkun sinne ni oli lähteny joku letku irti siitä imusarjan kyljestä. Sen takia saabbi ei käynny tyhjäkäyntiä, piti ihmeellistä ääntä ja sitte sytty check engine-valo. No laitoin sen irronneen letkun kii ja sitte rupes käymää normaalisti mut se valo ei sammunu. Mitäs sille pitäis tehä :oops:
Sitten paisuntasäiliöön tulee jotain öljyhöttöä, vuotaako kansi vai mikä? Voisko se öljy haurastattaa noi letkuja ku toi on toinen letku mikä on menny. Saisko kaikki letkut jonain sarjana jostain?
Paljon epäselvää tekstiä sry :/
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: 900 2.1 16v vm. -93 nykiminen

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jep, kansi tai pahvi vuotaa.
se taas tekee letkuihin normaalia isomman paineen varsinkin jos vielä vanha korkki vähän jumissa.
eli ei kannata mielestäni ennen kansi remppaa vaihtaa letkuja.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin