Saab 90 moottori(t)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
samisalama
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Pe Touko 07, 2004 11:50

Saab 90 moottori(t)

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Eli onko 90 saanut muulla moottorilla kuin 100hepoisella 1kaasarikoneella?
p33l0x
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2004 19:09
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja p33l0x »

ei ole, myös erikoismalli "lumikko" oli varustettu samalla yksikaasuttimisella 100 heppasella koneella.
saab 90 -85
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

90 mallistossa oli ymmärtääkseni tasan kaksi vaihtoehtoa: nelivaihteinen ilman kierroslukumittaria ja etu"spoileria" sekä viisivaihteinen kierroslukumittarin kanssa ja etu"spolerin" kanssa. Korjatkaa jos olen väärässä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
saab84
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: La Loka 04, 2003 18:12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja saab84 »

Kyllä. Tehdasoptiona sai vielä tilattua kattoluukun autoonsa. Vuosimallimuutokset lähinnä kosmeettisia. Moottori sama 1- kaasutinmalli, mutta "uudistettu" joidenkin apulaitteiden sijoittelun osalta.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Kaasarit oli solexin 175CD <-1987. 1987-> oli 175CDUS.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2282
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

Paremmalla puoliskolla eli meikäläisen huollettavana on vaaleansininen
-87, jossa on kiekkamittari, mutta etuspoileri puuttuu. Takapenkin niskatuet (2kpl) näyttää olevan myös, ja vaikuttavat alkuperäisiltä.

terv. jt
samisalama
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Pe Touko 07, 2004 11:50

Viesti Kirjoittaja samisalama »

lucaf kirjoitti:90 mallistossa oli ymmärtääkseni tasan kaksi vaihtoehtoa: nelivaihteinen ilman kierroslukumittaria ja etu"spoileria" sekä viisivaihteinen kierroslukumittarin kanssa ja etu"spolerin" kanssa. Korjatkaa jos olen väärässä.
Jaa. Pikkuveljellä 90 jossa 4-vaihteinen loota, kiekkamittari ja spoikka.
Ollut varmasti näillä jo tehtaalta.
Vastaa Viestiin