Pakoputken liitoskohdat pitäviksi
Pakoputken liitoskohdat pitäviksi
Autooni (900c 88) on edellinen omistaja laittanut kokonaan uuden pakoputken (merkkiä en tiedä). Olen huomannut ja kuullut, että kaksi viimeistä liitosta vuotavat kumpikin jonkin verran. Yritin työntää putket niin limiin kuin mahdollista, mutta silloin ei kannatinkumit yltäneet paikoilleen. Onko liitosten tiivistämiseen jotain vippaskonstia vai onko asennuksessa tehty jonkinlainen perustavaa laatua oleva virhe? Ei tuo sinänsä haittaa, mutta olisi mukava, kun auton alta ei kuuluisi sihinää.
Re: Pakoputken liitoskohdat pitäviksi
Avaa liitokset ja sivele asennustahnaa väliin.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... tegoria=84
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... tegoria=84
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Pakoputken liitoskohdat pitäviksi
Joo, töhnää vaan väliin. Samantapaista rapaa laitoin 99:n putkeen viime rempassa ja hyvä tuli. Turboon tulee ensi huollossa samaa, kun tuo katti vissiin vie kaikki hyvät "sauma-aine partikkelit" pakokaasuista eikä pienet koloset ole vieläkään tukkeutuneet.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Pakoputken liitoskohdat pitäviksi
Pakoputkenasennustahna on hyvä juttu yleensäkin. Se ensinnäkin helpottaa putkien työntämistä liitoksiinsa ja toisekseen kun putkisto lämpenee, niin se kivettyy kovaksi. Paikkausaineet on sitten eri tavaraa kuin tuo asennustahna.
Jos liitosta ei meinaa saada tiiviiksi tuollakaan, niin liitoksen voi kuumentaa tahnan kanssa asennuksen jälkeen vaikka kuumailmapuhaltimella. Eräässä saabikkaassa oli ongelmaa, kun tahna oli vielä pehmeää ja koneen pani käyntiin, niin se liitos alkoi vuotamaan ennen tahnan kovettumista.
Jos liitosta ei meinaa saada tiiviiksi tuollakaan, niin liitoksen voi kuumentaa tahnan kanssa asennuksen jälkeen vaikka kuumailmapuhaltimella. Eräässä saabikkaassa oli ongelmaa, kun tahna oli vielä pehmeää ja koneen pani käyntiin, niin se liitos alkoi vuotamaan ennen tahnan kovettumista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01