Nelilovinen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Nelilovinen

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Mikä mätää nelilovisen lootan kakkonen ei pysypäällä vaan tulee vapaalle heti,kun hellittää kaasua.
Ilmeisesti joku on kulunut, mutta mikä :?:
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Re: Nelilovinen

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Vaihdelaatikko.
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Nelilovinen

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

2495 kirjoitti:Vaihdelaatikko.
Tuon jopa minäkin tiesin, mutta tarkemmin 8O
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Nelilovinen

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

moottorin tukityynyt revenneet.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Nelilovinen

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Rautaiset eivät repeä.
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Nelilovinen

Viesti Kirjoittaja Jope »

Synkrot kuluneet kakkosvaihteesta. Kannattaa pistää samalla muutkin synkrot ja laakereita uusiksi, jos meinaat korjata. Toisaalta eipä tuo nelilovinen yleensä kovin kallis ole käytettynä, ellei ole himoittu kokill.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Nelilovinen

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Yhden nelilovisen ostin ja vaihdoin, mutta vika vain paheni,eli kakkonen tuli pois jo kaasun hellittämällä :D
Kokill ja "tavallinen" onko muuta eroa kuin materialissa, esim. ulkoisesti muodossa.
Kiitos asiallisista vastauksista.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1825
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Nelilovinen

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Hyvä kans ottaa selvää, mitä öljyjä nuissa laatikoissa on käytetty. Väärillä öljyillä, nuo synkrot saa nopiaakin sököksi.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Nelilovinen

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Suabisti kirjoitti:Hyvä kans ottaa selvää, mitä öljyjä nuissa laatikoissa on käytetty. Väärillä öljyillä, nuo synkrot saa nopiaakin sököksi.
Nää on taas näitä uskon asioita
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: Nelilovinen

Viesti Kirjoittaja toms »

Ylensä koko pääakselilla olevan rataspaketin ja pienen vetopyörän välissä olevat simmilevyt kun kuluu / hakkaantuu niin säädöt muuttuu ja alkaa tekeen että nelilovisessa että kakkonen ei pysy päällä ja viislovisessa kolmosta alkaa hylkiin.
Ei synkrot. Voi olla että myös kytkentäkappaaleet on lulunut siten että väkisin pukkaa pois päältä mutta tuo simmilevyvika on yleisempi.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Nelilovinen

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

toms kirjoitti:Ylensä koko pääakselilla olevan rataspaketin ja pienen vetopyörän välissä olevat simmilevyt kun kuluu / hakkaantuu niin säädöt muuttuu ja alkaa tekeen että nelilovisessa että kakkonen ei pysy päällä ja viislovisessa kolmosta alkaa hylkiin.
Ei synkrot. Voi olla että myös kytkentäkappaaleet on lulunut siten että väkisin pukkaa pois päältä mutta tuo simmilevyvika on yleisempi.
Tämä vastaus tuntu aivan loogiselta, kun asiaa hieman miettii,mutta olihan se vika vaihdelaatikossa niin kuin tuolla yllämainittiin :D
Vaihdelatikkoa purkaessa lautaspyörän alla olevassa laakeripesän neljästä pultista kahdessa oli jälkiä,että olivat ottaneet kiinni lautaspyörään ja avautuivatkin sitten aivan käsin kiertämällä.
Eiköhän tuo jo muuta pääakselin säätöjä.
Vastaa Viestiin