900 nykii ja tärrää

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ace_Of_Spade
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
Paikkakunta: Kemi

900 nykii ja tärrää

Viesti Kirjoittaja Ace_Of_Spade »

Mulla on siis 900i vm -86 ja nyt hiljattain vaihdoin siihen polttoainesuodattimen ja ilmansuodattimen ja sen jälkeen auto on nykinyt n 1700- 2300 kierrosten välillä ja käy kolmella pytyllä, mutta isommilla kiekoilla kulkee ja käy aivan hyvin. Vaihdoin myös tulpat ja rikkimenneen alipainesäätimen. Ite mietin että oiskohan polttoainejärjestelmään menny joku roska vaikka koitin olla huolellinen. Kellään ajatuksia?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tulpanjohdot?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ace_Of_Spade
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Ace_Of_Spade »

Ei oo vikaa niissäkään, olen nekin tarkastanut.
Business
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 10:47
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Business »

Nykimisongelmat ovat yleisiä mainitsemallasi kierroslukualueella. Syitä on useita (foorumista löytyy runsaasti keskustelua aiheesta, kokeile hakua).

Mainitsemasi oireet tuntuvat tutuilta. Oma ruiskusatkuni alkoi nykiä kevättalvella oikein kunnolla. Kun kierroksia oli yli 3000, auto kulki kuin viimeistä päivää. Alkuun vikaa ei meinannut löytyä, mutta tarkemmassa syynissä selvisi, että kone kävi ajoittain kolmella - pimeä pytty tosin vaihtui koko ajan! Syyksi paljastui puutunut sytytyksen ohjausyksikkö.
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
Ace_Of_Spade
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Ace_Of_Spade »

Ahaa, taas yksi paikka tarkistettavana.
Ace_Of_Spade
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Ace_Of_Spade »

Alkaa pikkuhiljaa valjeta (toivottavasti), sillä ruiskulta tuleva letku joka menee sylinteriin näyttäis olevan tukossa ainakin osittain. Onkohan nuo kalliita nuo letkut, kellään tietoa? Niitä ei vissiin edes myydä muuta kuin saabbi-liikkeissä...
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Oisko ollut saabilla hurjat n.50euroa/kpl
Itse kävin hakemassa purkamolta kympillä.
Foorumilta kannattaa ehdottomasti kysellä niiden perään
tasa
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 20:49
Paikkakunta: Ahvenkoski

Ruiskuputken laitto

Viesti Kirjoittaja tasa »

Ruiskuputkeksi kelpaavaa muoviputkea löytyy Etolasta (ainakin Kouvolan).Materiaalia en osaa sanoa,mutta putkessa on merkintä:PA12 6/2 hs/1329.Asennuksessa käytin sorvia apuna:Kiinnitin putken pakkaan kiinni siten ,että putkea oli pakasta ulkona noin 15-20mm.Karapylkässä olevaan poraistukkaan kiinnitin vanhasta ruiskuputkesta otetun letkukaran (muista laittaa liittimien mutterit myös).Tämän jälkeen painoin karapylkällä letkukaran paikoilleen putkeen.Putki maksoi muistaakseni muutaman euron/m.
tasa
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 20:49
Paikkakunta: Ahvenkoski

Viesti Kirjoittaja tasa »

Unohdin mainita että taivuttelin putken "vinkkelit" kohdalleen kuumailmapuhaltimella lämmittäen(huom! varoen!)
Vastaa Viestiin