Suunnitelmana olisi viritellä kulahtaneen näköisestä 90:stä kevään ja kesän aikana oikea katseiden kääntäjä Samalla pitäisi saada hieman lisää tehoja, jolloin pakoputkistokin joutuu käsittelyyn.
Elikkä 90/99:ssä on takapenkin alla se järkyttävä ämpäri vaimentimena, siitä pitäisi päästä eroon. Auton perähän kuuluisi olla samanlainen kuin satkussa, mutta onko pohjassa olevat kiinityskohdat ja syvennykset samoilla kohdilla? Ja minkälaisia ovat satkun vakiovaimentimet? Auttakaa miestä mäessä!
(Turbo)satkun pakoputki noppaan
(Turbo)satkun pakoputki noppaan
- Tuomas -
"Tärkeintä vaan on, että on joku paikka missä olla."
"Tärkeintä vaan on, että on joku paikka missä olla."
Re: (Turbo)satkun pakoputki noppaan
En muista minkälaiset syvennykset siellä on, mutta tuolta http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... &year=1985
löytyy kuvia itse putkista.
löytyy kuvia itse putkista.
Re: (Turbo)satkun pakoputki noppaan
http://kuvablogi.com/nayta/713368/
Tuossa kuva mun 99:n alta. Bosalin pakoputken osista kasattu. Etuputki on 99:n, etuvaimentaja on sama kaasutin/ruiskumalleissa sekä 99 että 900 josta on muistaakseni pätkäisty jonkin verran (jos siis oikein muistan), 900:sen takavaimennin on laitettu sen perään ja ranetettu turbon takaputki jonka sinä pystyt laittaan suoraan. Muista ostaa se takakannatinsarja, kun satkun putki tulee sivummalle kuin nopassa, jouduin sen myös laittaan 99:iin.
Tuossa kuva mun 99:n alta. Bosalin pakoputken osista kasattu. Etuputki on 99:n, etuvaimentaja on sama kaasutin/ruiskumalleissa sekä 99 että 900 josta on muistaakseni pätkäisty jonkin verran (jos siis oikein muistan), 900:sen takavaimennin on laitettu sen perään ja ranetettu turbon takaputki jonka sinä pystyt laittaan suoraan. Muista ostaa se takakannatinsarja, kun satkun putki tulee sivummalle kuin nopassa, jouduin sen myös laittaan 99:iin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: (Turbo)satkun pakoputki noppaan
Tuo taaempi vaimennin ei ole vissiin läpivirtaavaa mallia? Vai onko?dimebak kirjoitti:http://kuvablogi.com/nayta/713368/
Millä tuo kannatinsarja tulee kiinni autoon? Tarviiko hitsailla tms?dimebak kirjoitti:Muista ostaa se takakannatinsarja, kun satkun putki tulee sivummalle kuin nopassa
Kiitos vastauksista jo tähän asti
- Tuomas -
"Tärkeintä vaan on, että on joku paikka missä olla."
"Tärkeintä vaan on, että on joku paikka missä olla."
Re: (Turbo)satkun pakoputki noppaan
Ei ole. Se on 900:sen vakiopönttö; kaasari- ja ruiskumalleissa käytetty. Antaa kaiketi paremman vastapaineen, kun käynti muuttui tasaisemmaksi ja vastaa kaasuunkin niin nopeaa kuin kaasaripeli vain voi, Strömbergin kaasuttimella Kaipa tuossa mulla on vielä se, että on b-moottori (mun mielestä paljon kierrosherkempi kuin h-moottori) ja PerTronixin sytkä.tumppu kirjoitti:Tuo taaempi vaimennin ei ole vissiin läpivirtaavaa mallia? Vai onko?
Jos oikein muistan niin tulee koriin. Tarkempaa muistikuvaa ei ole. Mulla tuo kannatin on laitettu alumiinilatalla takapuskuriin kiinni, kun putkea tehdessä linjasin putken about alkuperäiseen kohtaan. Nopassa tuon asennus lienee paljon helpompaa, kun ei tarvi häntäputkea eikä takapönttöä sovitella millään lailla.tumppu kirjoitti:Millä tuo kannatinsarja tulee kiinni autoon? Tarviiko hitsailla tms?
Mm. Bosalin sivuilla tuota samaa kannatinta tyrkytetään 90:eenkin.
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... search.php
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001