K-jet jälkiasennuksena satkuun
K-jet jälkiasennuksena satkuun
Onkos noissa satkuissa (karvalakki-900 (ei edes C, vaan karvalakki)) valmiutta K-jetin asennukseen (eli saa johtosarjan suoraan releboksiin jne)?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: K-jet jälkiasennuksena satkuun
kyllä niissä aikas hyvät valmiudet on ruiskun asennukseen. moottoritilan johdot tarvitsee ruiskuun ottaa ruiskun mukana, muut pitäisi löytyä jo aikas vanhoistakin kaasari satkuista.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 09:59
Re: K-jet jälkiasennuksena satkuun
ite tein sen muutoksen omaan koslaan, bensapumpulle johdon joutui vetämään sulakeboxista ja toisen ite ruiskulle releeltäkös se oli... rele kannassa oli valmiina siihen tulevat johdot. Viikonlopun homma oli ruisku swappi kun turasin.. jopa toimi
vaan eipä tuosta tykkiä tullut![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
vaan eipä tuosta tykkiä tullut
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: K-jet jälkiasennuksena satkuun
Kyllä on ihan bolt-on. Mutta vaihdon kannattavuudesta voidaan olla montaa mieltä. Eipä ihan mitään järisyttävää eroa syntynyt kun vaihdoin kaasarin k-jettiin. No ehkä vähän pirteämpi. Kannattaa muuten olla 101% varma että se ruisku minkä meinaa autoon laittaa on kunnossa! No voiko 300-400tkm ajettu k-jetti olla kunnossa
No itse taistelin aika pitkää ongelmien kanssa mutta kyllä tuo nyt on "melkein" hyvin toiminut viimeisen vuoden. Mihinkään ei auto vedä mutta nyt sentään voi ajaa edes rauhallisesti matka-ajoa ja jopa kaupungissakin nykimättä![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No itse taistelin aika pitkää ongelmien kanssa mutta kyllä tuo nyt on "melkein" hyvin toiminut viimeisen vuoden. Mihinkään ei auto vedä mutta nyt sentään voi ajaa edes rauhallisesti matka-ajoa ja jopa kaupungissakin nykimättä
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Re: K-jet jälkiasennuksena satkuun
Kyllä musta ainakin kannattaa.JL kirjoitti:Kyllä on ihan bolt-on. Mutta vaihdon kannattavuudesta voidaan olla montaa mieltä.
Kun ajaa kumilanka moottorilla niin on siinä ruiskullisessa eroa aika paljonkin.Eipä ihan mitään järisyttävää eroa syntynyt kun vaihdoin kaasarin k-jettiin. No ehkä vähän pirteämpi.
Voi hyvinkin olla kunnossa, varsinkin jos otetaan irti vasta liikkeellä olleesta eikä siellä pihanperällä monta vuotta seisseestä. Itsellä on lähemmäs 500 000 ajetussa iivarissa k-jetti aiheuttanut vähiten ongelmia ts. ei koskaan.Kannattaa muuten olla 101% varma että se ruisku minkä meinaa autoon laittaa on kunnossa! No voiko 300-400tkm ajettu k-jetti olla kunnossa![]()
K-jet on melkein ku diisseli, niitä vikapaikkoja ei paljoa ole, mutta jotku viat ovat yllättävän kalliita.No itse taistelin aika pitkää ongelmien kanssa mutta kyllä tuo nyt on "melkein" hyvin toiminut viimeisen vuoden. Mihinkään ei auto vedä mutta nyt sentään voi ajaa edes rauhallisesti matka-ajoa ja jopa kaupungissakin nykimättä
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 09:59
Re: K-jet jälkiasennuksena satkuun
muutamia 0-100km/h vetoja tein aikoinaan: kaasarilla n. 14sec, ruiskun vaihdon jälkeen n. 11,5sec
Re: K-jet jälkiasennuksena satkuun
Kyllä omakohtaisten kokemusten mukaan kunnossa oleva k-jet päihittää tuollaisen vanhan pierburgin ainakin a) vedon tasaisuudessa b) pirteydessä
Itse haen omaan koslaani lähinnä tuota ekaa, sillä omien kaasari-saabieni kohdalla jokaisessa on ollut se "ajosäätö" ja "katsastussäätö", k-jetit olen leimannut siten, ettei ole tarvinnut säädellä laihalle, ja on ollut vielä hyvä ajaakin.
(ja sitten vielä se, että voi lainata autoa äidille)![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Itse haen omaan koslaani lähinnä tuota ekaa, sillä omien kaasari-saabieni kohdalla jokaisessa on ollut se "ajosäätö" ja "katsastussäätö", k-jetit olen leimannut siten, ettei ole tarvinnut säädellä laihalle, ja on ollut vielä hyvä ajaakin.
(ja sitten vielä se, että voi lainata autoa äidille)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Re: K-jet jälkiasennuksena satkuun
Huomenna pitäisi aloittaa vastaavanlainen projekti, vaihdanko koko johtosarjan moottoritilaan vai miten homma sujuu helpoiten/lopputulos on hyvä.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
900 F -80 täydellinen raato
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: K-jet jälkiasennuksena satkuun
Jos haluaisi saada koneesta täysin alkuperäistä ruiskukonetta vastaavan, pitäisi vaihtaa myös sylinterinkansi ruiskumallisesta. H-koneisessa kaasutinsaabissahan on imukanavissa kuristukset, jotka rajoittavat sylinterin täytöstä ja huipputehoa suurilla kierroksilla.
Lefan kuvailemassa käyttötarkoituksessa kannen vaihto ei tietenkään maksaisi vaivaa: väittäisin, ettei eroa huomaisi ainakaan alle 4000 kierrosluvuilla. Ja sen ylikin - jäänee yksilöerojen, kuten säädöt ja ilmanputsarin ja pakoputkiston kunto - varjoon.
Lefan kuvailemassa käyttötarkoituksessa kannen vaihto ei tietenkään maksaisi vaivaa: väittäisin, ettei eroa huomaisi ainakaan alle 4000 kierrosluvuilla. Ja sen ylikin - jäänee yksilöerojen, kuten säädöt ja ilmanputsarin ja pakoputkiston kunto - varjoon.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: K-jet jälkiasennuksena satkuun
kaasutin koneessa on taas ohuemmat venttiili varret joten se virtaa paremmin siltä osin.
eli ei tarvitse kantta vaihtaa kun ruiskun laittaa.
eli ei tarvitse kantta vaihtaa kun ruiskun laittaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: K-jet jälkiasennuksena satkuun
Olen kyllä samoilla linjoilla, eli ei missään tapauksessa maksa vaivaa. Työhön ja osiin menee enemmän aikaa ja raha kuin toisen ruisku auton ostamiseen, sillä vaivalla voisi saada 16v:kinJL kirjoitti:Kyllä on ihan bolt-on. Mutta vaihdon kannattavuudesta voidaan olla montaa mieltä. Eipä ihan mitään järisyttävää eroa syntynyt kun vaihdoin kaasarin k-jettiin. No ehkä vähän pirteämpi. Kannattaa muuten olla 101% varma että se ruisku minkä meinaa autoon laittaa on kunnossa! No voiko 300-400tkm ajettu k-jetti olla kunnossa![]()
No itse taistelin aika pitkää ongelmien kanssa mutta kyllä tuo nyt on "melkein" hyvin toiminut viimeisen vuoden. Mihinkään ei auto vedä mutta nyt sentään voi ajaa edes rauhallisesti matka-ajoa ja jopa kaupungissakin nykimättä
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
300tkm ajettu kaasari voi jopa olla kunnossa eikä ole kallis korjata.
Huipputehosta 8-18hv eroa ei normaaliajossa paljon huomaa ellei kierrätä yli 5k rpm. Kaasarissa on jopa enemmän vääntöä kun 8v-kat mallissa.
Tasaisempaa vääntökäyrää kuin kaasari mallissa ei löydy mistään, siksi kiihtyvyyskin tuntuu laiskemmalta. Totuus on että kaasari voi helposti olla nopeampi kuin ruisku joka ei ole täysin optimi säädöissä.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Re: K-jet jälkiasennuksena satkuun
Iso merkitys on mielestäni käyttömukavuudella.
K-jet on taloudellinen ja huoleton ollessaan kunnossa ja säädöissä.
K-jet on taloudellinen ja huoleton ollessaan kunnossa ja säädöissä.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
900 F -80 täydellinen raato
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: K-jet jälkiasennuksena satkuun
Olen kyllä eri linjoilla. Ei kaduta hetkeäkään kaasarin heivaaminen näreikköön K-jettiläisen tieltä. Osien hinta oli siirtokilpien verran (ilmainen osienluovuttaja) ja jos tietää mitä tekee, niin purku & asennustyöhön ei saa menemään päivää pidempään vaikka yrittäisi.fforslund kirjoitti:Olen kyllä samoilla linjoilla, eli ei missään tapauksessa maksa vaivaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: K-jet jälkiasennuksena satkuun
Toisaalta, ruiskulla veto on tasaisempaa ja nykimättömämpää, eikä tarvitse askarrella ryypyn kanssa ympärivuotisesti.
Minua ainakaan ei yhtään kaduta 99:n kaasarin vaihtaminen K-jettiin, vaikka on kannessa kuristukset ja kaikki.
Jotenkin tuntuisi, että moottorista löytyy potkua yläkierroksilla kaasaria enemmän, eikä tarvitse edes 5000 r/min asti vinguttaa jotta tuon saa todettua.
Ruiskuna jaksaa myöskin vetää 7-enskalla vitosvaihteella 80 km/h alueella ylämäkeen hyytymättä, toista oli ennen.
Bensankulutuksessa varmaankaan ei tullut mitään eroa, kaupunkiajoa enimmäkseen ajan, kaasari oli kutakuinkin kunnossa ja niin pitäisi tämä K-jettikin olla.
Satkuun homman tekee vielä helpommin kun bensatankin saatavuusongelmaa ei ole.
Minua ainakaan ei yhtään kaduta 99:n kaasarin vaihtaminen K-jettiin, vaikka on kannessa kuristukset ja kaikki.
Jotenkin tuntuisi, että moottorista löytyy potkua yläkierroksilla kaasaria enemmän, eikä tarvitse edes 5000 r/min asti vinguttaa jotta tuon saa todettua.
Ruiskuna jaksaa myöskin vetää 7-enskalla vitosvaihteella 80 km/h alueella ylämäkeen hyytymättä, toista oli ennen.
Bensankulutuksessa varmaankaan ei tullut mitään eroa, kaupunkiajoa enimmäkseen ajan, kaasari oli kutakuinkin kunnossa ja niin pitäisi tämä K-jettikin olla.
Satkuun homman tekee vielä helpommin kun bensatankin saatavuusongelmaa ei ole.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: K-jet jälkiasennuksena satkuun
Aamen. Sanokoon vääntökäyrät mitä lystää, niin kyllä tuo K-jetillä jaksaa PALJON jouhevammin vetää alakierroksilta. Myös kylmänä, mistä ei kaasarilla kannattanut edes haaveilla.jus kirjoitti:Ruiskuna jaksaa myöskin vetää 7-enskalla vitosvaihteella 80 km/h alueella ylämäkeen hyytymättä, toista oli ennen.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84