900 käy huonosti ja pihisee (ongelma ratkaistu)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

900 käy huonosti ja pihisee (ongelma ratkaistu)

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Auto ei meinaa käynnistyä, ja jos käynnistyy, käy todella epätasaisesti.
Kone kerää kierroksia, hyytyy, kerää kierroksia jne.
Tämä tapahtuu massiivisen pihinän säestämänä.
Mikään neste ei vuoda, vaikuttaa että ikään kuin jossain vaiheessa käyntisykliä joku töppää.

Auto heitti parit piruetit motarilla eilen, osumatta kuitenkaan mihinkään, ja sen jälkeen vika ilmeni. Mistähän moinen voisi johtua? :cry:
Viimeksi muokannut Karjay, Ke Touko 19, 2004 14:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 900 käy huonosti ja pihisee

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Karjay kirjoitti:
Auto heitti parit piruetit motarilla eilen,
8O No huhhuh, mitä oikein tapahtu?

Tuohon vikaan...olisiko joku (alipaine)letku irronnut/löysällä "pyörityksen" ansiosta? Esim venttilikopan huohotin tms?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Kokeilin reipasta jarrutusta 120 km/h nopeudesta niin, että tein paluun vasemmalta kaistalta oikealle. Nopeus oli pudonnut jo huomattavasti kun siirryin takaisin oikealle kaistalle, samalla koko ajan jarruttaen.

Suoristaessani autoa, perä alkoi puskea oikealle ja samalla auto siirtyikin pieneen luistoon. Vastaohjaus oikealle, vastaheitto vasemmalle, ja sitten auto liukuikin renkaat lukossa perä edellä pitkin tietä, päätyen lopuksi poikittain oikealle pientareelle.

Nyt on ajotapojen tiimoilta pienen itsetutkiskelun paikka. Luojan kiitos että tie oli tyhjä eikä kenellekään sattunut mitään. Onneksi meikäläisen usko omiin ajotaitoihin ja auton ominaisuuksiin palautettiin maan pinnalle niin, ettei niistä tarvitse ihmisten lukea tämän päivän lehdestä.

Joka tapauksessa, nyt täytyisi saattaa auto takaisin kuosiin. Jätin pirssin toistaiseksi huilaamaan maaseudun rauhaan, ja nappasin pykälään vara-auton (-88 900i), joka ehkä olisi viisaampi valinta jatkossakin...
Viimeksi muokannut Karjay, Ke Touko 19, 2004 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Jarrutehostin

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Ettei vain olisi jarrutehostimen kalvo hajonnut?

Ilmeisesti olet polkenut tilanteessa jarrua ainakin riittävästi :oops: .
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Pihinä kuului muistaakseni juuri tuosta jarrutehostimen ympäristöstä. Jarrut kuitenkin toimivat mielestäni välikohtauksen jälkeen normaalisti. Voiko rikkoutunut kalvo aiheuttaa tyhjäkäynnillä moottorin "hyytymistä" ja käynnistysongelmia?

Onko kalvon vaihto vaikeakin operaatio?
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Kyllä se siitä rauhottuu, kai sitä jokainen Saabi nyt tuollaisen pyörityksen ja koheltamisen jälkeen vähän yskähtelisikin. Ei saa, hyi hyi! :o

No joo, mut kannattaa tosiaan kaikki letkut tarkastaa ihan aluksi.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

nostaako paineita???

Ja kato onko mitään sähkö johto liittimiä irti.olikohan se NTC johto tai joku siitä isosta nipusta tulevasta johosta.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Jaape
Matalapaineturbo
Viestit: 168
Liittynyt: La Marras 29, 2003 20:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaape »

Mulla oli tonnarissa just eikä öbaut samanlaiset oireet, kun imusarjasta hyppäs huohotinletkun kumiliitos irti. Jengat souti 500-2000, välillä sammui eikä meinannut lähteä käyntiin. Kaasulla kikkailemalla lähti, mut ajaminen oli "suht" hankalaa. Samanlaiset oireet on tullu vaan pienemmässä mittakaavassa jonkin muun imupuolen alipaineletkun irtoamisesta. Eli syynäisin vielä tarkasti uudestaan kaikki letkut ja liitokset..
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, NG 9-3 -09
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Kiitoksia kaikille vastanneille!

Imusarjan huohottimen letku oli tosiaan irti, ja sen takaisin lykkäämällä homma korjaantui. :D
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Liian
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: To Syys 25, 2003 11:34
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Liian »

Joo mulla oli muuten sama onkelma ysisatkussa eilissä päivänä. Tovi piti pyöriä ja pyllistellä pellin alla ennen kun älysin että suhina johtuu juuri tosta edellä mainitusta letkusta.

Osaapa ens kerralla tarkistella letkuja kun outoja suhinoita ilmenee eiköstä juu.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Mulla irtosi/murtui muutaman kuukauden sisällä 3 kertaa alipaineletku (vika kerta edellisviikolla), luonnollisesti niihin meni hermot, niin kävin ostamassa etolasta kunnon letkua. Ei irtoa/murru enää!
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Vastaa Viestiin