Tervehdys
Startatessa startti kyllä pyörii viimeistä päivää, mutta ottaa aika satunnaisesti kiinni moottoriin. Eli parhaimmillaankin moottori pyörähtää vain muutaman kierroksen, eli varsinainen starttaus jää turhan lyhyeksi. Käyntiin se vielä toistaiseksi lähtee, mutta välillä tuota saa renata useammankin kerran jotta pääsee liikkeelle. Mitäs tuohon starttipakettiin kuuluu ja mikä noista voisi aiheuttaa ko. oireita. Ainakin sen olen huomannut, että startti on kohtuu v-mäisessä paikassa imusarjan alla. Lisäksi joku mainitsi jostain MUOVIrattaista startissa?!
Kyseinen ominaisuus ollut pari kuukautta auton omistamiseni ajan, mutta nyt alkanut esiintyä useammin ja sitkeämpänä. Ainoa positiivinen asia ollut, että tämä ko. saab ei montaa kierrosta tarvitse, jotta hörähtää tulille.
t. Lauri
Starttiasiaa -88 900i
Re: Starttiasiaa -88 900i
Ei se niin pahassa paikassa ole, kun mitä -84 ja vanhemmissa, joissa startti pojottaa pakosarjan alla. Olen ottanut startin pois ja laittanut paikalleen aikanaan 900i -88:sta. Homma ei ole mikään mahdoton. Kyllä tuo vikakuvaus ainakin kuulostaa siltä, että kannattaa harkita vaihtostartia. Maksaa esim. motonetissä alle 100euroa. Vaihtoehto b on kysellä tuolla foorumin markkina-alueella käytettyä ja ehjää. Painoahan tolla mötikällä on melkoisesti, joten posti/matkahuolto -kuljetus maksaa jonnii verran tietysti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Re: Starttiasiaa -88 900i
Aika helposti sen sieltä purkaa, 2h kesti ottaa pois, purkaa, kasata ja asentaa. Tietysti hieman helpotti kun kerran ennen tehnyt, mutta silti.
Vastatkaa viisaammat, pitääkö käynnistysrattaan hampaat olla terävät sinne vauhtipyörän hammaskehään päin vaiko ihan sileät? Hieman vaikea selittää tekstillä.
Vastatkaa viisaammat, pitääkö käynnistysrattaan hampaat olla terävät sinne vauhtipyörän hammaskehään päin vaiko ihan sileät? Hieman vaikea selittää tekstillä.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Re: Starttiasiaa -88 900i
ne on hieman viistetyt ihan sen takia että hammasratas menee parmmin käynnistyskehälle, käytössä tietty hieman kuluu sileämmäksi.Saabi C900 kirjoitti:Aika helposti sen sieltä purkaa, 2h kesti ottaa pois, purkaa, kasata ja asentaa. Tietysti hieman helpotti kun kerran ennen tehnyt, mutta silti.
Vastatkaa viisaammat, pitääkö käynnistysrattaan hampaat olla terävät sinne vauhtipyörän hammaskehään päin vaiko ihan sileät? Hieman vaikea selittää tekstillä.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Re: Starttiasiaa -88 900i
Selvä juttu, pitäisi ilmeisesti harkita uuden rattaan hankkimista, siinä samalla solenoidia, on viime aikoina hieman reistaillut starttaus, avaimesta kääntäessä ei ole pahemmin tapahtunut mitään(paitsi virrat päälle tietysti), pyöritys on puuttunut. Viikonloppuna olin konehuoneen puolella kuuntelemassa ja solenoidi naksahti mutta ei lähtenyt pyörittämään, vasta 4-5 kerralla. Vaihdoin pari vuotta sitten hiilet ja muuten on toiminut ok tähän asti, olen epäillyt myös virtalukkoa viime viikonloppuun asti. Eilen tosiaan purin ja tutkin ja solenoidi oli hieman irrallaan, kaksi ruuvia kolmesta oli löysällä. Tänään ei ole reistaillut kun kerran avainta kääntäessä vaikka autoa on käynnistelty kymmenkunta kertaa.