Taas puistaa
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
- Paikkakunta: Kemi
Taas puistaa
Jaahas, taas vähään aikaan jotain onkelmia saabin kanssa.
Elikkäs alkoi tuo turbo satku nikotteleen tien päällä. Kaasun löysätessä alkoi ravistaa rattia oikealle. Pysähdyin tutkimaan mutta mitään poikkeavaa ei näkynyt. Ei ollut lämmennyt mikään paikka, eikä vanteet olleet lumiset/jäiset.
Ei äännä mitenkään.
Onkohan siinä menossa laakeri tai vetari vai mikä? Jos jollain tietoa tai vastaavia kokemuksia, niin kuulisin mielelläni.
Elikkäs alkoi tuo turbo satku nikotteleen tien päällä. Kaasun löysätessä alkoi ravistaa rattia oikealle. Pysähdyin tutkimaan mutta mitään poikkeavaa ei näkynyt. Ei ollut lämmennyt mikään paikka, eikä vanteet olleet lumiset/jäiset.
Ei äännä mitenkään.
Onkohan siinä menossa laakeri tai vetari vai mikä? Jos jollain tietoa tai vastaavia kokemuksia, niin kuulisin mielelläni.
#2535 Antti Perkkiö
Re: Taas puistaa
Sisempi vetari oikeelta puolelta kuiva / todella kulunut tai ulompi vetari . Ekaksi epäilen vetareita ja sitten laakereita ja kolmantena jarruja.Jää hieman oikee puoli laahaan ja lämmettyään kitka kasvaa sillä puolella jne.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Taas puistaa
...ja jos koneen kumityynyt on kuluneet/rikki niin voi tehostaa tuota ravistusefektiä uskomattoman paljon.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: Taas puistaa
Minulla oli kanssa vastaava tapaus T8:n (vm.-88) kanssa. Moottori oli irronnut korvakkeesta, joka aiheutti mielettömän tärinän etupäässä. Tuntui, että koko auto hajoaa siihen paikkaan. Ei ollut mikään miellyttävä kokemus.
OG 9³ 2.0t 5ov. rek.01(vm.02), paketti 2, Driving-paketti, Laser Red
(jäsen 44862)
(jäsen 44862)
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
- Paikkakunta: Kemi
Re: Taas puistaa
Mulla oli 99:ssä hanttarin puolelta jarrulevy kiero. Joissain nopeuksissa ravisti ja jarruttaessa veti oikealle.
Turbossa oli pientä ravistusta ja siinä syynä hanttarin puolen moottorin tukikumi. Hydraulinen kumi oli hiushalkeamia täynnä ja "itki" öljyä läpi. Tämä sitten ei pitänyt moottorin liikkeitä hanskassa joten moottori vatkasi.
Turbossa oli pientä ravistusta ja siinä syynä hanttarin puolen moottorin tukikumi. Hydraulinen kumi oli hiushalkeamia täynnä ja "itki" öljyä läpi. Tämä sitten ei pitänyt moottorin liikkeitä hanskassa joten moottori vatkasi.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Taas puistaa
ettei vaan renkaasta runko mennyt,aiheuttaa myös tollaista.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
- Paikkakunta: Kemi
Re: Taas puistaa
Tais vika löytyä.
Oli entinen omistaja vaihtanut eteen jarrupalat, mutta asentanut ne väärin. Siten, että jarrupalat eivät kuluneet koko pinta-alaltaan vaan laitaan jäi nokka, joka tarttui lämmetessään jarrulevyn ulkoreunaan kiinni.
Oli entinen omistaja vaihtanut eteen jarrupalat, mutta asentanut ne väärin. Siten, että jarrupalat eivät kuluneet koko pinta-alaltaan vaan laitaan jäi nokka, joka tarttui lämmetessään jarrulevyn ulkoreunaan kiinni.
#2535 Antti Perkkiö