OG 900 V6:ko muka?!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Jeltsin
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 12:10
Paikkakunta: Vantaa

OG 900 V6:ko muka?!

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Mikäs se tällainen peli on ?! 8O

Tietääkseni SAAB alkoi valmistaa V6 moottorilla varustettuja satkuja vasta NG:n myötä 1994? Miten on siis mahdollista, että joku on saanut laillisesti kyseisen ylisuuren moottorin tähän yksilöön asentaa?

Nettiauto ID: 1807168
Viimeksi muokannut Jeltsin, Su Maalis 09, 2008 17:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
NG 9³ SS 1.8t Linear Business, M5 (MY2008) Snow Silver
(jäsen 44862)
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Re: OG 900 V6:ko muka?!

Viesti Kirjoittaja ah79 »

V6 ja 16V myynti-ilmoituksessa kuulostaa aika mielenkiintoiselta yhdistelmältä :mrgreen: .
#1970
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: OG 900 V6:ko muka?!

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Onkohan tuo vitsi vai huono huijausyritys? 8O
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
zammuel
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ti Maalis 20, 2007 13:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: OG 900 V6:ko muka?!

Viesti Kirjoittaja zammuel »

Siinäpä oliskin todellinen erikoisuus. :D

Eiköhän joku ole vaan liimannut tuon V6-lätkän maskiin?
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: OG 900 V6:ko muka?!

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Niin, eihän tuossa ilmoituksessa mikään muu viittaa kutoseen kuin tuo maskin merkintä (2.0 5d)... että eiköhän tuossa ole kyse vain "tarratuuningista" :roll:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: OG 900 V6:ko muka?!

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Nyt se on näköjään muokannu ilmotuksesta pois sen että olis v6 koneella :lol:
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
zammuel
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ti Maalis 20, 2007 13:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: OG 900 V6:ko muka?!

Viesti Kirjoittaja zammuel »

Voihan se olla että kaveri on itse ostanut auton "V6:na" ja ajatellut siellä tosiaan semmosen myllyn olevan. :D

Isäukolla oli joskus 80-luvulla oikeasta autoliikkeestä koeajossa turbo-lätkillä varustettu satku josta se turbo oli tosin ilmeisesti unohtunut tehtaalle... :lol:
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: OG 900 V6:ko muka?!

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Ja nyt tuli moottoritilasta kuva, kovasti tuo rivineloselta näyttää... :D Ja moottoritilavuudeksihan tuossa oli jo alun alkaenkin ilmoitettu 2,0.
Eipä kaikki ole niin teknisesti orientoituneita tai tekniikasta kiinnostuneita - jos keulassa / perässä on edellisen omistajan jäljiltä joku lätkä, siihen nähtävästi uskotaan, ellei ole aihetta epäillä ja ellei oma tietopohja sano toisin.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: OG 900 V6:ko muka?!

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

onko 16v lähtenyt tehtaalta tuolla ratilla?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: OG 900 V6:ko muka?!

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

mikkoimp kirjoitti:onko 16v lähtenyt tehtaalta tuolla ratilla?
Mimmi kirjoitti:On.
Ne vuosimallit, kun 8-venttiilisiä ei enää myyty, joten 2,0 i16 sai kunnian olla hinnat-alkaen- eli karvalakkimallina. Siis 1991 - 93.

(Huomaa myös kaasutinmallihenkinen pitkittäistikkaus istuimissa. Keskikyynärnoja tuossa näyttäisi sentään olevan?)
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Jeltsin
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 12:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 900 V6:ko muka?!

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

mikkoimp kirjoitti:onko 16v lähtenyt tehtaalta tuolla ratilla?
Tuota minäkin vähän ihmettelin. Auto on rekisteröity 11/1991, joten oletan sen olevan vuosimallia 1992, jolloin oli kyllä mielestäni jo kolmipuolainen ratti, joka sitten muuttui nahkaiseksi vuosimalliin 1993 (ja Saab-logo värilliseksi). Itselläni on 1991-mallin 16v:ssä just samanlainen ratti, joka oli käytössä myös tonnareissa. Korjatkaa jos olen väärässä.
NG 9³ SS 1.8t Linear Business, M5 (MY2008) Snow Silver
(jäsen 44862)
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: OG 900 V6:ko muka?!

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Mallikirjo on suuri eikä kaikissa saman mallivuoden autoissa ollut samanlaista rattia.

Tuo nelipuolainen on ollut karvalakkimalleissa käytössä vuosimallista 1985 vuosimalliin 1993 niin satkuissa kuin tonnareissakin. Silloin, kun 16-venttiilinen ruisku tuli 900-mallistoon, sen alapuolella oli sekä kaasutinmalli että 8-v ruisku, niinpä i16 sai silloin sporttisen kolmipuolaisen ratin. Ja myöhemmin, jäätyään karvalakkimalliksi, tuon nelipuolaisen.

Saattoi olla niinkin, että 1991-mallissa halvin eli neliovinen i16 sai nelipuolaisen ratin, mutta kalliimmissa ja sporttisemmissa kolmi- ja viisiovisessa oli kolmipuolainen (ja kallistuksenvakaajat ja hienommat penkit)?

1993-mallivuonna tuli Classic, jossa oli nahkaratti, mutta muuten ratit olivat samat kuin 1992 - esim. matalapaineturbossa oli kolmipuolainen muovinen. Ja 2-litran ruiskussa nelipuolainen.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
zammuel
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ti Maalis 20, 2007 13:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: OG 900 V6:ko muka?!

Viesti Kirjoittaja zammuel »

Mulla on tuossa -89 i16:ssa kolmipuolainen ratti, velipojan lähes identtisessä -89 i16:ssa taas samanlainen nelipuolainen kuin 8v:ssä. Erona on ainakin se, että oma on Ukin tuotantoa, veljen kärry taas Trollhättanin linjalta.

Varma en tosin voi olla että onko alkuperäiset ratit kummassakin.
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: OG 900 V6:ko muka?!

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

zammuel kirjoitti: Erona on ainakin se, että oma on Ukin tuotantoa, veljen kärry taas Trollhättanin linjalta.
Oletan, että tuota Trollhättanissa tehtyä yksilöä ei ole uutena myyty Suomessa, siis eri maaversio? Tuohon aikaan tahtoi olla joka maassa omat maaversionsa omine normeineen ja varustehienosäätöineen.

Ennen mallivuotta 1993 käytännössä kaikki Suomessa myydyt 900:t olivat (joitain yksittäiskappaleita lukuunottamatta) myös Suomessa tehtyjä, koska täällä tehtiin käytännöllisesti katsoen kaikkia versioita. Trollhättanin, Arlövin ja Malmön versiovalikoima oli paljon suppeampi: esim. 2-ovisia tai cabrioita ei tehty koskaan Ruotsissa, lisäksi suurimman osan 80-lukua myöskään 5-ovisia tai oikealta ohjattavia ei tehty Ruotsissa, joten Uudestakaupungista on viety satkuja kaikille markkina-alueille, mutta tänne niitä ei ole tarvinnut tuoda.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7772
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: OG 900 V6:ko muka?!

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Oliko nämäkin Suomesta lähtöisin..?
http://www.pjgh.pwp.blueyonder.co.uk/sa ... nduro.htmlklik
Viimeksi muokannut 9000CD23T, Ti Maalis 11, 2008 16:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin