Ulinasta jurinaksi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3926
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Ulinasta jurinaksi

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Moi.
Hommasin -89 satkun 5v loodalla, taulussa 360tkm eli juuri sisäänajettu :saab: .
Kysymys on tuleeko tasainen ulina joka ei hiljene eikä kovene vauhdin mukaan eikä häviä vapaalla rullatessa etupyörän laakerista vai onko katsottava jotain muita paikkoja?
Kiihdyttäessä ei ravista, ajossa aika tasainen meno, mikään ei kolkkaa kun pyörittää ympyrää.
Ehdotuksista kiitollinen.
Viimeksi muokannut Kupari, Su Maalis 16, 2008 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Ääni
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 07:31

Re: Ulina

Viesti Kirjoittaja Ääni »

Muuttuuko nopeuden mukaan?
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3926
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Ulina

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Ainakin 100km/h asti pysyy samalla voimakkuudella, kovempaa en ole ajanut.
Ei ole rahinaa vaan ulinaa. Paikallaan ei kuulu mitään. Jarruttaminen ei vaikuta ääneen millään lailla.
Hihnat ja tehostin poissuljettu.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Ääni
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 07:31

Re: Ulina

Viesti Kirjoittaja Ääni »

Sellaista voi kokeilla että leveällä tiellä kaartelee loivasti vasemmalle tai oikealle. Jos ääni kovenee kun kääntää vasemmalle niin vika laakerissa oikealla puolella ja toiseen suuntaan päinvastoin. Ja renkaat kun nostaa ilmaan ja pyörittää niin... oletko kokeillut...
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3926
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Ulina

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Tosiaan hain eilen joten ajanut vähän vaille 40km koko autolla. Edellinen oli ajanut puolenvuoden aikana viitisensataa kilometriä kun ollut vara-autona.
Ulina on muuttunut pikkuhiljaa enemmän jurinaksi.
Kaartelu ei muuta ääntä, ei olla nostettu ylös.
Vaihdatan huomenna laatikon- ja tehostajanöljyt niin näkee samalla altapäin.
Yrittänyt tämänpäivän katsella miksi puhaltaa vain haaleaa sisälle. Ilmasin vielä ruuvista systeemin ja tuli suoraan nestettä, lämmöt on noussu koko ajan normaalille tasolle mittarin mukaan, nestepinta on max ja ulospäin ei vuotoa. Voi tietysti olla kojelaudassa lämmönsäätimen takanakin ettei säätö pelaa mutta en tiedä mikä systeemi ohjaa, mekaaninen vai alipaine. Pitää vilkaista myös ettei lämppärinkenno vuoda joku päivä jos nesteet alkaa hävitä.
Kiitti vinkeistä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin