Kiertokankien ja kampiakseleiden erot?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Kiertokankien ja kampiakseleiden erot?

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Onko samat kiertokanget ja kampiakseli 900 8v ja 16v koneissa?Myös turbomalleissa samanlaiset kuin vapareissa?
Itsellä tälläinen muistikuva johon varmistusta haeskelen.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kiertokankien ja kampiakseleiden erot?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

On periaatteessa samat, paitsi että joitain vuosimallimuutoksia on. Kiertokanget muuttuivat M86 paksummiksi ja kampiakseli muuttuu M91 pitempikaulaisemmaksi hihnapyörän päässä (eripituinen kiilaura).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Kiertokankien ja kampiakseleiden erot?

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mutta kuitenkin nuo kampiakselit voi laittaa ristiin missä on eripituiset kiilaurat?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kiertokankien ja kampiakseleiden erot?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Voi laittaa mutta pitää olla ainakin hihnapyörä (ja sen väliholkki uudemman kampiakselin tapauksessa) ja jakopään alaratas samaa paria kampiakselin kanssa. Öljypumppukin muuttui jossain välissä, mutten enää muista tarkkaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin