muovipuskureiden ehostus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

muovipuskureiden ehostus

Viesti Kirjoittaja 900S »

En varmaan ole ainoa, jolla on satkun puskurissa naarmuja, painaumia ja kaikenmaailman pieniä jälkiä! Etupuskuri on OK, mutta takapuskuria olisi kiva saada nätimmän näköiseksi. Onko olemassa jotain keinoa, miten tuollaiset pienet pintanaarmut saisi lähtemään muovista? Joku musta muovivaha voisi auttaa asiaa jonkinverran, jos sellaista ylipäätään on olemassa..? Eilen vetäisin puskurit muoviosiin tarkoitetulla vahalla... kiiltoa tuli kyllä, mutta naarmut loistaa entistä enemmän!
Joku kaupitteli muistaakseni täälläkin joskus sellaista puskurin kuorta. Mitä sellaiset mahtavat maksaa ja saako muualta kuin Saabilta?
9-5 2,3t Wagon `06
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Ainahan on vaihtoehto maalata puskurit...

Vaikka korinväriin...

Oikeilla aineilla tekee, niin pysyy...

Tosin sitten vasta onkin oltava varovainen puskurien kanssa, ei paljon hypitä puskurien päällä tai kuroteta katolle kotjaamaan vuotavaa ränniä :wink:

Kuva

Kuva

Kokopunaiset takavalot kruunaa koko komeuden..... tohon vielä 18" vanteet ja kirkkaat etuvilkut,,, niin vòla 8)

Kuva

Mutta jos maalaa puskureita, niin sitte kokonaan eikä niinkuin on ruby -editionissa....

Kuva

Toi on muuten mun uus lempiväri satkuun...

http://www.secret-secret.com/turbo/clas ... /ruby.html
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Tuo maalaaminen on kyllä kummitellut mielessä jo pidemmän aikaa. Tulee siitä vaan niin nätin näköinen, mutta itse siihen en ainakaan ryhdy ja maalauttaminenkaan ei tule toistaiseksi kysymykseen, joten lisää vaihtoehtoja kiitos!
9-5 2,3t Wagon `06
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

on nätti satku! kumma ku ei oo aluvanteita.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Mä nyt ehdotan kans vielä maalaamista, ku ei ole kuin vajaan kolmen tunnin homma ja tässä tulos. http://office.vippet.net/servlet/genera ... mage=60874[/img]
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Saabisti-76 kirjoitti:Mä nyt ehdotan kans vielä maalaamista, ku ei ole kuin vajaan kolmen tunnin homma ja tässä tulos. http://office.vippet.net/servlet/genera ... mage=60874[/img]
Niiiiin, sähän et edes irroittanut puskureita.. Miten ja millä sä tarkalleen ottaen maalasit nuo puskurit? Ehkä sitä sittenkin voisi......
9-5 2,3t Wagon `06
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Ostin pari spraypullollista muovi/puskurimaalia ja maalasin aurinkoisena ja tyynenä päivänä puskurit, maskin ja kylkilistat ulkona. Ensin hion puskurit hienolla santapaperilla, muistaakseni karkeus oli 180, jonka jälkeen putsasin hiotut osat tärpätillä. Seuraavaksi teippasin huolella rajakohdat maalarinteipillä ja sanomalehtiä kului runsaasti maalaamattomien pintojen peittoon. Ei nyt sentään koko autoa tartte vuorata, mut kuitenkin tarpeeksi, ettei tule maalanneeksi vahingossa muita paikkoja. Noilla parilla spraypullolla sai maalattua kaikki kolmeen kertaan. Ei siinä nyt sen kummempia kikkoja ole, suht simppeli homma.

Maalauksesta on nyt ainakin kuukausi ja auto on pestykkin käsin kolme kertaa sen jälkeen ja kerran käyty pikapesussa, ja hyvin maalit tuntuu pysyvän. Muovimaalista jää hieman mattamainen pinta, joten jos haluaa kiiltävän pinnan, nii kannattaa sit vetää siihen päälle vielä jokin kiiltäväpintainen maali. Kiiltäväpinta ei tietysti anna paljon anteeksi naarmuja.
jajamies

Viesti Kirjoittaja jajamies »

saabracing kirjoitti: Kuva

Toi on muuten mun uus lempiväri satkuun...

http://www.secret-secret.com/turbo/clas ... /ruby.html
Ei saakeli! Toi on ilmeisesti melkoinen harvinaisuus. En ollut aikaisemmin kuullutkaan, mutta nyt tiedän yhden auton. Valitettavasti vain siitä on pikkukolaroinnin jäljiltä tullut varaosa-auto ja enään sitä ei helpolla pelasteta. Sen verran paljon osia puuttuu (omassakin autossa on siitä mm. sähkölasit, -peilit, oviverhoilut ja vanteet). Ei tainnut auton nykyinen omistaja tietää, mikä erikoisuus on kyseessä, ennenkuin pisti palasiksi :(
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meikä tossa viikonloppuna koulutti yhtä petäjää satkun takapuskurilla. Puskuri kesti, mutta kuljettajan itsetunto sai tietysti isomman kolhun. Ei ainaskaan käyttöautoihin kannata kovinkummoisia panostuksia tehdä puskureihin. sitä enemmän itkettää, mitä hienommat ne oli. Näinhän kävi mulle, kun ovet maalautin, niin jopa joku kolautti parkkiksella vekin oveen ja kohta siitä putoaa peukalon kokoinen pala maalia. Ruostehan siellä varmasti odottaa tekijäänsä. Mitä? Minäkö pessimistinen? 8)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Ihmettelin aikani, miksi faijan -93vm. satkussa on niin hyvännäköiset ja mustat (siis oikein MUSTAT, ettei sellaiset normaalit haalistuneet paskat) puskurit. Jokupäivä kun sitä tarkemmin tarkastelin, niin niihin on perkule lyöty joku ihme kalvo päälle!! Siitä sen huomasin, kun kalvo on ruvennut hapertumaan/lohkeilemaan aika pahasti takapuskurissa = ruman näköinen.
1,5v auto on sillä ollut, joten moinen temppu ei ole kovin suositeltavaa. Siisti se oli sen aikaa, kun kalvo kunnolla kiinni pysyi..
9-5 2,3t Wagon `06
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

On olemassa 3M:n muovipaikkausmassaa (2 komponentti) jota myyvät automaali kaupat ja joissain rtv liikkeissäkin olen nähnyt.
Maksaa n.20€ tuubi/n.75€ paketti ja toimii kuin pakkeli mutta on muovia. maalaus tosin voi olla poikaa päälle kun ei ole mustaa vaan harmaata.

Kyseinen mömmö toimii kaikessa muovi korjailussa tai kuten itse käytin sivu ilmanpoisto aukkojen suojien korjaukseen kun oli ruuvit menneet läpi.

Ja sitten jos alkaa maalailemaan muovipuskureita niin se pitäis ensin uunissa hiostaa rasva pois muovista ennen maalausta.

Ja jos siinä esim. puskurissa on lasikuitua, pakkelia ja muovia sekaisin voi käydä niin että johonkin ei maali tartu kunnolla vaan alkaa hilseilemään ja lohkeilemaan.
Saabiton saabisti
#1470
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

240 hiekkapaperi on bueno
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Onko kellään kokemuksia näiden vanhempien puskurien ehostuksesta/maalauksesta :?: Kohteena siis 99:n puskurit....vinkkinä olen joskus kuullut saunaan viennin ja tämän jälkeen hoito aineella käisttelyn.

Mutta miten tämä maaluas esim. lumikoissa mahtaa pysyä :?:
(omaani tulee airflow sarja ja sen väriä nyt mietitään yhteneväiseks puskureiden kanssa....jotenkin himoittas se harmaa ja että sais puskurit samaan väriin.....)
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Kuumailmapuhaltimella saa pahasti harmaantuneet puskurit ehostettua ja kestää pitempään kuin pelkkä hoitoaine.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Jos maalailemaan alkaa, niin puskurin irroitus on paljon helpompi nakki kuin suojaaminen...
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Vastaa Viestiin