Saabin hävitys,harmittavin
Saabin hävitys,harmittavin
Ottaako kenelläkään päähän Saabin romutus tai myynti ? Itse hävitin 99 compin 75 ehjäpeltisen parisen vuotta sitten.
Saab 1974 L. 4d. 1.85L. Oranssi , rekistöröity uudelleen 28.4-09. Jäsen 3689. Renu Megane 1.9dci ja LT volsu asuntoauto.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Saabin hävitys,harmittavin
ei se yleinsä harmita kun ne jotka olen laittanut varaosiksi ovat olleet pelleiltään niin huonoja. niistä saa taas toinen hyvä peltinen saabi käyttökelpoista osaa.
mutta se harmittaa kun joku laittaa ihan hajalle tai pellolle hyvän menopelin ihan vaan sen takia että se vie liikaa pensaa. näitä saabeja tiedä paljon joilla on kohtaloksi moinen koitunut.
mutta se harmittaa kun joku laittaa ihan hajalle tai pellolle hyvän menopelin ihan vaan sen takia että se vie liikaa pensaa. näitä saabeja tiedä paljon joilla on kohtaloksi moinen koitunut.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Saabin hävitys,harmittavin
Tämän takia vaikka muut haluaisivat ja kehottaisvat paalauttamaan oman ensimmäin sinisen noppani en sitä tee. Pidetään ne saapit ajossa.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Saabin hävitys,harmittavin
95 E vm -71. Luovuin muutama vuosi sitten. Kuulemma välikäden kautta klubilaisella työn alla, se vähentää hiukan harmitusta. Rekisteri on /oli OD-???.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Saabin hävitys,harmittavin
entäpä tämä: ostin erään punaisen 75 mallisen kuupan ilman papereita ja syletti purkaa kun ei ollut reikää kuin 1 kappale siinä takahelman kulmassa, lokarit kun otti pois niin ehjä massa se vaan säihkyi.ovet erikoisen ruosteettomat.
sama virheetön linja jatkui myös peräloosterissa: tankin alla ei ollut kuin hieman pölyä maalin päällä.
mutta heinolaan tie kävi korilla.
sama virheetön linja jatkui myös peräloosterissa: tankin alla ei ollut kuin hieman pölyä maalin päällä.
mutta heinolaan tie kävi korilla.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saabin hävitys,harmittavin
Kaksikin autoa on jäänyt hieman kaivertamaan mieltä.
Molemmat olivat -83 satkuja joita käytin -79 satkun laittamiseen.
Ostin aika priiman kaasari-satkun pelkästään ruosteettomien lokasuojien ja hyvän kattoverhoilun takia.Autolla oli muistaakseni ajettu alle 200tkm.Loppu auton pistin paaliin..
Toinen oli koneeltaan saabilla kunnostettu turbo 8-v.Kori oli tuossakin ehjä ja mm.äskeittäin maalattu.Sisustaltaan tuo oli taas kuin sikolätti.
No otin tekniikan talteen kaverin tallilla.Olin sitten aika päissäni kun kaveri soitti että nyt tuli romumies hakemaan häneltä raatoja.
Sanoin sitten päissäni että viekää se saabin raato niiden jenkkiromujenne mukana..
Aamulla pikkasen harmitti.
Molemmat olivat -83 satkuja joita käytin -79 satkun laittamiseen.
Ostin aika priiman kaasari-satkun pelkästään ruosteettomien lokasuojien ja hyvän kattoverhoilun takia.Autolla oli muistaakseni ajettu alle 200tkm.Loppu auton pistin paaliin..
Toinen oli koneeltaan saabilla kunnostettu turbo 8-v.Kori oli tuossakin ehjä ja mm.äskeittäin maalattu.Sisustaltaan tuo oli taas kuin sikolätti.
No otin tekniikan talteen kaverin tallilla.Olin sitten aika päissäni kun kaveri soitti että nyt tuli romumies hakemaan häneltä raatoja.
Sanoin sitten päissäni että viekää se saabin raato niiden jenkkiromujenne mukana..
Aamulla pikkasen harmitti.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Saabin hävitys,harmittavin
Oman, ensimmäisen, omalla rahalla ostetun auton myyminen luopuminen. Ei vielä, mutta on pakosta luovuttava. Jo pelkkä ajatus vituttaa, saatika sitten kun näkee takavalot häviävän mutkan taakse, tietäen että se ei tule takaisin .
Ei ole enään rahkeita pitää ajokunnossa...
Ei ole enään rahkeita pitää ajokunnossa...
Re: Saabin hävitys,harmittavin
Eniten on harmittanut oman ensimmäisen autoni Saab 95 V4 ´67:n myynti, ikää taisi myydessä olla joku 18-19 vuotta. Naiset, olut ja hauskanpito vaan alkoi kiinnostamaan enemmän.. Jonkun olis tarvinnut takoo järkeä päähän (ja varmaan yrittikin..) Siinä mielessä se on harmittanut, että multa ainakin on kyseisen auton jäljet hävinneet tyystin, tokkopa on enää olemassa koko vehjes. Jos olis silloin ollut varaa laittaa se hyvään paikkaan odottelemaan, mutta... Autoharrastus on eri muodoissa säilynyt näihin päiviin asti, ja nyt on pikkuhiljaa alkanut himottamaan viistokeulainen 3-ovinen 900 OG talviautoksi. Ehkäpä sellainen (kohtuuhintainen) jostain pompsahtaa esiin.
#396
Re: Saabin hävitys,harmittavin
Vanhojen SAABien hävitys on aivan hirvittävää.
Muutaman kerran olen nähnyt romukuoromissa ja romuttamoillakin aivan siistin oloisia SAABeja, jopa sellaisia joiden ei todellakaan pitäisi olla siellä. Osa autoista on sitä paitsi ollut harvinaista mallia, tosin pitäähän niitä tavallisempiakin vaalia.
Pari romukuntoista olen hävittänyt ja saanut niistä osia, mutta niiden purkaminen ei tosiaan harmita koska ovat olleet jo sen kuntoisia.
Yleisesti ottaen voisi sanoa että autoja päätyy romutettaksi muistakin syistä kuin ruostumisen sekä tekniikan hajoamisen takia, ja myös kolarivaurioiden kautta.
Pitäisi tosiaan taltioida niitä autoja, mutta tämä on vähän hankalaa tilanpuutteen takia. Eli pitäs saada säilytystilat.
Muutaman kerran olen nähnyt romukuoromissa ja romuttamoillakin aivan siistin oloisia SAABeja, jopa sellaisia joiden ei todellakaan pitäisi olla siellä. Osa autoista on sitä paitsi ollut harvinaista mallia, tosin pitäähän niitä tavallisempiakin vaalia.
Pari romukuntoista olen hävittänyt ja saanut niistä osia, mutta niiden purkaminen ei tosiaan harmita koska ovat olleet jo sen kuntoisia.
Yleisesti ottaen voisi sanoa että autoja päätyy romutettaksi muistakin syistä kuin ruostumisen sekä tekniikan hajoamisen takia, ja myös kolarivaurioiden kautta.
Pitäisi tosiaan taltioida niitä autoja, mutta tämä on vähän hankalaa tilanpuutteen takia. Eli pitäs saada säilytystilat.
SAAB
Re: Saabin hävitys,harmittavin
Näinhän se on, itsekkin olen kuullut että joku laittoi paaliin kuukausi sitten katsastetun ja muutenkin ihan ok käyttökunnossa olevan ysikympin, ihan vain sen takia ettei itse viitsinyt niin vanhalla autolla ajaa eikä mennyt kaupaksikaan.
Ikäviä tämmöiset tapaukset
Ikäviä tämmöiset tapaukset
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Saabin hävitys,harmittavin
Isäukko oli taannoin satavarma etten saa yo-lakkia niillä poissaoloilla, ja näin ollen lupasi autonsa, saab 900i -85:n automaattilootalla, lahjaksi jos nyt näin sattuisi käymään. Ja nauroi paskaisesti lupauksen päälle. Kun mulla oli kotsa nupissa, nauru jotenkin katkesi ja vaimeni satunnaisiksi, yhä vaivautuneemmiksi hörähdyksiksi.
Isäukko oli ostanut sen uutena ja ajoi sillä n. 150tkm. sain siis aika hyvän lakkiaislahjan. ajoin 250tkm ja myin pois kun 403tkm taulussa. sain 13000 markkaa. helvetti, nyt en luopuisi mistään hinnasta.
Sillä autolla muuten ajettiin 403000 kilometriä 15 vuoden aikana eikä jääty KERTAAKAAN tielle. Eikä jättänyt KERTAAKAAN lähtemättä käyntiin. Siinä meriittiä automerkille.
Oli meinaan kohtalaisen maukkaita tilanteita välillä sen kanssa, kuten kerran;
-Hyvinkäällä ollut 5 vrk putkeen 25-30 astetta pakkasta muistaakseni vuoden 1998 tammikuussa. Autolla ajettu silloin noin 370tkm.
-Saab seissyt ulkona koko ajan, ajamattomana mun ulkomaankomennukseni ajan.
-Naapurilla sen vuoden mallinen E-mersu kylmässä tallissa, ollut edellisiltana ajossa.
-Lentokentältä tullessani (taksilla) kotipihaan kuulen ettei Mersu lähde käyntiin.
-Hyppään Sabaan, lyön sen laakista käymään ja menen antamaan apuvirtaa.
Että näin.
Siitä autosta luopuminen sapettaa.
Isäukko oli ostanut sen uutena ja ajoi sillä n. 150tkm. sain siis aika hyvän lakkiaislahjan. ajoin 250tkm ja myin pois kun 403tkm taulussa. sain 13000 markkaa. helvetti, nyt en luopuisi mistään hinnasta.
Sillä autolla muuten ajettiin 403000 kilometriä 15 vuoden aikana eikä jääty KERTAAKAAN tielle. Eikä jättänyt KERTAAKAAN lähtemättä käyntiin. Siinä meriittiä automerkille.
Oli meinaan kohtalaisen maukkaita tilanteita välillä sen kanssa, kuten kerran;
-Hyvinkäällä ollut 5 vrk putkeen 25-30 astetta pakkasta muistaakseni vuoden 1998 tammikuussa. Autolla ajettu silloin noin 370tkm.
-Saab seissyt ulkona koko ajan, ajamattomana mun ulkomaankomennukseni ajan.
-Naapurilla sen vuoden mallinen E-mersu kylmässä tallissa, ollut edellisiltana ajossa.
-Lentokentältä tullessani (taksilla) kotipihaan kuulen ettei Mersu lähde käyntiin.
-Hyppään Sabaan, lyön sen laakista käymään ja menen antamaan apuvirtaa.
Että näin.
Siitä autosta luopuminen sapettaa.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ma Joulu 10, 2007 20:21
Re: Saabin hävitys,harmittavin
Yhdellä romiksella tuli pyörittyä,kun etin 99:siin osia. Useita Saabeja oli ja ne oli kaikkein parhaimmat.Ei ruostetta,lommoja ym.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: La Touko 17, 2003 11:31
- Paikkakunta: SEINÄJOKI Halkosaari
Re: Saabin hävitys,harmittavin
Itellä on paha tapa kerätä kaikki jotka saa halavalla.
Löytyy 95-73, 96 6kpl, pari 90, 99-76 2kpl, joista toinen avo,sekä 900 6kpl. Aina heikoimmat jää varaosiksi.Onneksi on tontilla tilaa. kotimaisia kaikki.
Löytyy 95-73, 96 6kpl, pari 90, 99-76 2kpl, joista toinen avo,sekä 900 6kpl. Aina heikoimmat jää varaosiksi.Onneksi on tontilla tilaa. kotimaisia kaikki.
Re: Saabin hävitys,harmittavin
Ruosteinen 9000 CD vaihtaa tässä omistajaa. Siinä harmittaa automaatti-ilmastoinnin menetys.
Toisaalta, onnellinen voi olla siitä kun tilalle saatiin 900C, nätimmän värinen vaikkakin parissa ikävässä paikassa kukkaa. Olin lukevinani että 900C:t olis Ukissa valmistettuja, eli ruotsalaisen lähdöstä seurasi suomalaisen tulo.
Ja ihanaa vanhaa tekniikkaa, 8v kaasari.
Toisaalta, onnellinen voi olla siitä kun tilalle saatiin 900C, nätimmän värinen vaikkakin parissa ikävässä paikassa kukkaa. Olin lukevinani että 900C:t olis Ukissa valmistettuja, eli ruotsalaisen lähdöstä seurasi suomalaisen tulo.
Ja ihanaa vanhaa tekniikkaa, 8v kaasari.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Saabin hävitys,harmittavin
90-luvun alkupuolella Suomessa rikottiin pakkasennätyksiä ja Pietarsaaressakin oli yli 40 astetta pakkasta. -71 kajakkini oli seissyt syksystä asti toisella puolen pihaa, eikä lumikasan sisällä olisi aavistanut autoa olevankaan. Taloyhtiössä eivät autot lähteneet käyntiin, joten kaivoin lumeen reiän, laitoin saabin käyntiin. Kävin antamassa virtaa tarvitseville ja ajoin takaisin lumikinokseen. Ainoa toinen auto joka pihasta lähti omin voimin oli minun 99 LE -73. Hyvät akut molemmissa saabeissa auttoivat tietysti asiaa.axp102 kirjoitti:Isäukko oli taannoin satavarma etten saa yo-lakkia niillä poissaoloilla, ja näin ollen lupasi autonsa, saab 900i -85:n automaattilootalla, lahjaksi jos nyt näin sattuisi käymään. Ja nauroi paskaisesti lupauksen päälle. Kun mulla oli kotsa nupissa, nauru jotenkin katkesi ja vaimeni satunnaisiksi, yhä vaivautuneemmiksi hörähdyksiksi.
Isäukko oli ostanut sen uutena ja ajoi sillä n. 150tkm. sain siis aika hyvän lakkiaislahjan. ajoin 250tkm ja myin pois kun 403tkm taulussa. sain 13000 markkaa. helvetti, nyt en luopuisi mistään hinnasta.
Sillä autolla muuten ajettiin 403000 kilometriä 15 vuoden aikana eikä jääty KERTAAKAAN tielle. Eikä jättänyt KERTAAKAAN lähtemättä käyntiin. Siinä meriittiä automerkille.
Oli meinaan kohtalaisen maukkaita tilanteita välillä sen kanssa, kuten kerran;
-Hyvinkäällä ollut 5 vrk putkeen 25-30 astetta pakkasta muistaakseni vuoden 1998 tammikuussa. Autolla ajettu silloin noin 370tkm.
-Saab seissyt ulkona koko ajan, ajamattomana mun ulkomaankomennukseni ajan.
-Naapurilla sen vuoden mallinen E-mersu kylmässä tallissa, ollut edellisiltana ajossa.
-Lentokentältä tullessani (taksilla) kotipihaan kuulen ettei Mersu lähde käyntiin.
-Hyppään Sabaan, lyön sen laakista käymään ja menen antamaan apuvirtaa.
Että näin.
Siitä autosta luopuminen sapettaa.
Tuplaysistä luopuminen harmitti niin, että kyseisestä kajakista en ole luopunut vieläkään.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.