APC-boksin modaus apua kaivataan
APC-boksin modaus apua kaivataan
Juu eli meinasin modata ton mustan APC-boksin kyseisillä ohjeilla:
Eli vaihdat R42:n tilalle 2.3Kohm vastuksen ja yhdistä R41 ja R101 oikeanpuoleiset navat, kun boksia katsotaan tekstit oikeinpäin. Tämä eliminoi kierroslukutiedon boksista, joten toimitaan ainoastaan nakutuksen ja P-potikan varassa.
Tuossa 8-venttiilisessä matalapuristeisessa 900:ssa käytin tätä boksia maksimissaan 1.7bar paineilla. Toimi kuin junan vessa, paineet nousi tosi alhaisilla kiekoilla, t03 ahtimella 1bar saavutettiin heti kahden tonnin jälkeen isommilla vaihteilla. ja pysyy asetetussa arvossa koko kierrosalueen läpi. Kuumilla keleilla, kun kone meinasi nakuttaa, tultiin karvan verran alas, ja jälleen, painemittarin neula pysyi siinä niin kauan kuin kaasua piti pohjassa. Ei mitään hötkyilyjä eikä yläkierroksilla puutumista vaan täyttä asiaa. t8 myytiin mutta boksin nappasin talteen, on se sen verran hyvä vekotin. Ajattelin laittaa sen tuohon viri-viri 16-tappiseen, saas nähdä miten vehkeet alkaa liikkua.
Niin nämä ohjeet siis uudemman malliseen APC- laatikkoon, siihen mustaan joka majailee saabeissa konehuoneen puolella. Eli vuosimalli 86 ja ylös.
Ja nyt ois pari kysymystä
Mikä noista kolmesta potikasta on se p-potikka?
kun katsotaan boksia niin mitkä tekstit oikeinpäin?
Kannattaako se potikka vaihtaa toiseen? ja mikä olisi sen vastus arvo minimistä maksimiin?
Eli vaihdat R42:n tilalle 2.3Kohm vastuksen ja yhdistä R41 ja R101 oikeanpuoleiset navat, kun boksia katsotaan tekstit oikeinpäin. Tämä eliminoi kierroslukutiedon boksista, joten toimitaan ainoastaan nakutuksen ja P-potikan varassa.
Tuossa 8-venttiilisessä matalapuristeisessa 900:ssa käytin tätä boksia maksimissaan 1.7bar paineilla. Toimi kuin junan vessa, paineet nousi tosi alhaisilla kiekoilla, t03 ahtimella 1bar saavutettiin heti kahden tonnin jälkeen isommilla vaihteilla. ja pysyy asetetussa arvossa koko kierrosalueen läpi. Kuumilla keleilla, kun kone meinasi nakuttaa, tultiin karvan verran alas, ja jälleen, painemittarin neula pysyi siinä niin kauan kuin kaasua piti pohjassa. Ei mitään hötkyilyjä eikä yläkierroksilla puutumista vaan täyttä asiaa. t8 myytiin mutta boksin nappasin talteen, on se sen verran hyvä vekotin. Ajattelin laittaa sen tuohon viri-viri 16-tappiseen, saas nähdä miten vehkeet alkaa liikkua.
Niin nämä ohjeet siis uudemman malliseen APC- laatikkoon, siihen mustaan joka majailee saabeissa konehuoneen puolella. Eli vuosimalli 86 ja ylös.
Ja nyt ois pari kysymystä
Mikä noista kolmesta potikasta on se p-potikka?
kun katsotaan boksia niin mitkä tekstit oikeinpäin?
Kannattaako se potikka vaihtaa toiseen? ja mikä olisi sen vastus arvo minimistä maksimiin?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: APC-boksin modaus apua kaivataan
auttaako?
http://www.900aero.com/ ja sieltä tech
http://www.900aero.com/ ja sieltä tech
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: APC-boksin modaus apua kaivataan
Siellä purkin sisällä on kaikki komponentit nimetty, eli sitä tarkoittaa tekstit oikeinpäin kun ne on luettavissa normaalisti. 
Myös potikat on nimetty, joten P on helppo löytää. Ei sitä P-potikkaa tarvitse vaihtaa, ruuvailemalla löytää parhaimman asennon itselle ja tätä helpottaakseen voi vetää sen johdoilla sisälle asti.

Myös potikat on nimetty, joten P on helppo löytää. Ei sitä P-potikkaa tarvitse vaihtaa, ruuvailemalla löytää parhaimman asennon itselle ja tätä helpottaakseen voi vetää sen johdoilla sisälle asti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: APC-boksin modaus apua kaivataan
juu! Siellä on ne potikat nimetty PO1,P02 ja p03.
Mikä se noista on?
Mikä se noista on?
Re: APC-boksin modaus apua kaivataan
Käännäppä se toinen levy päälle siihen niin että näkyy rei'istä ne potikat, siinä pitäisi lukea F, P ja K.
En kyllä millään muista mikä noilla nimillä oli mikäkin, mutta se erillään niistä kahdesta muusta oleva on K (johon ei kannata koskea) ja ne kaksi lähempänä toisiaan olevat ovat F ja P. Vastusalueeltaan pienempi noista kahdesta on sitten F ja isompi P.
En kyllä millään muista mikä noilla nimillä oli mikäkin, mutta se erillään niistä kahdesta muusta oleva on K (johon ei kannata koskea) ja ne kaksi lähempänä toisiaan olevat ovat F ja P. Vastusalueeltaan pienempi noista kahdesta on sitten F ja isompi P.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: APC-boksin modaus apua kaivataan
Joo kunnon puusilmä taas liikenteessä. Siellähän ne oli toiselle puolella. perhana. Kerkesin jo koskea siihen F-potikkaan mut katoin onneks se kohdan missä se oli. Voi siinä pieni heitto olla, mutta haitanneeko se? Mitä se F-potikka tekee?
Re: APC-boksin modaus apua kaivataan
Tuon modin tehtyäsi F-potikan ei pitäisi vaikuttaa mitään. Normaalisti se säätää maksimiahtoa, P:n tehtävä on normaalisti ahtojen ylösnostaminen eli toiminta-alueelle pääsy.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: APC-boksin modaus apua kaivataan
http://www.saabismionsairaus.net/tietopankki/apc.html
Tällainen löytyy myös, lienee Redbox-vastaava muutos.
Tällainen löytyy myös, lienee Redbox-vastaava muutos.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: APC-boksin modaus apua kaivataan
Juu punaisessa boksissa on mitattuna aika tarkkaan nuo arvot.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Re: APC-boksin modaus apua kaivataan
Sanokaas, mihin asti niissä vakio potikoissa riittää säätövara? Tuota tietoa ei ole ainakaan suoraan missään kerrottu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: APC-boksin modaus apua kaivataan
Noniin nyt on boksi modattu ja potikka vedetty sisätilaan. Palkonko sitä painetta uskaltaa laittaa tonne pataan? Jollain oli ollu 1.7bar, mutta kestääkö kone sellaista? Kaikki muuta osat ovat perusosia ja vakio ic löytyy myös. Kansi on remontoitu hiljattain.
Re: APC-boksin modaus apua kaivataan
Eipä sitä vakiogarretilla kauheasti yli 1.2bar kannata, laakeritkin jo sillon aika kovilla. Jos pitää lisää tehoa saada, vähemmän ahistavaa ahdinta pellin alle
.

Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: APC-boksin modaus apua kaivataan
Muistakaa kunnon kansipahvi. Vai vaihdetaanko se vasta kun ollaan poksautettu se edellinen?
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Re: APC-boksin modaus apua kaivataan
Taitaa olla yleisin tapa. Ensin possautetaan se +400tkm ajettu saappaan orggispannu ja sitten ihmetellään, että miksi se ei kestänyt?Huikko kirjoitti:Muistakaa kunnon kansipahvi. Vai vaihdetaanko se vasta kun ollaan poksautettu se edellinen?

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: APC-boksin modaus apua kaivataan
Sempä takia hieman kyselin noista paineista ettei se pata heti laukea. Kansiremontin yhteydessä tuli laitettua kyllä uusi kansipahvi, mutta kyllähän se hajoaa jos tahallaan hajottaa. Onko kellään mitään hajua tehoista jos vaikka noita ahtoja ois se 1,2bar? Perhana ku ei oo päässy kokeilemaan kun on syyläri vaihdossa ja uusi ei ole saapunut vielä.