Laiska starttimoottori
Laiska starttimoottori
Olen tässä pohtinut syytä laiskasti pyörivään starttimoottoriin kun kone on kylmä. Haulla ei oikein löytynyt vastaavaa ongelmaa.
Startti pyörii näin plussa keleilläkin tosi tahmeasti. Mutta kun kone on lämmin, niin silloin startti taas pyörii ihan normaalisti.
Noin kuukausi takaperin startti oli irti ja asensin siihen motonetin korjaussarjan, joka sisälsi hiilet, laakeriholkit ja muovihammaspyörän. Solenoidia en purkanut, enkä myöskään vaihtanut... oliskohan pitänyt??
Eipä tuo remontti apua tuonut. Tuntuu, kuin virtaa karkaisi johonkin.
Olen käynyt läpi kaikki kaapelit ja puhdistellut liitoskohdat. Akku on vajaan vuoden vanha Bosch silver 65 ah.
Osaiskohan joku antaa vinkkejä, että mitä teen startin kanssa? Vaihdanko suosiolla uuden vai voisko esim. solenoidin vaihto auttaa??
Startti pyörii näin plussa keleilläkin tosi tahmeasti. Mutta kun kone on lämmin, niin silloin startti taas pyörii ihan normaalisti.
Noin kuukausi takaperin startti oli irti ja asensin siihen motonetin korjaussarjan, joka sisälsi hiilet, laakeriholkit ja muovihammaspyörän. Solenoidia en purkanut, enkä myöskään vaihtanut... oliskohan pitänyt??
Eipä tuo remontti apua tuonut. Tuntuu, kuin virtaa karkaisi johonkin.
Olen käynyt läpi kaikki kaapelit ja puhdistellut liitoskohdat. Akku on vajaan vuoden vanha Bosch silver 65 ah.
Osaiskohan joku antaa vinkkejä, että mitä teen startin kanssa? Vaihdanko suosiolla uuden vai voisko esim. solenoidin vaihto auttaa??
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Re: Laiska starttimoottori
Unohtu mainita, että kysessä on 900 2.1 vm.-92
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Re: Laiska starttimoottori
Ensimmäisenä kannattaa tarkastaa akun, korin ja vaihteiston välisen "maajohdon" kunto. Sen vian voi eliminoida testimielessä laittamalla vaikkapa apukäynnistyskaapeli akun miinuksesta moottorin nostokorvakkoon. Jos vika häviää tuolla, niin silloin se miinuskaapeli on viallinen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Laiska starttimoottori
Kokeilin maajohdon ohitusta apukäynnistyskaapelilla, mutta yhtä tahmeasti startti tuntui pyörivän.
Kyllä tuo vielä käyntiin on lähtenyt, mutta starttia kun kuuntelee, niin normaalisti pyöriminen on noin hidasta vasta -20 asteen jälkeen.
Heti kun konehuone vähän lämpiää, niin startti alkaa pyöriä ihan kevyesti.
Kyllä tuo vielä käyntiin on lähtenyt, mutta starttia kun kuuntelee, niin normaalisti pyöriminen on noin hidasta vasta -20 asteen jälkeen.
Heti kun konehuone vähän lämpiää, niin startti alkaa pyöriä ihan kevyesti.
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Laiska starttimoottori
se on 16 tappisesten ominaisuus.....omassa meinaa usko loppua kymmenen asteen pakkasessa. pyörii tosi nihkeesti. oman mausteen tekee myös soppaan takaiskuventtiili tankissa joka vuotaa paineet pois järjestelmästä. starttaus kestää kohtuu kauan ja tosiaan nihkeetä on.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Laiska starttimoottori
Tuntuu vaan, että aiemmin startti pyöri nopeammin kylmänä.
Eikös tätä alennusvaihteellista starttia muuten ole myös 8-venttiili koneissa? Minun edellinen auto oli 8v kaasarikoneella ja siinä oli ihan samannäköinen startti.
Kaasarisaappi oli hyvä lähtemään käyntiin. Tätä nykyistä joutuu sahaamaan aika pitkään ennenkuin kone herää.
Täytyy nyt kuulostella tuota starttia. Voipihan se olla, ettei siinä mitään vikaa ole.
Eikös tätä alennusvaihteellista starttia muuten ole myös 8-venttiili koneissa? Minun edellinen auto oli 8v kaasarikoneella ja siinä oli ihan samannäköinen startti.
Kaasarisaappi oli hyvä lähtemään käyntiin. Tätä nykyistä joutuu sahaamaan aika pitkään ennenkuin kone herää.
Täytyy nyt kuulostella tuota starttia. Voipihan se olla, ettei siinä mitään vikaa ole.
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Re: Laiska starttimoottori
Itsellä saa tuossa 16valve "rata-autossa" herätellä aina starttia pyörimään. Ei ole mitään väliä miten paljon on virtaa tarjolla ei vain jaksa pyöriä, mutta taas kun saa sen kerran pyörähtämään niin sitten yleensä jaksaa pyörittää, mutta nihkeätä on.
Eikös 16v koneissa ole uutuuttaan hieman voimakkaampi starttimoottori kuin mitä 8v koneissa? Muistanko nyt ihan väärin? Mutta luulisi 16v koneen lähtevän 8v koneen starttimoottorillakin käyntiin.
Eikös 16v koneissa ole uutuuttaan hieman voimakkaampi starttimoottori kuin mitä 8v koneissa? Muistanko nyt ihan väärin? Mutta luulisi 16v koneen lähtevän 8v koneen starttimoottorillakin käyntiin.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Laiska starttimoottori
Kannattas ladata akkua kunnolla. Ainakin on auttanut omassa satkussa kummasti.
Pienellä virralla pari vuorokautta. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.