Saab 900 lämmityslaite
Saab 900 lämmityslaite
Mikäs mahtaa olla vialla kun auto puhaltaa vain lämmintä? Auto on vuosimallia 89.
Re: Saab 900 lämmityslaite
Hanan ja kojelautasäätimen välinen yhdystanko luiskahtanut paikaltaan (sen näkee radion aukosta tai vasemman kaiuttimen aukosta) taikka sitten hana vuotaa.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Saab 900 lämmityslaite
Mikäs silloin vikana satkussa kun ensin tulee lämmintä hyvin ja pitkäänkin jos saa ajettua tasaisesti, mutta eka pysäys esim. liikennevaloihin, lämmöt nousee mittarissa keskiväliin, ylikin ja lämmin puhallus vaihtuu kylmään. Pysyy kylmänä niin kauan kuin ajan, kun sammutan auton ja motti jäähtyy, starttaan taas ja sama uudelleen, ensin kuumaa jne...
Lämmöt koneessa voi nousta tosi ylös mutta ei ala keittämään.
Lämmöt koneessa voi nousta tosi ylös mutta ei ala keittämään.

Re: Saab 900 lämmityslaite
Termostaatti on kolmiasentoinen - lämpöjen noustua liian ylös vesi ei enää kierrä 'pienen kierron' (mm. lämmityslaitteen kenno) kautta vaan kaikki menee isoon kiertoon eli jäähdyttimen lävitse.
Kone siis käy liian kuumana. Mahtaako jäähdytin olla kalkkeutunut tukkoon? Toimiiko jäähdytyspuhallin? Senhän pitäisi käydä jos moottori käy noin kuumana.
Mahdollisia toimenpiteitä voisivat olla ainakin jäähdytyspuhaltimen kytkimen ja releen testaus / vaihto, järjestelmän ilmaus, järjestelmän ja erityisesti jäähdyttimen huuhtelu, termostaatin vaihto kylmempään, jäähdyttimen vaihto.
Kone siis käy liian kuumana. Mahtaako jäähdytin olla kalkkeutunut tukkoon? Toimiiko jäähdytyspuhallin? Senhän pitäisi käydä jos moottori käy noin kuumana.
Mahdollisia toimenpiteitä voisivat olla ainakin jäähdytyspuhaltimen kytkimen ja releen testaus / vaihto, järjestelmän ilmaus, järjestelmän ja erityisesti jäähdyttimen huuhtelu, termostaatin vaihto kylmempään, jäähdyttimen vaihto.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Saab 900 lämmityslaite
Ilmaa ei ole.
Jäähdytin on alkuperäinen ja aika ruosteinen ulkoisesti.
Puhallin toimii, eikä aina mun mielestä edes puhalla jäähdyttäjästä "niin" kuumaa pois. Puhallin käy siis ajonkin aikana, jos lämmöt nousseet yli puolen välin.
Jäähdyttimen huuhtelu voisi olla se mitä nyt kokeilla. Toimiiko ne jäähdytysjärjestelmän pesuaineet joita myydään. Ne mitkä kaadetaan esim. kylmään koneeseen ja lämpimäksikäyttö ja huuhtelu??
Niin ja ehkäpä sit uusi termari.
Kiitoksia vinkeistä!
Jäähdytin on alkuperäinen ja aika ruosteinen ulkoisesti.
Puhallin toimii, eikä aina mun mielestä edes puhalla jäähdyttäjästä "niin" kuumaa pois. Puhallin käy siis ajonkin aikana, jos lämmöt nousseet yli puolen välin.
Jäähdyttimen huuhtelu voisi olla se mitä nyt kokeilla. Toimiiko ne jäähdytysjärjestelmän pesuaineet joita myydään. Ne mitkä kaadetaan esim. kylmään koneeseen ja lämpimäksikäyttö ja huuhtelu??
Niin ja ehkäpä sit uusi termari.
Kiitoksia vinkeistä!
Re: Saab 900 lämmityslaite
Ei tahdo puhdistua koska jos neste ei pääse enään joissain pilleissä virtaaman läpi niin ei ne aukee koska puhdistuaine ei pääse läpi ja vanhan lahon syylärin korjaaminen on tekohengitystä. Uusi maksaa n. 100€ ja sillä pääsee eroon monesta murheesta ja luotettavuus paranee.Tahtoolla kun menee puhdistaan vanhan syylärin niin alkaa vuotaan.
Syyläri ei mene sisältä tukkoon koskaan jos käyttää jähytinnesteen seassa tislattua vettä , ei hanavettä. Vesijohtoveen kalkki tukkii pillit ajan mittaan kattilakivellä.
Syyläri ei mene sisältä tukkoon koskaan jos käyttää jähytinnesteen seassa tislattua vettä , ei hanavettä. Vesijohtoveen kalkki tukkii pillit ajan mittaan kattilakivellä.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147