99 turbottaminen
99 turbottaminen
tarkoitus olisi tulevaisuudessa turbottaa 99. eikö 8v turbo mene ihan heittämällää konehuoneeseen mutta mitäpä muuta siinä pitää tehdä esim tankki,kytkin,vaihteisto,sähköt,ym muuta. olisiko hirveän vaikea projekti ensikertalaiselle.
Saab 9-5 airo (vanha romu)
99cc Metsä auto
99cc Metsä auto
Re: 99 turbottaminen
Näistä nyt on miljoona aihetta ollut.
Tuola "projektit" osiolla on joitakin tarinoita ko. operaatioista.
Tuola "projektit" osiolla on joitakin tarinoita ko. operaatioista.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: 99 turbottaminen
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=48093
tuossa ainakin on aika paljon sekavaa juttua
tuossa ainakin on aika paljon sekavaa juttua
Re: 99 turbottaminen
Härkää vaan sarvista ja tekemään. Senverta rankka homma tuo kuitenkin on riippuen toki 99:si vuosimallista, että suosittelen toisen auton hankkimista projektin ajaksi, mikäli sinulla on tällähetkellä vain se 99 käyttöautonasi.apina kirjoitti:tarkoitus olisi tulevaisuudessa turbottaa 99. eikö 8v turbo mene ihan heittämällää konehuoneeseen mutta mitäpä muuta siinä pitää tehdä esim tankki,kytkin,vaihteisto,sähköt,ym muuta. olisiko hirveän vaikea projekti ensikertalaiselle.
Kuten muut tuossa sanoivatkin, tarinoita 99:n turbotuksista löytyy tältä aihealueelta ja tuolta projektiosiosta ainakin kolme eri 99:n turbotuskertomusta. Näissä on kuviakin. Yksi projektikertomuksista on meikäläisen käsialaa ja linkki löytyy tuolta allekirjoituksesta. Meikäläisen 99cc palvelee ympärivuotisessa käytössä, joten se jo mielestäni osoittaa että turbotettu 99 voi olla täysin luotettava käyttöpelinä.

Ehkä tärkein vihje onnistuneeseen lopputulokseen pääsemiseksi on seuraava: Kannattaa hankkia tekniikanluovuttaja-ajoneuvo ajokuntoisena. Koeajat auton ja kuuntelet koneen+vaihteiston toiminnan. Ei ole mitään mieltä laittaa rikkinäistä konetta autoon. Minä tein homman vaikeimman kautta, eli haalin osat sieltä täältä. Kuluja ei hirveämmin tullut osille (esim. moottori maksoi 50euroa), mutta vaivaa tästä aiheutui sitäkin enemmän etenkin ruiskun kanssa tapellessa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01