Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Pihalla makaa -88 900i vähällä käytöllä. Minkälaisen turbo tekniikan siihen sais rakennettua n. 2000 eurolla. En ole niin perehtynyt og:n osien hintoihin, mutta näpsäkkä sleepperi on pyörinyt jo kauan mielessä. Laittakaa ideoita.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Siihen voisi saada vaikkapa T16:n. Nyt alkaa olla jo ton aikakauden ja nuorempiakin 16-venttiilisiä turbosaabeja myynnissä. Tekniikka-aihion voisi saada 500euron budjetilla. Eli ostaisit kokonaisen auton, joka on vuosimallia 88-93. Siitä nostaisit myllyn irti, remppaisit koneen ja turbon sekä hommaisit isomman intercoolerin ja uuden pakoputkiston tolla 1500euron budjetilla. Jos tekniikka ei ole ihan sökö, niin se voisi jopa onnistuakin tohon budjettiin. Hommassa on järkeä vain siinä tapauksessa, että tuo sinun omistamasi 900i on koriltaan erittäin hyvä, ellei jopa lähes täydellinen. Huonokorisia 900turboja nimittäin saa ihan valmiinakin. Mielestäni ei ole mitään mieltä tehdä tekniikanvaihtoa huonokuntoiseen koriin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Riippuu pitkälti että mitä haetaan. Pitääkö autolla voida ajaa vuoden ympäri töihin vai meinaako vaan kikkailla silloin tällöin. Jos jättää ton koneen remppaamatta rahat kestää virittäessä pidempään mutta sitten taas voi olla että auto ei kestä virittäessä pidempään. Mutta toi t16 kone on hyvä lähtökohta, siihen bpaineensäädin, isompi turbo, boksinmodaukset ja isompi cooleri niin luulisi että alkaa tapahtumaan.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

No siis autohan on lähes ruosteeton ja ajettukin vain 167tkm 8 tappinen ruisku. Kaksi ovinen sedan sopisi oikein hyvin sleepperin virkaan. Vai raaskiikohan noin vähän ajettua alkaa räpeltään?
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja Jope »

Raaskii raaskii.

Ruiskuoogee on mukava muuttaa turboksi kun ei tarvi tankin ja bensalinjojen kanssa häslätä.

Nää on kuitenkin sarjavalmistettuja vempeleitä ja U:kin museosta kyllä löytyy saappeja alkuperäiskuntoisina.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kiree nokka ja tuplat pellin alle....enkä puhu römppäsistä,,,,

keula tonttiin ja perse taivaisiin , ritilä ja mangelssit alle..... hottentottia
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

kyllä pitää edes jonkun tehdä homma oikein, eli mahdollisimman hyvä koppa siihen turbotukseen. Tuo lähtötilanne kuulostaa tosi loistavalta, kun on vähän ajettu kanta-auto.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Olen rakentanut aika monta proggista. Ja mitä parempi koppa on ja sopivampi sitä parempi tulee. Monelta loppuu into jos joutuu tekemään vaikka pyöränlaakerit ja puoli pohjaa suorasta ja jarrut ennenkun edes voi sovittaa cooleria. Ja tavallaan turhaa työtä joka olisi vältettävissä aihion vaihdolla. Kun kuitenkin puhutaan autosta joka on yleinen ja aihioita riittää. Ja kokonaisen t16 auton osto on varmasti paras tapa alottaa. Siinä on kaikki osa"aihiot". Olemassaolevaa osaa on aina helpompi modata kun tehdä tyhjästä koko osa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja Jope »

Joo kaveriksi joku mätä T16 ja sitten vaan osaa pulttaamaan. Ruotsista kun haet, niin mahtuu tuohon parin tonnin budjettiin monin kerroin. Suomessa ovat vähän harvemmassa, mutta kyllä niitä pommeja täältäkin reilusti alle tonniin löytyy, kun vaan malttaa odotella.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

No tässähän alkaa kuume nousta :mrgreen: . Pitää varmaan myydä 93 pois niin saa vähän budjettiin pelivaraa.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Onkos muuten 5 ovisen ja 2 ovisen og900:n takapenkeissä mitään eroja? Jos vaikka sais jostakin nahkapenkit.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja Jope »

Takaovellisten ja takaovettomien takapenkit on tosiaan erilaiset keskenään.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Jatketaan aihetta. Voiko pystäri aeroon kuuluvan aero korisarjan asentaa viistokeulaan?
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja juuso »

Helmat sopii normaalisti, mutta puskurien palat ei taida sopia keskenään...
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Jope kirjoitti:Takaovellisten ja takaovettomien takapenkit on tosiaan erilaiset keskenään.
Istuinosa on enemmän viistetty takaovellisessa, mutta onkos selkänojassa eroa?
# 419 Vesa Pohjalainen
Vastaa Viestiin