Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen
Pihalla makaa -88 900i vähällä käytöllä. Minkälaisen turbo tekniikan siihen sais rakennettua n. 2000 eurolla. En ole niin perehtynyt og:n osien hintoihin, mutta näpsäkkä sleepperi on pyörinyt jo kauan mielessä. Laittakaa ideoita.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen
Siihen voisi saada vaikkapa T16:n. Nyt alkaa olla jo ton aikakauden ja nuorempiakin 16-venttiilisiä turbosaabeja myynnissä. Tekniikka-aihion voisi saada 500euron budjetilla. Eli ostaisit kokonaisen auton, joka on vuosimallia 88-93. Siitä nostaisit myllyn irti, remppaisit koneen ja turbon sekä hommaisit isomman intercoolerin ja uuden pakoputkiston tolla 1500euron budjetilla. Jos tekniikka ei ole ihan sökö, niin se voisi jopa onnistuakin tohon budjettiin. Hommassa on järkeä vain siinä tapauksessa, että tuo sinun omistamasi 900i on koriltaan erittäin hyvä, ellei jopa lähes täydellinen. Huonokorisia 900turboja nimittäin saa ihan valmiinakin. Mielestäni ei ole mitään mieltä tehdä tekniikanvaihtoa huonokuntoiseen koriin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen
Riippuu pitkälti että mitä haetaan. Pitääkö autolla voida ajaa vuoden ympäri töihin vai meinaako vaan kikkailla silloin tällöin. Jos jättää ton koneen remppaamatta rahat kestää virittäessä pidempään mutta sitten taas voi olla että auto ei kestä virittäessä pidempään. Mutta toi t16 kone on hyvä lähtökohta, siihen bpaineensäädin, isompi turbo, boksinmodaukset ja isompi cooleri niin luulisi että alkaa tapahtumaan.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen
No siis autohan on lähes ruosteeton ja ajettukin vain 167tkm 8 tappinen ruisku. Kaksi ovinen sedan sopisi oikein hyvin sleepperin virkaan. Vai raaskiikohan noin vähän ajettua alkaa räpeltään?
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen
Raaskii raaskii.
Ruiskuoogee on mukava muuttaa turboksi kun ei tarvi tankin ja bensalinjojen kanssa häslätä.
Nää on kuitenkin sarjavalmistettuja vempeleitä ja U:kin museosta kyllä löytyy saappeja alkuperäiskuntoisina.
Ruiskuoogee on mukava muuttaa turboksi kun ei tarvi tankin ja bensalinjojen kanssa häslätä.
Nää on kuitenkin sarjavalmistettuja vempeleitä ja U:kin museosta kyllä löytyy saappeja alkuperäiskuntoisina.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen
kiree nokka ja tuplat pellin alle....enkä puhu römppäsistä,,,,
keula tonttiin ja perse taivaisiin , ritilä ja mangelssit alle..... hottentottia
keula tonttiin ja perse taivaisiin , ritilä ja mangelssit alle..... hottentottia
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen
kyllä pitää edes jonkun tehdä homma oikein, eli mahdollisimman hyvä koppa siihen turbotukseen. Tuo lähtötilanne kuulostaa tosi loistavalta, kun on vähän ajettu kanta-auto.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen
Olen rakentanut aika monta proggista. Ja mitä parempi koppa on ja sopivampi sitä parempi tulee. Monelta loppuu into jos joutuu tekemään vaikka pyöränlaakerit ja puoli pohjaa suorasta ja jarrut ennenkun edes voi sovittaa cooleria. Ja tavallaan turhaa työtä joka olisi vältettävissä aihion vaihdolla. Kun kuitenkin puhutaan autosta joka on yleinen ja aihioita riittää. Ja kokonaisen t16 auton osto on varmasti paras tapa alottaa. Siinä on kaikki osa"aihiot". Olemassaolevaa osaa on aina helpompi modata kun tehdä tyhjästä koko osa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen
Joo kaveriksi joku mätä T16 ja sitten vaan osaa pulttaamaan. Ruotsista kun haet, niin mahtuu tuohon parin tonnin budjettiin monin kerroin. Suomessa ovat vähän harvemmassa, mutta kyllä niitä pommeja täältäkin reilusti alle tonniin löytyy, kun vaan malttaa odotella.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen
No tässähän alkaa kuume nousta . Pitää varmaan myydä 93 pois niin saa vähän budjettiin pelivaraa.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen
Onkos muuten 5 ovisen ja 2 ovisen og900:n takapenkeissä mitään eroja? Jos vaikka sais jostakin nahkapenkit.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen
Takaovellisten ja takaovettomien takapenkit on tosiaan erilaiset keskenään.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen
Jatketaan aihetta. Voiko pystäri aeroon kuuluvan aero korisarjan asentaa viistokeulaan?
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen
Helmat sopii normaalisti, mutta puskurien palat ei taida sopia keskenään...
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen
Istuinosa on enemmän viistetty takaovellisessa, mutta onkos selkänojassa eroa?Jope kirjoitti:Takaovellisten ja takaovettomien takapenkit on tosiaan erilaiset keskenään.
# 419 Vesa Pohjalainen