lämpömittari vika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
nanno
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 18:04
Paikkakunta: Östermyra
Viesti:

lämpömittari vika

Viesti Kirjoittaja nanno »

93 mallin 900:ssa lämpömittari toimii kylmänä ja normaalilämpöisenä oikein, mutta
"puolilämpöisenä" mittarin neula heiluu ihan miten sattuu... saattaa välillä näyttää ihan tappi-lämpöjäkin... lämmettyään normaalilämpöön mittarikin rauhoittuu ja asettuu näyttämään noin puoliväliä.

Onko vika anturissa (missä se on?) vai mittarissa?
Saab 900i 2.0 16V -91 (vanha miekkataksi)
twirl
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 21:31
Paikkakunta: Mikkeli/Ristiina

Re: lämpömittari vika

Viesti Kirjoittaja twirl »

itse ainakin ihan ekana tarkistaisin lämpömittarin johdon littimen konehuoneesta..
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: lämpömittari vika

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Kysytääs tässä yhteydessä vahvistusta omalle epäilylle koskien satkun lämpömittaria joka näyttää aina täyttä lukemaa? :)
mart96
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Re: lämpömittari vika

Viesti Kirjoittaja mart96 »

silloin ilmeisesti johto ''maadoittuu'' jossain, elikkä osuu koriin, tai itse anturi on sökö.
Irroittaa johto anturista ja kato, mitä näyttää
saab900c
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: To Syys 02, 2004 08:42
Paikkakunta: Tampere

Re: lämpömittari vika

Viesti Kirjoittaja saab900c »

liteFun kirjoitti:Kysytääs tässä yhteydessä vahvistusta omalle epäilylle koskien satkun lämpömittaria joka näyttää aina täyttä lukemaa? :)
900c oli 50tkm ja sinä aikana tuli vaihdettua kerran lämpömittari ja kaksi kertaa alkuperäinen termostaatti. En suosittele vaihtamaan koko mittaristoa, koska nopeusmittarin jouduin vaihtamaan kerran itse mittarin vuoksi ja toisen kerran kokonaismatkamittarin vuoksi. VDO :evil:

Anturi oli 2,5e, joten ei paha. Termostaatti oli 16e
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: lämpömittari vika

Viesti Kirjoittaja liteFun »

mart96 kirjoitti:silloin ilmeisesti johto ''maadoittuu'' jossain, elikkä osuu koriin, tai itse anturi on sökö.
Irroittaa johto anturista ja kato, mitä näyttää
Anturia itse epäilin, josko vaihtamalla alkais lämmöt näkyä kuten pitää.
Mutta mutta. Oikosulku kai vois kai olla mahdollinen, vai miten tuo anturi toimii, mitä enemmän lämpöä sitä enempi sähköä menee läpi?
saab900c kirjoitti:900c oli 50tkm ja sinä aikana tuli vaihdettua kerran lämpömittari ja kaksi kertaa alkuperäinen termostaatti. En suosittele vaihtamaan koko mittaristoa, koska nopeusmittarin jouduin vaihtamaan kerran itse mittarin vuoksi ja toisen kerran kokonaismatkamittarin vuoksi. VDO :evil:

Anturi oli 2,5e, joten ei paha. Termostaatti oli 16e
Anturin meinasin vaihtaa, mittaristossa ei vielä mitään ongelmaa vaikka tuo kyseinen autokin on 900c.
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Re: lämpömittari vika

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Itselläni kyseiseen vaivaan auttoi mittariston takana olevan liittimen kiristys, auttoi tosin vain vuodeksi kun en sopivan avaimen puuttuessa saanut kovin kireälle.
Liittimeen pääsee käsiksi kaiutinritilän kautta ja on kiinnitetty mittaristoon 7 tai 8mm mutterilla joka on hieman upotettu joten hanko/lenkki avaimella ei saa kunnon otetta, pitääkin huomenna lyhentää joku hylsy tuonne sopivaksi. :?

Edit. mutteri onkin 7mm
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Vastaa Viestiin