og900 asiaa
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: og900 asiaa
jaaha miun epc ei tunne moista ,mut ei oo eka kerta ku oon väärässä---
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: og900 asiaa
Polttoainejärjestelmä - Polttoainesäiliö - Moottori (1986 - 1988), B201I
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: og900 asiaa
:mrgreen eri versio eri numerot
mut siltikään sitä ei löydy 89 mallista
mut siltikään sitä ei löydy 89 mallista
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: og900 asiaa
89 78 561? Joka tapauksessa kun purin 1989 900C mallin oli suodatin tehtaan jäljiltä oikean C pilarin takana.
Edit -lisätty oma kommentti
Edit -lisätty oma kommentti
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: og900 asiaa
Justiin meinasin tulla täältä kyselemään bensansuodattimesta luettuani noita vanhoja ketjuja niin täällähän oli jo ehditty edelle. Mutta tosiaan kyllä itsekin olen takakontin pohjan alta kovasti suodattimen näköisen systeemin löytänyt, valitettavasti ei näemmä ole yhtään valokuvaa takakontista mutta täytyy ottaa kun käyn kohta Motonetissä ostoksilla.
Noista vanhoista ketjuista siis sai sen kuvan että suodatin löytyy kaasareissa ainakin pumpun alta josta sitä ei pääse vaihtamaan/puhdistamaan, pitääkö paikkaansa? Ja jos löytyy tuolta takaakin niin löytyykö sitä Motonetistä ja kannattaako sitä putsata vai vaihtaa?
Noista vanhoista ketjuista siis sai sen kuvan että suodatin löytyy kaasareissa ainakin pumpun alta josta sitä ei pääse vaihtamaan/puhdistamaan, pitääkö paikkaansa? Ja jos löytyy tuolta takaakin niin löytyykö sitä Motonetistä ja kannattaako sitä putsata vai vaihtaa?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: og900 asiaa
mie haluan kuvia..en muuten usko
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: og900 asiaa
Motonet-reissun jälkeen olen kyllä lähes varma polttoainesuodattim(i)en syyllisyydestä, selvästi huomaa kiihdyttäessä kun kiihtyvyys vaihtelee todella paljon, kaasun pohjaan painaessa ensin ei tapahdu mitään ja sitten lähteekin kuin ammuttuna ja pian taas selvästi hieman hyytyy. Samoin eilen korvakuulolta juuri sopivaksi säädetty tyhjäkäynti oli tänään taas selkeästi korkealla ja meinasi pariin otteeseen käydä jälkikäyntiäkin. Nyt pitäisi vain päästä käsiksi suodattimeen/-iin...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: og900 asiaa
minkäsnäköisiä suodattimia siellä on ...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: og900 asiaa
omassa oli 75 84 485 siis 900C-1989 Ei ole tallessa, eli en voi laittaa sulle kuvaa, odotetetaan että koku muu liittää, se oli noin kolme senttiä pitkä metalliverkkomallinen Pierburgin juuressa letkun sisällä, taka loka suojassa oli mallia http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_ ... 08cjf4rsd1 ja ihan tehtaan jäljiltä.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: og900 asiaa
eipä oo tunnuksia mopo-osa kauppaan.. mut uskotaan tän kerran ... kaasarissa sisällä olevan suodattimen tiedän..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: og900 asiaa
Yritin saada sieltä lokasuojan luota kuvia puhelimella, täytyy katsoa mitä niistä tuli kunhan saan siirrettyä koneelle. Joka tapauksessa Sebardin neuvon perusteella kaadoin ennen tankkausta tankkiin Masinol-pullon sisällön ja perään 48 litraa 98:ia, täytyy katsoa mitä vaikutusta on pidemmän päälle, tuntui kyllä heti vetävän tasaisemmin mutta se nyt voi olla lumevaikutusta...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: og900 asiaa
Eilen alkoi vm -90 satkussa kuskin ovi temppuilemaan. Lukko aukesi avaimella normaalisti, mutta ovi ei kiinni vetäessä jäänyt kiinni. Ovi kyllä kävi "kiinni" asennossa, mutta pomppasi heti auki, niinkuin kahvasta olisi vetänyt. Yllättäen muutaman sulkemisyrityksen jälkeen se alkoi toimia normaalisti.
Auto seisoi yön yli ja tänään ovi ei taaskaan sulkeutunut. Sain sen pysymään kiinni, kun vedin oven kiinni, pidin suljettuna ja lukitsin sen (nupista/avaimella). Jälleen se alkoi yhtäkkiä taas myöhemmin toimia. Olisko tuo jokin jäätymisen aiheuttama ongelma, vai jotain oikeasti hajoamassa?
Jos sieltä nyt jotakin kannattaa katsoa, niin mitä? Varaosa-auto löytyy, josta tarvittavat osat sitten voi napata.
Auto seisoi yön yli ja tänään ovi ei taaskaan sulkeutunut. Sain sen pysymään kiinni, kun vedin oven kiinni, pidin suljettuna ja lukitsin sen (nupista/avaimella). Jälleen se alkoi yhtäkkiä taas myöhemmin toimia. Olisko tuo jokin jäätymisen aiheuttama ongelma, vai jotain oikeasti hajoamassa?
Jos sieltä nyt jotakin kannattaa katsoa, niin mitä? Varaosa-auto löytyy, josta tarvittavat osat sitten voi napata.
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: og900 asiaa
Veikkaisin jäätymistä, sama ongelma oli aamulla naapureilla kun yrittivät läimiä Golfin ovia kiinni vartin verran... Kun lukkosysteemi on riittävän kohmeessa niin se ei palaudu siihen kiinni-asentoon.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2044
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: og900 asiaa
Onko puhe nyt takana c-pilarissa olevassa mustasta "suodattimessa".
se on nimittäin tankinkin huohotinventtiili, mikä löytyy jokaisesta katalysaattorittomasta saabista?
kaasutin saabeissa on ainoa suodatin alunperin polttoainepumpussa oleva sihti.
tankin huohotinventtiilin tarkoitus on sulkea huohotin putki jos auto kääntyy ylösalaisin.
86- eteenpäin zenit-störmber ja bierburg kaasuttimien kyljessä oleva suodattimen näköinen osa on taas höyrynerotin,
jonka tehtävä on parantaa kuumakäynnistys ominaisuuksia, niin että moottorin lämmön aiheuttama kaasuuntunut polttoaine johdetaan paluu linjaan ennen kaasutinta.
se on nimittäin tankinkin huohotinventtiili, mikä löytyy jokaisesta katalysaattorittomasta saabista?
kaasutin saabeissa on ainoa suodatin alunperin polttoainepumpussa oleva sihti.
tankin huohotinventtiilin tarkoitus on sulkea huohotin putki jos auto kääntyy ylösalaisin.
86- eteenpäin zenit-störmber ja bierburg kaasuttimien kyljessä oleva suodattimen näköinen osa on taas höyrynerotin,
jonka tehtävä on parantaa kuumakäynnistys ominaisuuksia, niin että moottorin lämmön aiheuttama kaasuuntunut polttoaine johdetaan paluu linjaan ennen kaasutinta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: og900 asiaa
Ei, Ei,
Huohotin venttiilin vieressä oli läpinäkyvä suodatin, mikä susi kappale oli sitten ollutkaan kun sellainen oli sinne lykätty?
Höyrynerottimen vieressä letkun sisällä oli sihti.
Edit: Typot
Huohotin venttiilin vieressä oli läpinäkyvä suodatin, mikä susi kappale oli sitten ollutkaan kun sellainen oli sinne lykätty?
Höyrynerottimen vieressä letkun sisällä oli sihti.
Edit: Typot
antti.hakamaa kirjoitti:Onko puhe nyt takana c-pilarissa olevassa mustasta "suodattimessa".
se on nimittäin tankinkin huohotinventtiili, mikä löytyy jokaisesta katalysaattorittomasta saabista?
kaasutin saabeissa on ainoa suodatin alunperin polttoainepumpussa oleva sihti.
tankin huohotinventtiilin tarkoitus on sulkea huohotin putki jos auto kääntyy ylösalaisin.
86- eteenpäin zenit-störmber ja bierburg kaasuttimien kyljessä oleva suodattimen näköinen osa on taas höyrynerotin,
jonka tehtävä on parantaa kuumakäynnistys ominaisuuksia, niin että moottorin lämmön aiheuttama kaasuuntunut polttoaine johdetaan paluu linjaan ennen kaasutinta.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02