og900 asiaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jaaha miun epc ei tunne moista ,mut ei oo eka kerta ku oon väärässä---
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Polttoainejärjestelmä - Polttoainesäiliö - Moottori (1986 - 1988), B201I
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

:mrgreen: :mrgreen eri versio eri numerot

mut siltikään sitä ei löydy 89 mallista :mrgreen: :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

89 78 561? Joka tapauksessa kun purin 1989 900C mallin oli suodatin tehtaan jäljiltä oikean C pilarin takana.

Edit -lisätty oma kommentti
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Justiin meinasin tulla täältä kyselemään bensansuodattimesta luettuani noita vanhoja ketjuja niin täällähän oli jo ehditty edelle. :D Mutta tosiaan kyllä itsekin olen takakontin pohjan alta kovasti suodattimen näköisen systeemin löytänyt, valitettavasti ei näemmä ole yhtään valokuvaa takakontista mutta täytyy ottaa kun käyn kohta Motonetissä ostoksilla.

Noista vanhoista ketjuista siis sai sen kuvan että suodatin löytyy kaasareissa ainakin pumpun alta josta sitä ei pääse vaihtamaan/puhdistamaan, pitääkö paikkaansa? Ja jos löytyy tuolta takaakin niin löytyykö sitä Motonetistä ja kannattaako sitä putsata vai vaihtaa?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mie haluan kuvia..en muuten usko :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Motonet-reissun jälkeen olen kyllä lähes varma polttoainesuodattim(i)en syyllisyydestä, selvästi huomaa kiihdyttäessä kun kiihtyvyys vaihtelee todella paljon, kaasun pohjaan painaessa ensin ei tapahdu mitään ja sitten lähteekin kuin ammuttuna ja pian taas selvästi hieman hyytyy. Samoin eilen korvakuulolta juuri sopivaksi säädetty tyhjäkäynti oli tänään taas selkeästi korkealla ja meinasi pariin otteeseen käydä jälkikäyntiäkin. Nyt pitäisi vain päästä käsiksi suodattimeen/-iin...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

minkäsnäköisiä suodattimia siellä on ...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

omassa oli 75 84 485 siis 900C-1989 Ei ole tallessa, eli en voi laittaa sulle kuvaa, odotetetaan että koku muu liittää, se oli noin kolme senttiä pitkä metalliverkkomallinen Pierburgin juuressa letkun sisällä, taka loka suojassa oli mallia http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_ ... 08cjf4rsd1 ja ihan tehtaan jäljiltä.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eipä oo tunnuksia mopo-osa kauppaan.. mut uskotaan tän kerran ... kaasarissa sisällä olevan suodattimen tiedän..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Yritin saada sieltä lokasuojan luota kuvia puhelimella, täytyy katsoa mitä niistä tuli kunhan saan siirrettyä koneelle. Joka tapauksessa Sebardin neuvon perusteella kaadoin ennen tankkausta tankkiin Masinol-pullon sisällön ja perään 48 litraa 98:ia, täytyy katsoa mitä vaikutusta on pidemmän päälle, tuntui kyllä heti vetävän tasaisemmin mutta se nyt voi olla lumevaikutusta...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Sapetti
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 16:51

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja Sapetti »

Eilen alkoi vm -90 satkussa kuskin ovi temppuilemaan. Lukko aukesi avaimella normaalisti, mutta ovi ei kiinni vetäessä jäänyt kiinni. Ovi kyllä kävi "kiinni" asennossa, mutta pomppasi heti auki, niinkuin kahvasta olisi vetänyt. Yllättäen muutaman sulkemisyrityksen jälkeen se alkoi toimia normaalisti.

Auto seisoi yön yli ja tänään ovi ei taaskaan sulkeutunut. Sain sen pysymään kiinni, kun vedin oven kiinni, pidin suljettuna ja lukitsin sen (nupista/avaimella). Jälleen se alkoi yhtäkkiä taas myöhemmin toimia. Olisko tuo jokin jäätymisen aiheuttama ongelma, vai jotain oikeasti hajoamassa?
Jos sieltä nyt jotakin kannattaa katsoa, niin mitä? Varaosa-auto löytyy, josta tarvittavat osat sitten voi napata.
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Veikkaisin jäätymistä, sama ongelma oli aamulla naapureilla kun yrittivät läimiä Golfin ovia kiinni vartin verran... Kun lukkosysteemi on riittävän kohmeessa niin se ei palaudu siihen kiinni-asentoon.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2044
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Onko puhe nyt takana c-pilarissa olevassa mustasta "suodattimessa".
se on nimittäin tankinkin huohotinventtiili, mikä löytyy jokaisesta katalysaattorittomasta saabista?

kaasutin saabeissa on ainoa suodatin alunperin polttoainepumpussa oleva sihti.

tankin huohotinventtiilin tarkoitus on sulkea huohotin putki jos auto kääntyy ylösalaisin.

86- eteenpäin zenit-störmber ja bierburg kaasuttimien kyljessä oleva suodattimen näköinen osa on taas höyrynerotin,
jonka tehtävä on parantaa kuumakäynnistys ominaisuuksia, niin että moottorin lämmön aiheuttama kaasuuntunut polttoaine johdetaan paluu linjaan ennen kaasutinta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Ei, Ei,

Huohotin venttiilin vieressä oli läpinäkyvä suodatin, mikä susi kappale oli sitten ollutkaan kun sellainen oli sinne lykätty?

Höyrynerottimen vieressä letkun sisällä oli sihti.

Edit: Typot

antti.hakamaa kirjoitti:Onko puhe nyt takana c-pilarissa olevassa mustasta "suodattimessa".
se on nimittäin tankinkin huohotinventtiili, mikä löytyy jokaisesta katalysaattorittomasta saabista?

kaasutin saabeissa on ainoa suodatin alunperin polttoainepumpussa oleva sihti.

tankin huohotinventtiilin tarkoitus on sulkea huohotin putki jos auto kääntyy ylösalaisin.

86- eteenpäin zenit-störmber ja bierburg kaasuttimien kyljessä oleva suodattimen näköinen osa on taas höyrynerotin,
jonka tehtävä on parantaa kuumakäynnistys ominaisuuksia, niin että moottorin lämmön aiheuttama kaasuuntunut polttoaine johdetaan paluu linjaan ennen kaasutinta.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Vastaa Viestiin