og900 asiaa
og900 asiaa
morjensta,
ostin tuossa viime vuoden lopulla tuommoisen og900 ässän vm.90, ajettu 340tuhatta ja on siistikuntoinen.
Tänään kuitenkin ilmestyi uusia ominaisuuksia, nimittäin tänään vaihekeppi alkoi "takertelemaan" elikkä muuttui välillä jäykäksi ettei meinannu mihinkään liikkua, mutta normalisoitui pian. Missä siis ongelma? vaihteisto toimii muuten ok
Sitten toinen mikä ilmeni myös tänään on, että kun auton käynnistää, niin joskus käy niin että sammuu melkein heti jos ei paina kaasua, välillä taas lähtee normaalisti käyntiin. Tuntuu että n. joka toisella käynnistyksellä ei pelitä normaalisti.
Ja sitten semmonen vielä että katsastuksessa huomattiin että ulompi vetonivelen suojakumi on hieman halkeillut ja pikkuisen vuotaa, onko vaikea duuni vaihtaa?
Muuten auto on ihan hyvässä kunnossa, tosin alumiinivannetta kaipaisi!
ostin tuossa viime vuoden lopulla tuommoisen og900 ässän vm.90, ajettu 340tuhatta ja on siistikuntoinen.
Tänään kuitenkin ilmestyi uusia ominaisuuksia, nimittäin tänään vaihekeppi alkoi "takertelemaan" elikkä muuttui välillä jäykäksi ettei meinannu mihinkään liikkua, mutta normalisoitui pian. Missä siis ongelma? vaihteisto toimii muuten ok
Sitten toinen mikä ilmeni myös tänään on, että kun auton käynnistää, niin joskus käy niin että sammuu melkein heti jos ei paina kaasua, välillä taas lähtee normaalisti käyntiin. Tuntuu että n. joka toisella käynnistyksellä ei pelitä normaalisti.
Ja sitten semmonen vielä että katsastuksessa huomattiin että ulompi vetonivelen suojakumi on hieman halkeillut ja pikkuisen vuotaa, onko vaikea duuni vaihtaa?
Muuten auto on ihan hyvässä kunnossa, tosin alumiinivannetta kaipaisi!
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2044
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: og900 asiaa
vetarin suojakumi ei ole paha homma vaihtaa vaatii kuitenkin vetokselin irroituksen.
kannattaa ensiksi puhdistaa tyhjäkäynti moottori jos autossa on sellainen. aiheuttaa usein käyntiin ja käynnistykseen häiriötä takerrellessaan.
sitten onko vaihteistossa tarpeeksi öljy? kannattaa myös vaihdekepin juuresta tarkastaa kolme torx-kantaista ruuvia että ovat kiinni ja samalla rasvata vaihdekepin ala päässä oleva nylonkuula.
kannattaa ensiksi puhdistaa tyhjäkäynti moottori jos autossa on sellainen. aiheuttaa usein käyntiin ja käynnistykseen häiriötä takerrellessaan.
sitten onko vaihteistossa tarpeeksi öljy? kannattaa myös vaihdekepin juuresta tarkastaa kolme torx-kantaista ruuvia että ovat kiinni ja samalla rasvata vaihdekepin ala päässä oleva nylonkuula.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: og900 asiaa
mistä tuo tyhjäkäyntimoottori löytyy?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2044
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: og900 asiaa
se on termostaatti kotelossa kiinni ja siihen tulee kaksi letkua läppäkotelosta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: og900 asiaa
kiitoksia, huomenna täytyy tutkia asiaa
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: og900 asiaa
Vaihteiston osalta veikkailisin vääränlaista öljyä tai että öljyä on liian vähän tai liikaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: og900 asiaa
Jees, tyhjäkäyntimoottori putsattu, käynnistysongelmat katosivat samalla.
vaihteistoöljy oli tosiaan vähissä, lisäsin sinnekkin öljyä ja voitelin vaihekepin alapallon, tuntuu taas toimivan hyvin.
ohjekirja sanoo että vaihteistoöljyä ei tarvitse vaihtaa, onko tosiaan noin?
Lisäksi purin sisustuksen pois, tarkoituksena on äänieristystä parantaa ja poppeja asennella. Muutamista kohista oli massat irronnut, ja alla pintaruostetta.
kuuluuko tässä muuten olla alkuperäsestikkin niitten verhoilukankaitten alla äänieristematot? Meinaan vaan kun 99:ssäni ei ollut moisia, vain verhoilukangas pellin päällä. Toki tämä on kalliimpi mallikin ollut joten voisi olla panostettu enemmän sisämeluunkin?
vaihteistoöljy oli tosiaan vähissä, lisäsin sinnekkin öljyä ja voitelin vaihekepin alapallon, tuntuu taas toimivan hyvin.
ohjekirja sanoo että vaihteistoöljyä ei tarvitse vaihtaa, onko tosiaan noin?
Lisäksi purin sisustuksen pois, tarkoituksena on äänieristystä parantaa ja poppeja asennella. Muutamista kohista oli massat irronnut, ja alla pintaruostetta.
kuuluuko tässä muuten olla alkuperäsestikkin niitten verhoilukankaitten alla äänieristematot? Meinaan vaan kun 99:ssäni ei ollut moisia, vain verhoilukangas pellin päällä. Toki tämä on kalliimpi mallikin ollut joten voisi olla panostettu enemmän sisämeluunkin?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: og900 asiaa
Kyllä mä olen vaihteistoöljyt vaihtanut joka autoon mitä mulla ollut pidempään. Nytkin magneetissä ihan kauttaaltaan metallihilettä ja öljytkin oli jo sameat. Eri asia jos "läpihuuhtelu" .
Automaateissa vaihdettiin suodatin tai pestiin sihti jos oli.
Automaateissa vaihdettiin suodatin tai pestiin sihti jos oli.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Re: og900 asiaa
omassani ainakin oli sihti vaihteiston takakannessa.
Re: og900 asiaa
Jep, äänieristeet on tai kuuluu olla satkussa. Näin on ainakin ollut muutamassa satkussa (oma turbo '92, veljen kuularuisku '89, veljen c-kaasari '88 tai 89 ja isän c-kaasari '88). Veljen puretusta kuularuiskusta olen laittanut eristeet omaan 99:iin jossa ne vaikutti niin, että melu ei tainnut juurikaan laskea mutta muuttui vähemmän häiritseväksi.
Niin, yhden vaihdelaatikon takertelun olen korjannut kiristämällä ne kepillä olevat kolme ruuvia Olin hieman , kun kaverin kanssa mentiin enon hallille katsomaan mihinkäs ne veljen kuularuiskun vaihteet katoaa about yksi päivässä eikä selvää syytä aluksi meinannut löytyä.
Se sitten onko öljyt lopussa niin sekin voi vaikuttaa. 99:ssä meni kytkinrempassa yksi tiiviste huonosti siellä akselin kannella. Askiin kaadetuista 2.8-litrasta oli yhden päivän ja 20 kilometrin jälkeen jäljella litra ja aski oli todella kankea. Eipä sillä uskaltanut ajaa juurikaan 40km/h lujempaa.
Ja kyllä, uudemmissa on takakannessa filtteri/sihti. Mulle tehtiin viime huollossa satkuun niin, että öljyt otettiin takakannen kautta pois ja tuo filtteri puhdistettiin.
Niin, yhden vaihdelaatikon takertelun olen korjannut kiristämällä ne kepillä olevat kolme ruuvia Olin hieman , kun kaverin kanssa mentiin enon hallille katsomaan mihinkäs ne veljen kuularuiskun vaihteet katoaa about yksi päivässä eikä selvää syytä aluksi meinannut löytyä.
Se sitten onko öljyt lopussa niin sekin voi vaikuttaa. 99:ssä meni kytkinrempassa yksi tiiviste huonosti siellä akselin kannella. Askiin kaadetuista 2.8-litrasta oli yhden päivän ja 20 kilometrin jälkeen jäljella litra ja aski oli todella kankea. Eipä sillä uskaltanut ajaa juurikaan 40km/h lujempaa.
Ja kyllä, uudemmissa on takakannessa filtteri/sihti. Mulle tehtiin viime huollossa satkuun niin, että öljyt otettiin takakannen kautta pois ja tuo filtteri puhdistettiin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: og900 asiaa
Noniin, lisää kysymyksiä olis taas.
Elikkä mullahan oli tuo matka/trippimittari pysähtynyt tuossa satkussa, ja hommasin siihen uuden mittarin. Tämä uusi mittari on kuitenkin vanhemmasta satkusta, joten vaijerinkiinnitys on erilainen. Sain jo sen kuitenkin laitettua paikoilleen, mutta tuli mieleeni että mikä tarkoitus sillä sähköliittimellä on siinä nopeusmittarissa? Tässä "uudessa" mittarissa tälle liittimelle sopivaa paikkaa ei ole, joten onko haittaa jos jätän sen irralleen?
e: ja semmosta vielä että mistä tuo ajovalojen katkasijan merkkivalo pitäisi löytyä? entä kuskinpenkin lämmityksen katkasijan?
Elikkä mullahan oli tuo matka/trippimittari pysähtynyt tuossa satkussa, ja hommasin siihen uuden mittarin. Tämä uusi mittari on kuitenkin vanhemmasta satkusta, joten vaijerinkiinnitys on erilainen. Sain jo sen kuitenkin laitettua paikoilleen, mutta tuli mieleeni että mikä tarkoitus sillä sähköliittimellä on siinä nopeusmittarissa? Tässä "uudessa" mittarissa tälle liittimelle sopivaa paikkaa ei ole, joten onko haittaa jos jätän sen irralleen?
e: ja semmosta vielä että mistä tuo ajovalojen katkasijan merkkivalo pitäisi löytyä? entä kuskinpenkin lämmityksen katkasijan?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: og900 asiaa
Lucaksen ruisku haluais tuota kautta nopeustiedon eli mielestäni tarttis kyllä jotenki saa nopeustieto aikaseks.99 GL kirjoitti:Noniin, lisää kysymyksiä olis taas.
Elikkä mullahan oli tuo matka/trippimittari pysähtynyt tuossa satkussa, ja hommasin siihen uuden mittarin. Tämä uusi mittari on kuitenkin vanhemmasta satkusta, joten vaijerinkiinnitys on erilainen. Sain jo sen kuitenkin laitettua paikoilleen, mutta tuli mieleeni että mikä tarkoitus sillä sähköliittimellä on siinä nopeusmittarissa? Tässä "uudessa" mittarissa tälle liittimelle sopivaa paikkaa ei ole, joten onko haittaa jos jätän sen irralleen?
Onko siellä nyt jonkinlainen liitin? Vanhemmistaki nopeustieto pitäis saada rakennettua.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: og900 asiaa
Kyllä siellä jonkunlainen liitin oli, mutta siihen ei sopinut tämä autossa ollut töpseli paikoilleen. Mitä mahdollisesti käy jos nyt autoa käyttäisi? Käyntihäiriöitä ym bensan saantiin liittyviä ongelmia?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: og900 asiaa
Oon tässä nyt uutta vetokoukkua ostamassa tuohon, niin käykö tähän combiin sedanin koukku?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: og900 asiaa
Tänään ajelin kymmenen kilometrin lenkin, ja auto toimii normaalisti vaikka nopeusmittarissa ei sitä ruiskulle tulevaa liitintä olekkaan kiinni
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11