saab 90 etujarrut laahaa
saab 90 etujarrut laahaa
Elikkä vaihdoin etujarrupalat lauantaina. Ekana jarrupolin oli löysä ja painui pohjaan asti mutta alko toimimaan hyvin eikä jarrut laahannu mutta käsijarru oli löysä. Sunnuntaina sitte sääjin käsijarrun eli 5 naksua ylös kahvaa ja polinta painelin auton ollessa sammuksissa. Käppäri alko toimiin ja en sen enempää testilenkkejä ajellu. Tänään sitte ajoin kaupunkiin töihin 3-4km ja rälläkkä haisi. Miten tuota hommaa nytte löysytetään jottei palat laahaa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: saab 90 etujarrut laahaa
jos satula laahaa niin pahasti että palat eivät lähde pois niin kannttaa löysätä sen puolen vaijeria että käsijarru vapautuu kunnolla ja laittaa levystä se kolottu kohta palojen kohdalle ja sitten ei auta kuin vaan yrittää ne välistä pois vaikka vähän väkisin.
satula saattaa herkistelyllä alkaa toimia kun sitä mäntää painaa sisään/ulos ja toista pyörittelee ääri asennosta toiseen.
sitten itse säätö:
käsijarrua ei säädetä yleinsä vaijereista vaan satulan männästä.
jos olet mennyt säätämään vaijereita niin löysääpä ne ja kierrä satuloista männät lähelle että juuri saat palat nahkeasti väliin.
sitten kiristät vaijereista tyhjät pois niin että jarrut ottavat tasasisesti.
automatti säätö on usein vanhemmiten takertelee niin kannttaa säätää nuo männät mahdollisimman lähelle kun laittaa palat.
satula saattaa herkistelyllä alkaa toimia kun sitä mäntää painaa sisään/ulos ja toista pyörittelee ääri asennosta toiseen.
sitten itse säätö:
käsijarrua ei säädetä yleinsä vaijereista vaan satulan männästä.
jos olet mennyt säätämään vaijereita niin löysääpä ne ja kierrä satuloista männät lähelle että juuri saat palat nahkeasti väliin.
sitten kiristät vaijereista tyhjät pois niin että jarrut ottavat tasasisesti.
automatti säätö on usein vanhemmiten takertelee niin kannttaa säätää nuo männät mahdollisimman lähelle kun laittaa palat.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918