Termostaatin tarpeellisuus kesällä?
Termostaatin tarpeellisuus kesällä?
Jos autossa on huono jäähdytin, ja juuri nyt en saa heti siihen parempaa mutta joudun käyttämään autoa päivittäin, eikö yksi hyvä ja halpa hätäapu ole termostaatin poistaminen? Miksi termaria pitäisi kesällä? Vai käykö niin ettei koneen lämmöt nouse riittävästi?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Ei vuoda. Itse asiassa syyllinen taitaa löytyä mittaristosta, luulen että lämpömittari valehtelee koska se nousee ylöspäin jokaisesta päällekytketystä sähkölaitteesta.
Mutta kiinnosti yleisesti tietää/kuulla kokemuksia auton käytöstä ilman termostaattia. Ilmeisesti siitä ei kuitenkaan ole hyötyä varsinkaan silloin jos jäähdytin on vanha eikä jäähdytä kunnolla.
Mutta kiinnosti yleisesti tietää/kuulla kokemuksia auton käytöstä ilman termostaattia. Ilmeisesti siitä ei kuitenkaan ole hyötyä varsinkaan silloin jos jäähdytin on vanha eikä jäähdytä kunnolla.
Tuttu tapaus, mulla lämpömittari iski hetken ajon jälkeen kattoon joslucaf kirjoitti:Itse asiassa syyllinen taitaa löytyä mittaristosta, luulen että lämpömittari valehtelee koska se nousee ylöspäin jokaisesta päällekytketystä sähkölaitteesta.
cd-soitin ja vahvistin olivat päällä...
Maalenkin puhdistamisen jälkeen taas toimi hyvin.
Ilmeisesti oli liian heikko kontakti maan kanssa.
Hetken kyllä olin kerenny ihmettelemään

Voip olla vika mittarin anturissa. Mulla oli itte anturi sökö. Mittaili liian suurella toleranssilla tai vast. Lämpöjen ollessa normaalissa, mittari näytti reilua normaalia ja termarin auettua mittarin viisari tipahti joka kerta melkein kylmälle, mutta auton meno ei hyytynyt. Siitä päättelin kokeilla uutta anturia, ku toi 99 mulla on aika kronkeli kiihtymään kylmällä koneella. Aiemmin oli termari paskana, nosti lämmöt korkealla ja pudotti auetessaan kylmälle, josta seuras nykimistä.
Niin, ja mulle sano jäähdytinkorjaaja, että 99:n alkuperäisestä Blackstonen tekemästä kennosta saa parhaimman 99:iin. Ja sekin piti olla se vanha malli, jossa menee se metallipanka ympäri noin puolesta välistä. Sellainen löyty varaosaautosta ja nyt on lämpöongelmat ollu takana jo reilun 2 vuotta (ja enkä koputa puuta, en ole taikauskoinen).
Niin, ja mulle sano jäähdytinkorjaaja, että 99:n alkuperäisestä Blackstonen tekemästä kennosta saa parhaimman 99:iin. Ja sekin piti olla se vanha malli, jossa menee se metallipanka ympäri noin puolesta välistä. Sellainen löyty varaosaautosta ja nyt on lämpöongelmat ollu takana jo reilun 2 vuotta (ja enkä koputa puuta, en ole taikauskoinen).
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001