konepellin vaijeri.
konepellin vaijeri.
Asennuskaljat ja tupakit alkavat olla lopussa. Ahdistus valtaa mielen. Ennekuin pienepieniä muovinpalasia alkaa lentelemään ja käytän tarpeettomia voimakeinoja kiinnostaisi vinkki viistokeula 900 konepellin aukaisuun kun vaijeri on sanonut työsopimuksen irti.
Vinkeistä jo etukäteen kiitollinen
Vinkeistä jo etukäteen kiitollinen
Re: konepellin vaijeri.
en tiedä-onko paljonkin apua, mutta itse avasin oman pystykeula-Aeron konepellin niin, että heitin selälleen auton alle ja pitkällä tukevalla ruuvimeisselilla sain altapäin auki.
Toisaalta toisen varaosaauton(myös pystykeula) konepellin avaamiseen meni vissiin 40 minuuttia ja etusäleikkö meni kuitenkin vähän rikki
Toisaalta toisen varaosaauton(myös pystykeula) konepellin avaamiseen meni vissiin 40 minuuttia ja etusäleikkö meni kuitenkin vähän rikki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: konepellin vaijeri.
maskin raosta olen rautalangalla ja pitkällä meisselillä avannut joskus ysisatasen konepellin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: konepellin vaijeri.
Katsopas auton sisältä ensin konepellin aukaisuvivusta/sen edestä (moottoritilan suunnalta), ettei ole vaijerin päässä oleva koukku irronnut vivusta.
E: Pientä tarkennusta
E: Pientä tarkennusta
Viimeksi muokannut Sapetti, La Heinä 05, 2008 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
Re: konepellin vaijeri.
Selälleen auton alle ja pitkällä raudalla vaan kampeat sitä kautta auki, ei montaa sekuntia mene, kun vaan tajuaa mitä pitää kammeta.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: konepellin vaijeri.
Korjausopuksen mukaan koukulla maskin välistä ja oikealle pitäis vetää. Pitäs olla noin 30s homma, tiiä sitte..
Re: konepellin vaijeri.
tuotakin vois tutkia ja pähkäillä ennenkuin se omankin vaijeri katkee (ja huonolla tuurillahan noin käy just kun ei pitäs vaikkei siin nyt oo mitään vikaa).
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: konepellin vaijeri.
Purat sen maskin pois, eli jyystät rauta sahalla ruuvit poikki (v*ttu maista hommaa.) Tämän jälkee isoilla papukaija pihdeillä kiinni sieltä alta "hakasesta" mikä pitää pellin kiinni, ja käännät sitä niin että aukeaa.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: konepellin vaijeri.
Ei kannata, särkeä maskia! Saa altapäin nimittäin tosi nopeasti ja helposti(satkussa ainakin).SB90 kirjoitti:Purat sen maskin pois, eli jyystät rauta sahalla ruuvit poikki (v*ttu maista hommaa.) Tämän jälkee isoilla papukaija pihdeillä kiinni sieltä alta "hakasesta" mikä pitää pellin kiinni, ja käännät sitä niin että aukeaa.
Koukulla yritin itsekkin ripojen välistä, mutta käämi palo ja oikeasti sai helposti altapäin.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: konepellin vaijeri.
Tein sellasen koukun kerran jostain 3 mm langasta, aika hankalan mallinen vinopää siitä tuli kun sitä konepelti auki passaili ja kyllä sillä ronkkiminen maskin välistä aika tarkka puuhaa on. eli sanoisin, jotta summamutikassa sen koukun duunaaminen on hankalaa. Jos avustaja näyttää valoa ja ohjailee koukkua auton alta niin varmaan siten helpommin onnistuu.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: konepellin vaijeri.
Irrota maski ehjänä!!!
Maskin TORX-ruuvit mahtuu avaamaan konepellin raosta ainakin sopivan levyiseksi rälläköidyllä ruuvarilla. Auttaa jos avustaja hieman nostaa konepellin reunasta.
Maski irrotettuna on tosi helppo homma.
Ai miksikö ei alhaalta päin..... Arvatkaa kuinka paljon sitä lukkoa näkyy alhaaltapäin kun edessä on ilmastoinnin kenno....
Mulla irtosi se vaijerin koukku sieltä konepellin lukon päästä. Se lukkosysteemi oli päässyt väljistymään niin paljon, että koukku lopulta lipsahti pois paikaltaan. Ei olisi kai altapäin auennut siksi muutenkaan. Suosittelen joskus kun on maksi muutenkin pois paikaltaan irrottamaan sen lukkosysteemin ja putsailemaan. Sitten tarkistaa pihdeillä puristamalla että peltihässäkkä on hyvin nipussa. Nyt menee konepeltikin niin nätisti kiinni, ei tarvitse turhaan painella luttuja peltiin.
Maskin TORX-ruuvit mahtuu avaamaan konepellin raosta ainakin sopivan levyiseksi rälläköidyllä ruuvarilla. Auttaa jos avustaja hieman nostaa konepellin reunasta.
Maski irrotettuna on tosi helppo homma.
Ai miksikö ei alhaalta päin..... Arvatkaa kuinka paljon sitä lukkoa näkyy alhaaltapäin kun edessä on ilmastoinnin kenno....
Mulla irtosi se vaijerin koukku sieltä konepellin lukon päästä. Se lukkosysteemi oli päässyt väljistymään niin paljon, että koukku lopulta lipsahti pois paikaltaan. Ei olisi kai altapäin auennut siksi muutenkaan. Suosittelen joskus kun on maksi muutenkin pois paikaltaan irrottamaan sen lukkosysteemin ja putsailemaan. Sitten tarkistaa pihdeillä puristamalla että peltihässäkkä on hyvin nipussa. Nyt menee konepeltikin niin nätisti kiinni, ei tarvitse turhaan painella luttuja peltiin.
Re: konepellin vaijeri.
Heipparallaa
Alhaaltapäin yritin saaha lukkoa auki, mutta tosiaan sen maskin sai irrotettua nätisti konepellin raosta. Sen jälkeen aukesi pelti ilman lisähaavereita.
Kiitoksia vastauksista
Alhaaltapäin yritin saaha lukkoa auki, mutta tosiaan sen maskin sai irrotettua nätisti konepellin raosta. Sen jälkeen aukesi pelti ilman lisähaavereita.
Kiitoksia vastauksista
Re: konepellin vaijeri.
taidanpa samantien vaihtaa noi TORX-ruuvit tavallisiksi ristipäisiksi, harvemmin ainakaan raitilla on mukana torx- päisiä ruuvareita, adaptorin kanssa torx- palat ei oikein sovi.meverkko kirjoitti:Irrota maski ehjänä!!!
Maskin TORX-ruuvit mahtuu avaamaan konepellin raosta ainakin sopivan levyiseksi rälläköidyllä ruuvarilla. Auttaa jos avustaja hieman nostaa konepellin eunasta.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: konepellin vaijeri.
Eikös se ole sitten vain hyvä asia ettei sitä kuka tahansa saa heti irti sitä maskia...stara kirjoitti:taidanpa samantien vaihtaa noi TORX-ruuvit tavallisiksi ristipäisiksi, harvemmin ainakaan raitilla on mukana torx- päisiä ruuvareita, adaptorin kanssa torx- palat ei oikein sovi.meverkko kirjoitti:Irrota maski ehjänä!!!
Maskin TORX-ruuvit mahtuu avaamaan konepellin raosta ainakin sopivan levyiseksi rälläköidyllä ruuvarilla. Auttaa jos avustaja hieman nostaa konepellin eunasta.
Ja tottahan toki Saabistin pakista löytyy torx -avaimet kaikissa muodoissaan?
Re: konepellin vaijeri.
Kerran kävi samat pystykeulasella.Ostin metrisen rukarin ja sillä runkkasin sen auki.
Aikanaan jostain viistokeulasta pistin kylmän rauhallisesti maskin paskaksi,ei haitannut kun oli maskeja vaja väärällään..
Aikanaan jostain viistokeulasta pistin kylmän rauhallisesti maskin paskaksi,ei haitannut kun oli maskeja vaja väärällään..