Hakua kokeilin, muttei tärpännyt.
Eli Satkuun tuossa asentelemassa lisämittareita.
Mistä ton Volttimittarin saa nyt oikein näyttämään?
Virtalukolta vissiin, mutta minkä väriseen johtoon se yhdistetään virtalukossa?
Volttimittarin asennus.
Volttimittarin asennus.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24626
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Volttimittarin asennus.
ota vaik tupakan sytkästä...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Volttimittarin asennus.
Terve taas!
Niin mielestäni olen tehnyt paremman kytkennän.
Itse kytkin volttimittarin ottamaan virtaa suoraan omalta virtajohdoltaan, toki sulakkeen takaa. Tästä samasta virtalinjasta saavat käyttövirtansa muutkin lisämittarit. Eli kaikki ovat samalla sulakkeella ja samassa virtapiirissä.
Päälle ja pois kytkentä hoituu mulla releen kautta. Eli virtapiirin virta kulkee releen kautta, ja rele ottaa ohjauksensa virtalukon kautta. Virtalukon johtonipussa on sopiva ylimääräinen johto valmiina. (Minä olen kyllä tämänkin kytkenyt kaksikertaisesti releillä, yhdessä muiden sähkölisävarusteiden kanssa, sen takia etteivät vain häiritse auton omia sähköjä mitenkään.)
Mittarien valaistus taas hoituu mittariston ja kojelaudan valojen virtapiirin kautta, joten se kirkkautta voi säätää (ja värinä on tietenkin vihreä).
Kaikki mittaristojen ja kojetaulun polttimot kannattaa vaihtaa ledeihin, jolloin ne eivät vie paljoa virtaa ja eivät aiheuta lämpöongelmia. Lisäksi niitä ei juurikaan tarvise vaihtaa! Laittamalla napaisuuden oikeinpäin toimii valaistuksen tehonsäätö led-polttimossakin.
Jos pelkää liian pistemäistävalokuviota ledin linssin takia, kannattaa karhentaa ledin linssi mataksi vesihiomapaperilla.
Niin mielestäni olen tehnyt paremman kytkennän.
Itse kytkin volttimittarin ottamaan virtaa suoraan omalta virtajohdoltaan, toki sulakkeen takaa. Tästä samasta virtalinjasta saavat käyttövirtansa muutkin lisämittarit. Eli kaikki ovat samalla sulakkeella ja samassa virtapiirissä.
Päälle ja pois kytkentä hoituu mulla releen kautta. Eli virtapiirin virta kulkee releen kautta, ja rele ottaa ohjauksensa virtalukon kautta. Virtalukon johtonipussa on sopiva ylimääräinen johto valmiina. (Minä olen kyllä tämänkin kytkenyt kaksikertaisesti releillä, yhdessä muiden sähkölisävarusteiden kanssa, sen takia etteivät vain häiritse auton omia sähköjä mitenkään.)
Mittarien valaistus taas hoituu mittariston ja kojelaudan valojen virtapiirin kautta, joten se kirkkautta voi säätää (ja värinä on tietenkin vihreä).
Kaikki mittaristojen ja kojetaulun polttimot kannattaa vaihtaa ledeihin, jolloin ne eivät vie paljoa virtaa ja eivät aiheuta lämpöongelmia. Lisäksi niitä ei juurikaan tarvise vaihtaa! Laittamalla napaisuuden oikeinpäin toimii valaistuksen tehonsäätö led-polttimossakin.
Jos pelkää liian pistemäistävalokuviota ledin linssin takia, kannattaa karhentaa ledin linssi mataksi vesihiomapaperilla.
SAAB