Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
jara
"Viggen"
Viestit: 652
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja jara »

Olen tuossa miettinyt, että kuinkahan monta vuoden -79 ja -80 mallin ysisatasta b-koneella on rekisterissä jäljellä? 8O
Oisko kellään tarkempaa tietoa?
Voi olla että pelastan yhden... :wink:
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja Jope »

Turun EMSsikö se mielessä?

Ei niitä ekojen vuosien pelejä enää montaa ole liikenteessä, laaneilla ja ladoissa saattaa olla enemmän, mutta yleensä ovat sitten sitä luokkaa, että leimalla menee läpi heittämällä.. Rengasrauta nimittäin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
jara
"Viggen"
Viestit: 652
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja jara »

Eihän sitä sellaista projektia ( ems ) enää "vanha" jaksa. Aikoinani 99 turbon entisöinti sai hillitsemään rakennusviettiä ja kevensi kukkaroa......
Onhan noita perusmallejakin tarjolla ja ajokuntoisia....... :wink:
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kannattaa pelastaa.Itsellä 79 satku johon vaihdettuna turbo-H kone.
Muuten kyllä aivan vakio korin puolesta.Se B-kone joka tuossakin oli on muuten miellyttävämpi kuin h-kone.Huommattavasti kierrosherkempi ym.Se mun kone oli tuplakaasareilla,(gls).4v kokilli lootalla ja 4 enskalla.Turbokoneen päivityksen myötä enska kyllä vaihtui 6:seen

Joten talteen vaan ehdottomasti
jara
"Viggen"
Viestit: 652
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja jara »

Varattu on.... :wink:
Lisää infoa ja ehkä kuvia kun auto tulee kotio..2 vk kuluttua.....
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

Tuossa näyttäisi olevan aika harvinainen peli 79 900-turbo. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2008398
Eikö ole loppupelissä edes kovin kallis, kun ottaa huomioon kuinka harvinainen auto on kyseessä.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Näyttäisi olevan aika montakin yksityiskohtaa kyllä pielessä tuossa, vaikka onkin museorekisterissä. 8O Eihän -79 ollut kylkilistoja, puskuri taitaa olla myöskin uudemmasta. Maski ainakin on väärä.. (84-> mallinen). Onkohan keskikonsolikaan oikeaa vuosikertaa, verhoilun väri ainakin väärä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Joo,maski on väärä,kuten myös puskurit ja kylkilistat.Kylkilistat kyllä kuuluu olla mutta ovat huomattavasti kapeammat.Keskikonsoli ei ole tuonnäköinen -79 mallissa ja värikin konsolissa on väärä..Konepellissäkään ei näyttäisi olevan tuplarivoja..Ym,ym.Mielenkiintoista olisi nähdä auto takaapäin.Voisi jopa arvata että autossa on 2:det takavalot,litteä pakoputkenpää..Tiedähän sitä ei mutta kun auto on muutenkin kaikkea muuta kuin -79 mallin piirteet omaava.

Liekkö ollut asiantuntematon museokatsastaja vai miten?Mielestäni noin räikeät puutteet eivät voi mahdollistaa MA-statusta ei edes vaikka puutteet merkittäisiin MA-korttiin.

Toihan taisi olla jo noin vuosi sitten myynnissä,silloin tiedustelin sähköpostilla autosta tuoden epäkohdat esiin.Eipä kuulunut koskaan vastausta..pitäsköhän seuraavaksi soittaa :?:
Viimeksi muokannut tomaatti, Ke Heinä 09, 2008 12:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo tosiaan konepellin toinen tuuletusaukko puuttuu.. Vaihdekepin nuppikin on muistaakseni vanhemmissa erilainen, kuvassa näyttäisi olevan uudempi. Melko varmasti on siis vaihdekeppi/virtalukko-konsolikin sitä uudempaa mallia.

Ei tuossa -79:iä varmaan ole kuin B-kone, sisustasta osa ja sivupeilit. :roll: Aikamoista epätarkkuutta museokatsastuksessa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Tuossa on jotain hämärää tuossa 79 museo autossa.

Miten on voinut mennä edes läpi tarkastuksesta?
#1890
jara
"Viggen"
Viestit: 652
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja jara »

Kylläpä 79 vuoden turbo on huomattavasti uudemman näköinen.... Jo on ollut sokea mr katsastaja tai sukulainen tarkastanut... :wink: Mutta komea on silti....
Viimeksi muokannut jara, Ke Heinä 09, 2008 13:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja lucaf »

tuo punainen 79 turbo oli muuten näytillä WST tapahtumassa 2007. On tuplatakavaloilla.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kohta voisi jo arvata varmaan että k-jettikään ei ole alkuperäisellä lisärikastuspiirillä ja ohjauspaineensäätimellä ja että ahdin on sisäisellä eikä ulkoisella hukkaportilla.. :D Kas kun ei H-moottoria ole. :lol:

Harmillista kun on noin vähän kiinnitetty huomiota siihen miten paljon eroja oikeasti -79:ssa on. Hinta kuitenkin on sen suuruinen että pitäisi olla sitä mitä luvataan eikä tilkkutäkki.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jonkun museoidun M79 kaasaripelinkin olen nähnyt ja siinäkin näki pitkälle anakronismeja, mm. yksireikäinen konepelti näkyi jo kauaksi..

Muistaakseni museoleimalle sallitaan kaksi virhettä?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7554
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Eikös Turbossa ollut kaksivärinen tuulilasi, yläreunassa oli muistaakseni
vihreä reunus.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin