Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?
Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?
Olen tuossa miettinyt, että kuinkahan monta vuoden -79 ja -80 mallin ysisatasta b-koneella on rekisterissä jäljellä?
Oisko kellään tarkempaa tietoa?
Voi olla että pelastan yhden...
Oisko kellään tarkempaa tietoa?
Voi olla että pelastan yhden...
Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?
Turun EMSsikö se mielessä?
Ei niitä ekojen vuosien pelejä enää montaa ole liikenteessä, laaneilla ja ladoissa saattaa olla enemmän, mutta yleensä ovat sitten sitä luokkaa, että leimalla menee läpi heittämällä.. Rengasrauta nimittäin.
Ei niitä ekojen vuosien pelejä enää montaa ole liikenteessä, laaneilla ja ladoissa saattaa olla enemmän, mutta yleensä ovat sitten sitä luokkaa, että leimalla menee läpi heittämällä.. Rengasrauta nimittäin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?
Eihän sitä sellaista projektia ( ems ) enää "vanha" jaksa. Aikoinani 99 turbon entisöinti sai hillitsemään rakennusviettiä ja kevensi kukkaroa......
Onhan noita perusmallejakin tarjolla ja ajokuntoisia.......
Onhan noita perusmallejakin tarjolla ja ajokuntoisia.......
Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?
Kannattaa pelastaa.Itsellä 79 satku johon vaihdettuna turbo-H kone.
Muuten kyllä aivan vakio korin puolesta.Se B-kone joka tuossakin oli on muuten miellyttävämpi kuin h-kone.Huommattavasti kierrosherkempi ym.Se mun kone oli tuplakaasareilla,(gls).4v kokilli lootalla ja 4 enskalla.Turbokoneen päivityksen myötä enska kyllä vaihtui 6:seen
Joten talteen vaan ehdottomasti
Muuten kyllä aivan vakio korin puolesta.Se B-kone joka tuossakin oli on muuten miellyttävämpi kuin h-kone.Huommattavasti kierrosherkempi ym.Se mun kone oli tuplakaasareilla,(gls).4v kokilli lootalla ja 4 enskalla.Turbokoneen päivityksen myötä enska kyllä vaihtui 6:seen
Joten talteen vaan ehdottomasti
Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?
Varattu on....
Lisää infoa ja ehkä kuvia kun auto tulee kotio..2 vk kuluttua.....
Lisää infoa ja ehkä kuvia kun auto tulee kotio..2 vk kuluttua.....
-
- "Viggen"
- Viestit: 525
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?
Tuossa näyttäisi olevan aika harvinainen peli 79 900-turbo. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2008398
Eikö ole loppupelissä edes kovin kallis, kun ottaa huomioon kuinka harvinainen auto on kyseessä.
Eikö ole loppupelissä edes kovin kallis, kun ottaa huomioon kuinka harvinainen auto on kyseessä.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?
Näyttäisi olevan aika montakin yksityiskohtaa kyllä pielessä tuossa, vaikka onkin museorekisterissä. Eihän -79 ollut kylkilistoja, puskuri taitaa olla myöskin uudemmasta. Maski ainakin on väärä.. (84-> mallinen). Onkohan keskikonsolikaan oikeaa vuosikertaa, verhoilun väri ainakin väärä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?
Joo,maski on väärä,kuten myös puskurit ja kylkilistat.Kylkilistat kyllä kuuluu olla mutta ovat huomattavasti kapeammat.Keskikonsoli ei ole tuonnäköinen -79 mallissa ja värikin konsolissa on väärä..Konepellissäkään ei näyttäisi olevan tuplarivoja..Ym,ym.Mielenkiintoista olisi nähdä auto takaapäin.Voisi jopa arvata että autossa on 2:det takavalot,litteä pakoputkenpää..Tiedähän sitä ei mutta kun auto on muutenkin kaikkea muuta kuin -79 mallin piirteet omaava.
Liekkö ollut asiantuntematon museokatsastaja vai miten?Mielestäni noin räikeät puutteet eivät voi mahdollistaa MA-statusta ei edes vaikka puutteet merkittäisiin MA-korttiin.
Toihan taisi olla jo noin vuosi sitten myynnissä,silloin tiedustelin sähköpostilla autosta tuoden epäkohdat esiin.Eipä kuulunut koskaan vastausta..pitäsköhän seuraavaksi soittaa
Liekkö ollut asiantuntematon museokatsastaja vai miten?Mielestäni noin räikeät puutteet eivät voi mahdollistaa MA-statusta ei edes vaikka puutteet merkittäisiin MA-korttiin.
Toihan taisi olla jo noin vuosi sitten myynnissä,silloin tiedustelin sähköpostilla autosta tuoden epäkohdat esiin.Eipä kuulunut koskaan vastausta..pitäsköhän seuraavaksi soittaa
Viimeksi muokannut tomaatti, Ke Heinä 09, 2008 12:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?
Joo tosiaan konepellin toinen tuuletusaukko puuttuu.. Vaihdekepin nuppikin on muistaakseni vanhemmissa erilainen, kuvassa näyttäisi olevan uudempi. Melko varmasti on siis vaihdekeppi/virtalukko-konsolikin sitä uudempaa mallia.
Ei tuossa -79:iä varmaan ole kuin B-kone, sisustasta osa ja sivupeilit. Aikamoista epätarkkuutta museokatsastuksessa.
Ei tuossa -79:iä varmaan ole kuin B-kone, sisustasta osa ja sivupeilit. Aikamoista epätarkkuutta museokatsastuksessa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?
Tuossa on jotain hämärää tuossa 79 museo autossa.
Miten on voinut mennä edes läpi tarkastuksesta?
Miten on voinut mennä edes läpi tarkastuksesta?
#1890
Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?
Kylläpä 79 vuoden turbo on huomattavasti uudemman näköinen.... Jo on ollut sokea mr katsastaja tai sukulainen tarkastanut... Mutta komea on silti....
Viimeksi muokannut jara, Ke Heinä 09, 2008 13:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?
tuo punainen 79 turbo oli muuten näytillä WST tapahtumassa 2007. On tuplatakavaloilla.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?
Kohta voisi jo arvata varmaan että k-jettikään ei ole alkuperäisellä lisärikastuspiirillä ja ohjauspaineensäätimellä ja että ahdin on sisäisellä eikä ulkoisella hukkaportilla.. Kas kun ei H-moottoria ole.
Harmillista kun on noin vähän kiinnitetty huomiota siihen miten paljon eroja oikeasti -79:ssa on. Hinta kuitenkin on sen suuruinen että pitäisi olla sitä mitä luvataan eikä tilkkutäkki.
Harmillista kun on noin vähän kiinnitetty huomiota siihen miten paljon eroja oikeasti -79:ssa on. Hinta kuitenkin on sen suuruinen että pitäisi olla sitä mitä luvataan eikä tilkkutäkki.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?
Jonkun museoidun M79 kaasaripelinkin olen nähnyt ja siinäkin näki pitkälle anakronismeja, mm. yksireikäinen konepelti näkyi jo kauaksi..
Muistaakseni museoleimalle sallitaan kaksi virhettä?
Muistaakseni museoleimalle sallitaan kaksi virhettä?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7554
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?
Eikös Turbossa ollut kaksivärinen tuulilasi, yläreunassa oli muistaakseni
vihreä reunus.
vihreä reunus.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#