og 900S bensapumppu käynnistyy valot päälle laitettaessa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

og 900S bensapumppu käynnistyy valot päälle laitettaessa

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa. Tuli tuossa rakenneltua hälytintä autoon ja ilmeisesti jokin meni poskelleen vaikka kaiken piti olla mukamas oikein, niinkuin aina. Noh häly ei toiminut ja auton sähköt tais ottaa osumaa joten purin koko roskan pois. Kaiken jälkeen tuloksena on että kaikki sulakkeet sulakerasiassa on ehjiä ja ilmeisesti sulakerasian releet myös. Kaikki pelaa kuten pitääkin paitsi että satunnaisesti tapahtuu seuraava. Virrat päälle käännettäessä bensapumppu "lataa" niinkuin pitääkin. Jos valot ovat tässä vaiheessa päiväasennossa ja ne kääntää oikeaan laitaan normi asentoon niin bensapumppu haluaa käynnistyä hetkeksi uudelleen... Ei käy konemiehen järkeen. Jos valot ovat jo päällä eli katkaisija oikeassa laidassa virtojen kääntelyn aikana.. mitään epänormaalia ei tapahdu.

Mikä tuota siis vaivaa?
#1890
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Re: og 900S bensapumppu käynnistyy valot päälle laitettaessa

Viesti Kirjoittaja J-ani »

No niin hälytin alko toimimaan kun asensi vielä kerran uudelleen oli maa kytkentä ollut vähän heikko.

Mutta tuo valo / bensapumppu syndrooma vaivaa edelleen. Oikeita arvauksiakin otetaan vastaan. Joku maa juttuhan tämäkin nyt on mutta ei ole edes tietoa mistä aloittaa etsiminen.. siis jokin sellainen kohta mihin nämä molemmat jotenkin liittyvät??
#1890
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: og 900S bensapumppu käynnistyy valot päälle laitettaessa

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No mulla tekee ihan samaa -90 S.Maadoituspisteitä olen runkkaillut puhtaammiksi mutta ei mitään vaikutusta.
Olen ottanut sen ihan auton ominaisuutena enkä siis stressiä. :D
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Re: og 900S bensapumppu käynnistyy valot päälle laitettaessa

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Joo ei kannata turhia paineita ottaa :)
#1890
rille
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 15:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: og 900S bensapumppu käynnistyy valot päälle laitettaessa

Viesti Kirjoittaja rille »

Täälä ässässä jotain samantyylistä...

Mulla oli tankki irti ja pumppuun uusin takaiskun ja ja oli pumppukin tankista ulkona.. Nyt auto kasassa.. Käynnistyy kylmänä huonosti. Erilailla huonosti ku ennen takaiskun uusimista :)
Mutta sitten ku se lähtee käymään, ja kun ottaa valot pois päältä nii bensapumppu alkaa pyörimään huomattavasti kovempaa..

Voiko johtua vaan siitä että akku saattaa olla tyhjentynyt ku auto seis kylmässä hallissa melkein 2 viikkoa?
900S vm. -90
9-3 1.8t SC Vector AT -09
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: og 900S bensapumppu käynnistyy valot päälle laitettaessa

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Toi mun valo/bensapumppu juttu muuten ratkes kun uusin laturin ja koneen välisen maadoitusjohdon.
Oli mennyt haperoksi.
Vastaa Viestiin