Törkeän rikas seos.
Törkeän rikas seos.
Tutulla on tuossa ässä satku eli siis lucas ja seos on kuulemma moninkertainen katsastuksessa sallittuun nähden.
Neuvostani on kokeillut toista immua,lucas boksia,suuttimet on kuulemma joku aika sitten tarkistettu,bensanpaineet varmistettu oikeaksi (3.0bar) ja paluulinja ei ole tukossa.Ilmanpuhdistinkin on vaihdettu.Ja vissiin lambdakin toimivaksi mitattu.
Jotta,mitäs seuraavaksi pitäisi ehdotella tehtäväksi?
Edittiä: autoon on myös vaihdettu platinatulpat ja bougin sytytysjohtosarja.
Neuvostani on kokeillut toista immua,lucas boksia,suuttimet on kuulemma joku aika sitten tarkistettu,bensanpaineet varmistettu oikeaksi (3.0bar) ja paluulinja ei ole tukossa.Ilmanpuhdistinkin on vaihdettu.Ja vissiin lambdakin toimivaksi mitattu.
Jotta,mitäs seuraavaksi pitäisi ehdotella tehtäväksi?
Edittiä: autoon on myös vaihdettu platinatulpat ja bougin sytytysjohtosarja.
Re: Törkeän rikas seos.
Olisikohan joku pakoventtiili palanut? Puristuksien mittaus seuraavaksi...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Törkeän rikas seos.
Ei ole ainakaan kulkupuolessa kuulemma huomannut mitään erikoista.Eikös tuommoinen palanut venttiili näy aika selvästi kulussa?Mertmi kirjoitti:Olisikohan joku pakoventtiili palanut? Puristuksien mittaus seuraavaksi...
Mutta ehdotan tota puristuspaine mittausta seuraavaksi.Vai olisiko ohivuotomittaus parempi?
Re: Törkeän rikas seos.
Ohivuotomittauksen minä tekisin..tomaatti kirjoitti:Ei ole ainakaan kulkupuolessa kuulemma huomannut mitään erikoista.Eikös tuommoinen palanut venttiili näy aika selvästi kulussa?Mertmi kirjoitti:Olisikohan joku pakoventtiili palanut? Puristuksien mittaus seuraavaksi...
Mutta ehdotan tota puristuspaine mittausta seuraavaksi.Vai olisiko ohivuotomittaus parempi?
Tuleekos pakoputkesta bensanhajua?
Sitten vaan paine päälle ja jos näkyy, että vuotaa jossakin niiin kuuntele pakoputkesta jos kohisee niin pakoventtiili vuotaa ja jos kaasuläpän aukaisee ja sieltä kohisee niin imuventtiili. Jos öljykorkin aukaisee ja kohisee niin mäntäpistiäinen
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Törkeän rikas seos.
Joo,bensa kuulemma saattaa haiskahtaa mutta ei edes sytyttele ajaessa CE-valoakaan?
Jos olisi männässä reikä niin varmasti savuttaisi ja veto olisi huonoa joten tässä tapauksessa tuskin kyseessä.
Toiminee kuitenkin tuo CE-valo käynnistyksen yhteydessä ihan normaalisti.
Ja vehjas on vakiopeli vihreillä suuttimilla.
Jos olisi männässä reikä niin varmasti savuttaisi ja veto olisi huonoa joten tässä tapauksessa tuskin kyseessä.
Toiminee kuitenkin tuo CE-valo käynnistyksen yhteydessä ihan normaalisti.
Ja vehjas on vakiopeli vihreillä suuttimilla.
Re: Törkeän rikas seos.
Noh ei tuosta ohivuotomittauksesta ole mitään haittakaan! Saat ainakin selvyyden koneesta..tomaatti kirjoitti:Joo,bensa kuulemma saattaa haiskahtaa mutta ei edes sytyttele ajaessa CE-valoakaan?
Jos olisi männässä reikä niin varmasti savuttaisi ja veto olisi huonoa joten tässä tapauksessa tuskin kyseessä.
Toiminee kuitenkin tuo CE-valo käynnistyksen yhteydessä ihan normaalisti.
Ja vehjas on vakiopeli vihreillä suuttimilla.
Jos on seetivika venttiilissä niin ei sytytä CE-valoa
Lähinnä voi männänrenkaatkin falskata, kunhan vain kerroin miten on kun tuo venttiilivika olisi aika yleistä..
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Törkeän rikas seos.
Kyllä kaikki ehdotukset ovat tervetulleita.
Mulla on vähän oma lehmäkin ojassa kun tuota kiesiä aikanaan hänelle kehuin ostettavaksi..Meinas kovasti ostaa toisen merkkisen mutta kait sitten sain saabeja kehumalla pyörtämään päätöksensä.
Kaveri ajaa muuten todella vähän eikä osannut sanoa bensankulutukseen oikeastaan mitään.
Mulla on vähän oma lehmäkin ojassa kun tuota kiesiä aikanaan hänelle kehuin ostettavaksi..Meinas kovasti ostaa toisen merkkisen mutta kait sitten sain saabeja kehumalla pyörtämään päätöksensä.
Kaveri ajaa muuten todella vähän eikä osannut sanoa bensankulutukseen oikeastaan mitään.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24023
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Törkeän rikas seos.
eli ota sie auto lainaan viikonlopuksi..... vaatinee kunnolla kenkää....tulee kuntoon tai kajahtaa kone.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Törkeän rikas seos.
Se lambdakin on semmoinen juttu, ettei mene hukkan jos autolla on ajettu yli 200tkm kun boschin kehoitus vaihtoväliksi on 80-160tkm riippuen automallista.. Yleismallinen bosch maksaa n. 120-160€..tomaatti kirjoitti:Kyllä kaikki ehdotukset ovat tervetulleita.
Mulla on vähän oma lehmäkin ojassa kun tuota kiesiä aikanaan hänelle kehuin ostettavaksi..Meinas kovasti ostaa toisen merkkisen mutta kait sitten sain saabeja kehumalla pyörtämään päätöksensä.
Kaveri ajaa muuten todella vähän eikä osannut sanoa bensankulutukseen oikeastaan mitään.
Meinaan lambda vika rikkoi omastani aikoinaan 2 pakoventtiiliä
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Törkeän rikas seos.
Ei asu enää edes samalla puolen suomea.Ja on aika tarkka autostaan joten tuskin edes lainaisi..nalleolut kirjoitti:eli ota sie auto lainaan viikonlopuksi..... vaatinee kunnolla kenkää....tulee kuntoon tai kajahtaa kone.
Mittauttakoon nyt ensin ne ohivuodot+puristukset jos ovat kunnossa niin täytyy palailla astialle.
Re: Törkeän rikas seos.
CO arvo siis liian suuri? Palanut pakoventtiili nostaisi HC:ta (palamattomia), mutta CO (häkä) on pelkästään seosriippuvainen eli seos on liian rikas jos sitä on liikaa.
Paljonko liikaa sitä siis on? Katti on rikki vähintään jos kattiautossa pääsee paljonkin CO ja HC yli hylkäysrajojen...
Epäilisin myöskin kuitenkin sitä lambdaa. CE valo ei paljoa sen toiminnasta kerro ja mitenköhän on mitattu..? Lucaksessa on edelleen se titania-lambda kuten olen monesti tolkuttanut joten ei kannata ehdotella niitä Boschin zirconioita sinne tilalle. Motonetistä saa ihan kohtuuhintaan ja on kunnollinen NTK:n anturi eikä nimetön halpamerkki.
Paljonko liikaa sitä siis on? Katti on rikki vähintään jos kattiautossa pääsee paljonkin CO ja HC yli hylkäysrajojen...
Epäilisin myöskin kuitenkin sitä lambdaa. CE valo ei paljoa sen toiminnasta kerro ja mitenköhän on mitattu..? Lucaksessa on edelleen se titania-lambda kuten olen monesti tolkuttanut joten ei kannata ehdotella niitä Boschin zirconioita sinne tilalle. Motonetistä saa ihan kohtuuhintaan ja on kunnollinen NTK:n anturi eikä nimetön halpamerkki.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Törkeän rikas seos.
Nimen omaan co arvot liian suuret.Kuulemma "moninkertaiset" sallittuun nähden.Mitä ne loppupelissä on,en tiedä.Kuitenkaan ei saanut lappua katsastusta varten.
Kait mä sitten voin lähettää postissa sille toisen lambdan kokeiltavaksi.
Kait mä sitten voin lähettää postissa sille toisen lambdan kokeiltavaksi.
Re: Törkeän rikas seos.
Ehjällä lambdalla ja muuten kunnossa olevalla paketilla pitäisi päästä aika lähelle vähäpäästöisen arvoja vaikka katti olisi rikki, mutta ei varmaan ihan läpi asti.
Sitten se perinteisin, eli mites lämpöanturi? Osaa pätkiä joskus myös niinkin ettei CE syty mutta kokoajan kylmärikastus päällä.
Sitten se perinteisin, eli mites lämpöanturi? Osaa pätkiä joskus myös niinkin ettei CE syty mutta kokoajan kylmärikastus päällä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Törkeän rikas seos.
Hyvä että tuli luetuksi, että on lucasi.. Onneksi korjasit asianjcarlson kirjoitti: Lucaksessa on edelleen se titania-lambda kuten olen monesti tolkuttanut joten ei kannata ehdotella niitä Boschin zirconioita sinne tilalle. Motonetistä saa ihan kohtuuhintaan ja on kunnollinen NTK:n anturi eikä nimetön halpamerkki.
Tosiaan itselläki oli lambda vika vaikka meni päästöistä läpi.. Oskiloskooppi kun kertoo totuuden
Mistään ei tullut ilmi, että menikö tyhjäkäynnillä vai kierroksilla läpi päästöistä?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Törkeän rikas seos.
Juu,toi unohtu listasta jonka ekaan viestiin kirjoitin,sen käskin vaihtaa ensimmäisenä.jcarlson kirjoitti:
Sitten se perinteisin, eli mites lämpöanturi? Osaa pätkiä joskus myös niinkin ettei CE syty mutta kokoajan kylmärikastus päällä.
Motonetin kapistus pitäisi olla paikallaan.