99 GL vm -84 VIRTALUKKO ONGELMA

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ijasjo-5
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 12:13

99 GL vm -84 VIRTALUKKO ONGELMA

Viesti Kirjoittaja ijasjo-5 »

Avainpesä (lukkosylinteri) irroitettu. Sen pohjassa oleva metalliliuska (joka
kytkee avaimen kiertovoiman eteenpäin ratasosaan) on murtunut poikki aivan
avaipesän pohjan tasalta, niin että pala metalliliuskasta on jäänyt em ratas-
osassa olevaan hahloon (josta lattapäämeisselillä voisi tartata)tiukasti kiinni ulottuen hahlon pinnan tasalle, joten uutta virtalukkoakaan ei voi asentaa !
Pala hahlossa ei inahdakaan meisselin päällä , eikä sitä juuri voi liikutellakaan
kun on aivan hahlon reunan tasalta poikki. Onko tuo ko hahlon sisältävä ratas-
osa mitenkään irrotettavissa ilman että koko kevytvalu (alumiini) häkkyrä
(joka on kolmiomuttereilla kiinni) pitäisi irrottaa ?? Katsastuskin painaa päälle
joten jokin konsti tarttes keksiä että sais tuon ongelmallisen hahlon sisältävän
ratasosan viilapenkkiin ja vaikka rautasahalla hahlo tyhjäks. Jään toiveikkaana
odottelemaan josko joku vois antaa auttavan neuvon. Olen klubilla uudehko,
mutta saabisti jo yli 20 vuotta.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 99 GL vm -84 VIRTALUKKO ONGELMA

Viesti Kirjoittaja jus »

ijasjo-5 kirjoitti:Onko tuo ko hahlon sisältävä ratasosa mitenkään irrotettavissa ilman että koko kevytvalu (alumiini) häkkyrä (joka on kolmiomuttereilla kiinni) pitäisi irrottaa ?
Helpoimmalla varmaan pääset koko vaihdekeppikonsolin sellaiseen, jossa on ehjät osat. Rakenne on sellainen, että se lukkosylinterissä on ura, ja ratasmekanismissa on latta, joka tulee siihen uraan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin