900 turbo -91

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

900 turbo -91

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

mitä mieltä olette mitä kannattaisi maksaa kyseisen vuosimallin turbo satkusta jolla ajettu 326000km. olen huomenna menossa katsomaan ja koeajamaan. mihin kannattaisi kiinnittää turbo vehkeessä huomiota erityisesti?
:lol: :lol:
muuta en autosta vielä tiedä. mutta huomenna tiedän enemmän.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Onko täyspaine -vai matalapaineturbo?
Se mitä siitä kannattaa maksaa, riippuu älyttömän paljon korin kunnosta ja tietenkin varusteista. Tuon verran ajettu ja jos OK kori, niin 3000€ on minun mielestä varmaan kohtuullinen hinta.
Ovien reunat noissa pakkaa ruostumaan ja jos pohjan pystyt tarkistamaan, niin hyvä. Sieltä katsoo palkkien ympäristöt onko siellä ruostetta. Kun koeajat sitä, kokeile kunnolla jokainen vaihde. Meneekö vaihteet päälle, ruksahteleeko pahasti, täriseekö vaihdekeppi kun veto on päällä.
edit. ja mahdolliset turbonvuodot kannattaa tutkia tarkkaan ja myös sen, pysyykö siellä paineet kunnolla kiihdyttäessä.
9-5 2,3t Wagon `06
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

vetoakselien (se aukko) ympäristö yleensä pahassa kunnossa... ruostuu...

Tietty takakontin varapyöräkotelon reunat...

konepellin sivut, merkkien kohdilta....

vaalean pölläyttely pakoputkesta kielii tbo -rempasta, tosin jos on sanomista tinkii hinnasta ja ostaa sitte isomman föönin :wink:

Ja auton historiasta yleensä, jos ollut karavaanarilla, niin loota saanut kipeetä, ellei huollettu/kunnostettu...

Alustan kunto, nykyään on hyvä tinkiä hinnasta jos iskarit huonot, kun vaaditaan katastukseen hyvät...

Pakoputki ?

apc toiminta jos on ?

Ja haku -toiminnolla löytyy lisää...

edit.

-91 pitäs olla jo Lucas -ruiskulla...
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

auto oli sitten 900 s eli matalapaine turbo vuosimallia 91 musta viisi ovinen hinta pyynti 3500e itse ajattelen auton arvoksi 2000e
varusteita vain lohkolämmitin, sisäpistoke, 2.renk.
moottorissa oli aika paha öljy vuoto jonka lupasivat liikkeessä korjata ja kuljettajan puolen ulompi vetonivel ääriasennossa pieni ruks.ruks ääni oli vaihdettu hiljattain uusi suojakumi on ottanut varmaan liastaja huomosta voitelusta itteensä. mielestäni auto oli kova äänisempi kuin oma ruiskuni onko äänissä eroa? tekniikaltaan muuten toimiva. autossa lucas ruiskutus onko kovin vika herkkä? mielästäni auto ei kulkenut omaa vapariani kovinkaan paljon ripeäämpi ehkä kilometreillä syytä asiaan.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Luulis nyt olevan jotain eroa ässällä ja ruiskulla :roll:
Kilometrejä tuossa ei ole vielä paljoakaan saabin koneelle jos vain on ollenkaan huollettu.
Voisko olla esim sytkät päin puuta?
Miten on onko noissa ässissä mittaristossa ahtomittaria?
Tuohon kovaäänisyyteen sanoisin, että minulla turbokone pitää omanlaista meteliä joka on ehkä hieman "kovaäänisempi" (vislaa esim.) kuin vapari.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Ei ässässä ole ahtopainemittaria. Eikä se nyt jessus sentään mikään tykki ole verrattuna 16 venaseen vapariin. Eihän siinä ole kuin 145hp ja mitä vaparissa on, 136 vai?

Kyllä tuo 3500€ kuulostaa mun mielestä aika hurjalta.. esim. tuo http://www.nettiauto.com --> Ajoneuvo Id: 91951 on melkoisen hyvä koriltaan ja muutenkin todella siisti ja pirteä. Onhan sillä jonkinverran enemmän ajettu, mutta maksaakin vähemmän : )
Tällä palstalla on kyllä aika usein juttua, miten lucasin ruiskut temppuilevat. Ei niissä yleensä mitään pahoja vikoja ole, mutta esim. tyhjäkäynti niissä on toisinaan hieman outo. Myös check engine valo ilmoittaa välillä olemassaolostaan.
9-5 2,3t Wagon `06
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

joo kyllähän se aika yli hintanen on. katotaan nyt mitä tarvii välii maksaa
-89 escortista jos alle tonni niin ajattelin olla kiinnostunut.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
winorloose
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30

Viesti Kirjoittaja winorloose »

900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Niin no, voisin mä omanikin laittaa vertailupohjaksi.
Ostin tämän huhtikuussa 2003. 900S vm.-90 ajettu silloin 182000km. Täydellinen huoltokirja, 2 omistajaa, pohja täysin ruosteeton, pellit ulkoapäin hyvät mutta pari pistettä löytyy. Ovien reunat ruosteettomat lukuunottamatta pientä siistiä reikää, mikä on edelleen kuskin oven pohjassa :cry: Varusteissa ei mainittavaa, kaikki toimii ja on toiminut moitteettomasti, paitsi 4 vaihde (varmaan eka omistaja veti jotain hiton kärryä perässään) ja tyhjäkäyntimurhetta esiintyi joskus. Mukana oli 15" kitkat alkup. aluilla (ne myin heti pois) sekä huonot 15" nastarenkaat. Maksoin tuosta 4500€. Omasta mielestä edelleen kauppa kannatti.
ps. etsein tuollaista noilla kilometreillä vähän yli vuoden...
9-5 2,3t Wagon `06
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tuosta aikanaan soittelin, kun itselleni uudempaa turboa etsiskelin.
Ihmeen pitkään on ollu myytävänä, ainakin helmikuulta asti.
Kertoili että hyvässä kunnossa pitäis olla ja että on heillä huollettu säännöllisesti jo pitkän aikaa, ilmeisesti melkein uudesta asti.

Ei vaan ottanut kalliimpaa vaihdossa, niin ei tullu käytyä.
Omani maksoi samaa luokkaa, riippuen mitä ajettelee vaihtoautolle hinnaks.
240tkm ja webasto lisävarusteena, pieniä ruosteen alkuja on, jotka pitäis kesän aikana fixata.
Tuossa myös tyhjäkäynti vaelteli, mutta by-bassin vaihtamalla sytkää säätämällä(oli n.30ast) pysyy jo aika hyvin paikallaan.
Pakollista laittamista tuossa ei ole kuin kytkimen työsylinteri.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin