Mistä ja millaiset jarrulevyt?
Mistä ja millaiset jarrulevyt?
Etujarrulevyt rupeaa olemaan ehtoon puolella, joten nyt ne sitten menevät vaihtoon. Mitä mieltä porukka on, kannattaako tuollaisiin osiin satsata hieman enemmän ja ostaa suoraan Saabilta vai onko motonetin levyt sittenkin hyvä ratkaisu? En ole vielä kysynyt alkuperäisten hintaa, mutta motonetissa olisi tuollaiset tarjolla:
900 88--93 Eteen JÄÄHDYTETTY. . . . . . . . . . . . . . . . 22-5185 29.26 ???
900 88--93 Eten JÄÄHD aito uritettu ATE-PowerDisc. . . . . 22-5784 54.00 ???
Ja onko noista uritetuista mitään hyötyä, verrattuna normaaleihin? Ne maksavat kuitenkin niin paljon enemmän, että jos niistä ei selvää hyötyä ole, niin ei niitä sitten kannata edes harkita.
900 88--93 Eteen JÄÄHDYTETTY. . . . . . . . . . . . . . . . 22-5185 29.26 ???
900 88--93 Eten JÄÄHD aito uritettu ATE-PowerDisc. . . . . 22-5784 54.00 ???
Ja onko noista uritetuista mitään hyötyä, verrattuna normaaleihin? Ne maksavat kuitenkin niin paljon enemmän, että jos niistä ei selvää hyötyä ole, niin ei niitä sitten kannata edes harkita.
9-5 2,3t Wagon `06
Ehdotus
Nuo ATEt on hyvät minun mielestä.
Jäähtyy ja pysyy palat hyvänä (mulla uritettujen kanssa Green stuffin palat, hyvin toimii).
Plussaa vielä ulkonäkö, jos on vanteet sen verran isot, että takaa näkyy
Ovat hyödylliset, jos minulta kysyt...
-H-
Jäähtyy ja pysyy palat hyvänä (mulla uritettujen kanssa Green stuffin palat, hyvin toimii).
Plussaa vielä ulkonäkö, jos on vanteet sen verran isot, että takaa näkyy
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Ovat hyödylliset, jos minulta kysyt...
-H-
Mulla on kokemusta AD-ketjun etulevyistä ja paloista. Eipä nuo ole kolmessa vuodessa hirveemmin kuluneet. Takana on Motonetista ostetut levyt ja jotkin Woking-merkkiset palat. Mitä sanomista nyt noista tavallisista tarvikeosista on, niin ihan ok ne pelaa. En ainakaan ite maksais mitään tolkuttomia hintoja joistain orggis osista, kun täysin arkikäyttöön sopivaa osaa saa edullisesti tarvikeosanakin. Niin, ja autohan on 900i -88.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Aero"
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19
Heh
Yksi ääni BILTEMALLE! Sieltä saat ehkä halvimmalla ja taatusti toimii. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Mistä ja millaiset jarrulevyt?
Suosittelen kyllä kyseessä olevia uritettuja levyjä. Jarrutusteho ATE levyillä ja saman merkkisilllä jarrupaloilla oli 900S:ssä huippuluokkaa. Riitti jarrutustehoa ainakin kolmen melko kovavauhtisen (1.45s) ratakierroksen verran eikä merkkejä jarrujen häipymisestä ollut. Plussana vielä mukava ulkonäkö.900S kirjoitti: 900 88--93 Eten JÄÄHD aito uritettu ATE-PowerDisc. . . . . 22-5784 54.00 ???
Ja onko noista uritetuista mitään hyötyä, verrattuna normaaleihin? Ne maksavat kuitenkin niin paljon enemmän, että jos niistä ei selvää hyötyä ole, niin ei niitä sitten kannata edes harkita.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Samaa tehoa kyllä kaipaisin nykyiseen tonnariin, jonka jarrut ovat mielestäni aivan alimittaiset...
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Jarrujen päivitystä
Mites muuten uudemman tonnarin ja satkun levyjen vaihto(88->). Uudemmissa tonnareissa on uutena 25mm paksut levyt ja satkussa 23.5mm vahvat. Riippuu nyt mitä mieltä katsastus mies on satkun levyistä (Vuoden seisoneet), mutta jos menee uusintaan, niin voisi tonnariin hommata nuo uritetut levyt ja pistää satkuun tonnarin vanhat levyt.
.
Saisi molempien autojen jarrut kerralla kuntoon. Kyllähän nuo tonnarin levyt on varmaan sen 1,5mm kuluneet viimeisen 185tkm aikana.
.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Saisi molempien autojen jarrut kerralla kuntoon. Kyllähän nuo tonnarin levyt on varmaan sen 1,5mm kuluneet viimeisen 185tkm aikana.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
Motonetistä löytyy kaikkiin Og satkuihin levyt. Halvimmatkin ovat osoittautuneet arkikäytössä ongelmattomiksi ja kestäviksi. Ei ole osunut maanantaikappaleita kohdalle. Just vaihdoin taakse levyt omaani, hyvin pelittää ja olivat naurettavan halvat.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Pro-CarServicestä ainakin löytyy kunnollisia jarruja tolle jaolle. Pikkuveli tilas sieltä alkuvuodesta jonkin sortin PRO-jarrut eteen ja taakse (green stuff palat ja jäähdytetyt levyt).. Ainut miinus on, että ei oo jarruja viellä näkyny.. Itselläkin ois jarruremppa eessä tossa loppu kesästä. Pitää nyt tästä katsella, et minkä laiset jarrut tohon aeroon ostaa..hewidero kirjoitti:Minkäslaisia levyvaihtoehtoja löytyy 114,3 jaolla oleviin satkuihin. Saako esim. jäähdytettyjä mistään??
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
jaahas jarruista
onkos tän näköset ne ATEt ?
http://www.ate-tuning.com/ate_flash/index_e.htm hienot sivut
Ohjeita jarrujen käyttöön: http://www.koivunen.fi/ate.htm
EBC ? http://www.smartsrus.com/images/parts/disc-on-car.jpg
![Kuva](http://www.sporttiauto.com/dynimages/021218233752_picbrdisc.jpg)
![Kuva](http://www.smartsrus.com/images/parts/EBC_drilled_grooved_disks.jpg)
http://www.autoracing.fi/tuotteet/jarrulevyt_Tarox.html
tommosiakin saa näköjään Saabiin?
sitte on oikeen tuning levyjä
http://www.koivunen.fi/Tuning.pdf
Onkos se pitkälti sama noista uritetuista/reijitetyistä levyistä, notta laittaa alle
Eli omaa silmää miellyttävä malli vai onko joku todella toimiva ja ylitse muiden ????
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
onkos tän näköset ne ATEt ?
![Kuva](http://www.scriptum.de/multimedia/ate/gfx/bilder/scheiben.jpg)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Ohjeita jarrujen käyttöön: http://www.koivunen.fi/ate.htm
EBC ? http://www.smartsrus.com/images/parts/disc-on-car.jpg
![Kuva](http://www.sporttiauto.com/dynimages/021218233752_picbrdisc.jpg)
![Kuva](http://www.smartsrus.com/images/parts/EBC_drilled_grooved_disks.jpg)
http://www.autoracing.fi/tuotteet/jarrulevyt_Tarox.html
tommosiakin saa näköjään Saabiin?
sitte on oikeen tuning levyjä
http://www.koivunen.fi/Tuning.pdf
Onkos se pitkälti sama noista uritetuista/reijitetyistä levyistä, notta laittaa alle
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Eli omaa silmää miellyttävä malli vai onko joku todella toimiva ja ylitse muiden ????
Ja multa ääni Brembolle. Ei ole kylläkään mitkään "hiporacingosat" vaan ihan tavalliset Brembon tekemät tarvikelaikat edessä ja takana. Hyvät ovat ja "pedal to the metal" ajolla loppu etupalat kahdessa vuodessa mutta laikat on kuin uudet.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001