Mistä ja millaiset jarrulevyt?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Mistä ja millaiset jarrulevyt?

Viesti Kirjoittaja 900S »

Etujarrulevyt rupeaa olemaan ehtoon puolella, joten nyt ne sitten menevät vaihtoon. Mitä mieltä porukka on, kannattaako tuollaisiin osiin satsata hieman enemmän ja ostaa suoraan Saabilta vai onko motonetin levyt sittenkin hyvä ratkaisu? En ole vielä kysynyt alkuperäisten hintaa, mutta motonetissa olisi tuollaiset tarjolla:
900 88--93 Eteen JÄÄHDYTETTY. . . . . . . . . . . . . . . . 22-5185 29.26 ???
900 88--93 Eten JÄÄHD aito uritettu ATE-PowerDisc. . . . . 22-5784 54.00 ???

Ja onko noista uritetuista mitään hyötyä, verrattuna normaaleihin? Ne maksavat kuitenkin niin paljon enemmän, että jos niistä ei selvää hyötyä ole, niin ei niitä sitten kannata edes harkita.
9-5 2,3t Wagon `06
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Ehdotus

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Nuo ATEt on hyvät minun mielestä.

Jäähtyy ja pysyy palat hyvänä (mulla uritettujen kanssa Green stuffin palat, hyvin toimii).
Plussaa vielä ulkonäkö, jos on vanteet sen verran isot, että takaa näkyy 8)

Ovat hyödylliset, jos minulta kysyt...

-H-
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mulla on kokemusta AD-ketjun etulevyistä ja paloista. Eipä nuo ole kolmessa vuodessa hirveemmin kuluneet. Takana on Motonetista ostetut levyt ja jotkin Woking-merkkiset palat. Mitä sanomista nyt noista tavallisista tarvikeosista on, niin ihan ok ne pelaa. En ainakaan ite maksais mitään tolkuttomia hintoja joistain orggis osista, kun täysin arkikäyttöön sopivaa osaa saa edullisesti tarvikeosanakin. Niin, ja autohan on 900i -88.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Henna Makkonen
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19

Heh

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Yksi ääni BILTEMALLE! Sieltä saat ehkä halvimmalla ja taatusti toimii. :D
andelin
"Saabisti"
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:09
Paikkakunta: Turku

Re: Mistä ja millaiset jarrulevyt?

Viesti Kirjoittaja andelin »

900S kirjoitti: 900 88--93 Eten JÄÄHD aito uritettu ATE-PowerDisc. . . . . 22-5784 54.00 ???

Ja onko noista uritetuista mitään hyötyä, verrattuna normaaleihin? Ne maksavat kuitenkin niin paljon enemmän, että jos niistä ei selvää hyötyä ole, niin ei niitä sitten kannata edes harkita.
Suosittelen kyllä kyseessä olevia uritettuja levyjä. Jarrutusteho ATE levyillä ja saman merkkisilllä jarrupaloilla oli 900S:ssä huippuluokkaa. Riitti jarrutustehoa ainakin kolmen melko kovavauhtisen (1.45s) ratakierroksen verran eikä merkkejä jarrujen häipymisestä ollut. Plussana vielä mukava ulkonäkö. 8)

Samaa tehoa kyllä kaipaisin nykyiseen tonnariin, jonka jarrut ovat mielestäni aivan alimittaiset...
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Jarrujen päivitystä

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Mites muuten uudemman tonnarin ja satkun levyjen vaihto(88->). Uudemmissa tonnareissa on uutena 25mm paksut levyt ja satkussa 23.5mm vahvat. Riippuu nyt mitä mieltä katsastus mies on satkun levyistä (Vuoden seisoneet), mutta jos menee uusintaan, niin voisi tonnariin hommata nuo uritetut levyt ja pistää satkuun tonnarin vanhat levyt. :oops: .

Saisi molempien autojen jarrut kerralla kuntoon. Kyllähän nuo tonnarin levyt on varmaan sen 1,5mm kuluneet viimeisen 185tkm aikana. :roll: .
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Minkäslaisia levyvaihtoehtoja löytyy 114,3 jaolla oleviin satkuihin. Saako esim. jäähdytettyjä mistään??
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

Motonetistä löytyy kaikkiin Og satkuihin levyt. Halvimmatkin ovat osoittautuneet arkikäytössä ongelmattomiksi ja kestäviksi. Ei ole osunut maanantaikappaleita kohdalle. Just vaihdoin taakse levyt omaani, hyvin pelittää ja olivat naurettavan halvat.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

hewidero kirjoitti:Minkäslaisia levyvaihtoehtoja löytyy 114,3 jaolla oleviin satkuihin. Saako esim. jäähdytettyjä mistään??
Pro-CarServicestä ainakin löytyy kunnollisia jarruja tolle jaolle. Pikkuveli tilas sieltä alkuvuodesta jonkin sortin PRO-jarrut eteen ja taakse (green stuff palat ja jäähdytetyt levyt).. Ainut miinus on, että ei oo jarruja viellä näkyny.. Itselläkin ois jarruremppa eessä tossa loppu kesästä. Pitää nyt tästä katsella, et minkä laiset jarrut tohon aeroon ostaa..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Ostin motonetin levyt eteen ja ne kesti puolivuotta ja sitten ne oli taas kierot ja täristää niin maan per**leesti että paikat putoo hampaista.
En suosittele :evil:
Niin ja auto on 89 og jossa on jäähdytetty etulevy.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

jaahas jarruista :?

onkos tän näköset ne ATEt ?
Kuva http://www.ate-tuning.com/ate_flash/index_e.htm hienot sivut :!:

Ohjeita jarrujen käyttöön: http://www.koivunen.fi/ate.htm

EBC ? http://www.smartsrus.com/images/parts/disc-on-car.jpg
Kuva

Kuva

http://www.autoracing.fi/tuotteet/jarrulevyt_Tarox.html

tommosiakin saa näköjään Saabiin?

sitte on oikeen tuning levyjä
http://www.koivunen.fi/Tuning.pdf


Onkos se pitkälti sama noista uritetuista/reijitetyistä levyistä, notta laittaa alle :?:

Eli omaa silmää miellyttävä malli vai onko joku todella toimiva ja ylitse muiden ????
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Kyllä nuo Aten levyt samanlaisilta näyttää, kuin mitä Motonet aikoinaan myi.
9-5 2,3t Wagon `06
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ja multa ääni Brembolle. Ei ole kylläkään mitkään "hiporacingosat" vaan ihan tavalliset Brembon tekemät tarvikelaikat edessä ja takana. Hyvät ovat ja "pedal to the metal" ajolla loppu etupalat kahdessa vuodessa mutta laikat on kuin uudet.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

suosittelen noita ATE:n levyjä!
nyt kun vielä saa sen -10% motonetista.
normaalipaloilla niissä ei niin eroa ole, eli kannattaa kunnon palat ostaa! vaikka epc greenit...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

mikkoimp kirjoitti:nyt kun vielä saa sen -10% motonetista.
Millä perusteella voi saada 10% alennusta???
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Vastaa Viestiin