Olen kehitellyt ajatusta, että jos jostain sattuisi putkahtamaan järkihintainen ja riittävän vähän ajettu 900tbo(vesijäähd.), niin voisi nykyisen iivarin pistää vaihtoon.
Mutta kun turboista ei ole kokemusta, niin onko jotain tiettyä kilsamäärää, jonka jälkeen ei turboa enää kannattaisi laittaa? Eli kuinka hyviä turboja Suappi tekee, ja jos jotain paukahtaa niin millaisia korjauskustannuksia on tyypillisesti luvassa?
Turbojen terveelliset kilometrit?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Turbojen terveelliset kilometrit?
Tulee ihan mutua, mutta kyllä noi og900 turbot on OIKEIN KÄYTETTYNÄ ihan yhtä kestäviä kuin iivaritkin. Eli orkkis turbolla voinee ajella päälle 300tkm, kunhan vaan öljyt yms on kunnossa. Lähinnä tuo kytkin/vaihdelaatikkopuoli noissa on se eniten kovia kokeva osa.MV kirjoitti:Olen kehitellyt ajatusta, että jos jostain sattuisi putkahtamaan järkihintainen ja riittävän vähän ajettu 900tbo(vesijäähd.), niin voisi nykyisen iivarin pistää vaihtoon.
Mutta kun turboista ei ole kokemusta, niin onko jotain tiettyä kilsamäärää, jonka jälkeen ei turboa enää kannattaisi laittaa? Eli kuinka hyviä turboja Suappi tekee, ja jos jotain paukahtaa niin millaisia korjauskustannuksia on tyypillisesti luvassa?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Joo.... itellä on tuo -88 mallinen turbosatku. Ostettaessa kilsoja mittarissa oli sellainen 314 tuhatta, ja hintaa tasan tonni uuttarahaa. Ajatelin olevan kovakin pommi, mutta koska olin jo kauan turboa halunnut niin ajattelin kyllä taas kestäväni sen kunnostus session minkä auto vaatii.
Ainoa pakollinen juttu mikä kyseiseen autoon on pitänyt tehdä on laatikko remppa ja syylärin vaihto. Perän laakerit olivat tulleet tiensä päähän. Kaikki laakerit ja stefat maksoi yhteensä semmoset 1000 mummoa. Ja kun tuttu isäntä teki rempan aseveli hintaan niin sain laatikon kohtuu hinnalla kuosiin.
Kori on moitteettomassa kunnossa. Ruostetta ei ole oikeastaan missään. Ovet ovatkin sitten toinen juttu, alaosissa ruosteessa löytyy.
Kaikenkaikkiaan turbo on ollut mielestäni hyvä ostos. saihan siinä tonnilla suorituskykyä ja alumiinivanteet....
Autossa on alkuperäinen turbo, joka kylläkin on vaihtorajassa. Ilmeisesti tuo 300-400 tuhatta on sellainen maaginen matka jonka nuo turbot kestää.... Tutulla eläke isännällä on ollut uudesta asti 900 turbo jonka mittarissa on yli 700tuhatta(tavoitteena miljoona....) Autoon on kulutusosien lisäksi vaihdettu turbo ja laatikko....
Kai niitä auto kohtaisiakin eroja löytyy.......
Ainoa pakollinen juttu mikä kyseiseen autoon on pitänyt tehdä on laatikko remppa ja syylärin vaihto. Perän laakerit olivat tulleet tiensä päähän. Kaikki laakerit ja stefat maksoi yhteensä semmoset 1000 mummoa. Ja kun tuttu isäntä teki rempan aseveli hintaan niin sain laatikon kohtuu hinnalla kuosiin.
Kori on moitteettomassa kunnossa. Ruostetta ei ole oikeastaan missään. Ovet ovatkin sitten toinen juttu, alaosissa ruosteessa löytyy.
Kaikenkaikkiaan turbo on ollut mielestäni hyvä ostos. saihan siinä tonnilla suorituskykyä ja alumiinivanteet....
Autossa on alkuperäinen turbo, joka kylläkin on vaihtorajassa. Ilmeisesti tuo 300-400 tuhatta on sellainen maaginen matka jonka nuo turbot kestää.... Tutulla eläke isännällä on ollut uudesta asti 900 turbo jonka mittarissa on yli 700tuhatta(tavoitteena miljoona....) Autoon on kulutusosien lisäksi vaihdettu turbo ja laatikko....
Kai niitä auto kohtaisiakin eroja löytyy.......
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
475
Yksi puoli tuttu kaveri tarjos mulle 900s aj 475tkm oltiin molemmat
sitä mieltä että sisään ajo on jo suoritettu nyt saa jo päästellä täysillä.
No kaupat jäi sillä erää tekemättä mutta ei se ollu kilometreistä kiinni.
sitä mieltä että sisään ajo on jo suoritettu nyt saa jo päästellä täysillä.
No kaupat jäi sillä erää tekemättä mutta ei se ollu kilometreistä kiinni.