Turbojen terveelliset kilometrit?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
MV
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Su Loka 12, 2003 18:00

Turbojen terveelliset kilometrit?

Viesti Kirjoittaja MV »

Olen kehitellyt ajatusta, että jos jostain sattuisi putkahtamaan järkihintainen ja riittävän vähän ajettu 900tbo(vesijäähd.), niin voisi nykyisen iivarin pistää vaihtoon.

Mutta kun turboista ei ole kokemusta, niin onko jotain tiettyä kilsamäärää, jonka jälkeen ei turboa enää kannattaisi laittaa? Eli kuinka hyviä turboja Suappi tekee, ja jos jotain paukahtaa niin millaisia korjauskustannuksia on tyypillisesti luvassa?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Turbojen terveelliset kilometrit?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

MV kirjoitti:Olen kehitellyt ajatusta, että jos jostain sattuisi putkahtamaan järkihintainen ja riittävän vähän ajettu 900tbo(vesijäähd.), niin voisi nykyisen iivarin pistää vaihtoon.

Mutta kun turboista ei ole kokemusta, niin onko jotain tiettyä kilsamäärää, jonka jälkeen ei turboa enää kannattaisi laittaa? Eli kuinka hyviä turboja Suappi tekee, ja jos jotain paukahtaa niin millaisia korjauskustannuksia on tyypillisesti luvassa?
Tulee ihan mutua, mutta kyllä noi og900 turbot on OIKEIN KÄYTETTYNÄ ihan yhtä kestäviä kuin iivaritkin. Eli orkkis turbolla voinee ajella päälle 300tkm, kunhan vaan öljyt yms on kunnossa. Lähinnä tuo kytkin/vaihdelaatikkopuoli noissa on se eniten kovia kokeva osa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Joo.... itellä on tuo -88 mallinen turbosatku. Ostettaessa kilsoja mittarissa oli sellainen 314 tuhatta, ja hintaa tasan tonni uuttarahaa. Ajatelin olevan kovakin pommi, mutta koska olin jo kauan turboa halunnut niin ajattelin kyllä taas kestäväni sen kunnostus session minkä auto vaatii.

Ainoa pakollinen juttu mikä kyseiseen autoon on pitänyt tehdä on laatikko remppa ja syylärin vaihto. Perän laakerit olivat tulleet tiensä päähän. Kaikki laakerit ja stefat maksoi yhteensä semmoset 1000 mummoa. Ja kun tuttu isäntä teki rempan aseveli hintaan niin sain laatikon kohtuu hinnalla kuosiin.

Kori on moitteettomassa kunnossa. Ruostetta ei ole oikeastaan missään. Ovet ovatkin sitten toinen juttu, alaosissa ruosteessa löytyy.

Kaikenkaikkiaan turbo on ollut mielestäni hyvä ostos. saihan siinä tonnilla suorituskykyä ja alumiinivanteet.... :lol:

Autossa on alkuperäinen turbo, joka kylläkin on vaihtorajassa. Ilmeisesti tuo 300-400 tuhatta on sellainen maaginen matka jonka nuo turbot kestää.... Tutulla eläke isännällä on ollut uudesta asti 900 turbo jonka mittarissa on yli 700tuhatta(tavoitteena miljoona....) Autoon on kulutusosien lisäksi vaihdettu turbo ja laatikko....:)

Kai niitä auto kohtaisiakin eroja löytyy....... :?
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

450k

Viesti Kirjoittaja make206 »

Mulla taas on 900s eli matalapaineturbo. 450 000 onnellista km takana ja joskus aikanaan on tehty kytkinremppa. Säännöllistä huoltoa ja öljyä niin hyvin pelaa.
#1430
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

475

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Yksi puoli tuttu kaveri tarjos mulle 900s aj 475tkm oltiin molemmat
sitä mieltä että sisään ajo on jo suoritettu nyt saa jo päästellä täysillä.
No kaupat jäi sillä erää tekemättä mutta ei se ollu kilometreistä kiinni.
Vastaa Viestiin