ruiskun muuttaminen
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
ruiskun muuttaminen
kuinka iso homma on muuttaa 8tappinen sähköruiskuksi?
eli imusarja ja mitä muuta....
eli imusarja ja mitä muuta....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: ruiskun muuttaminen
Mahollisesti läppärungon joudut vaihtamaan semmoiseen, johon voi kytkeä asentoanturin / tyhjäkäyntitäyskaasukytkimen.
Lämpöanturi muistaakseni ruuvautuu vaikka lämpöaikakytkimen paikalle.
Lämpöanturi muistaakseni ruuvautuu vaikka lämpöaikakytkimen paikalle.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: ruiskun muuttaminen
2.1 imusarja ois kamulla joutilaana.... mutta mitä muuta siihen tarvitsee... virtaahan ne ruutat kaipaa....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: ruiskun muuttaminen
Haitko täydellisiä muutosohjeita?
Oletetaan LH2.2, niin osia tarvit:
- sähkösuuttimille sopiva imusarja (D-jetin imusarja paras saab-osa, mutta tee ite tai modaa k-jetin imusarjasta?)
- kaasuläppäkotelon kyljestä se asentokytkin
- tyhjäkäyntimoottori, jos LH on sitä sorttia että siinä ei oo lisäilmaluistia sen sijaan. (LH-jet OG:ssa yleensä lisäilmaluisti, tonnareissa yleensä moottori)
- ilmamäärämittari
- jäähdytinnesteen lämpöanturi
- suuttimet
- oikeanlainen bensanpaineensäädin
- bensatukki
- LH2.2:n johtosarja mahdollisimman ehyenä, tai valmista itse johtosarja.
Sitten menet vaikka townsendimportsiin ja haet sieltä LH:n kytkentäkaaviot:
http://townsendimports.com/Web/electric ... 066-71.jpg
Ja eiku kytkemään johtoja. LH tarvitsee muun muassa maata, akkujännitettä, kierroslukupulssia. Ulospäin menee check engine-valo ja bensapumpun käyttö tapahtuu releen kautta. Tuo sen originaali johtosarja taas sitten kattaa aika hyvin noihin suuttimiin ja antureihin tulevat johdotukset kätevässä paketissa.
Tuossa tosin näyttää olevan kytkiksissä pieni virhe, mielestäni kytkiksen osa 145 on osaluettelossa merkitty numerolla 146.
Eli siitä vaan sitten tutkimaan ja ihmettelemään. Ei se kovin monen nallepullon projekti ole (älä kuitenkaan innostu liikaa siihen puoleen asennuksen aikana), suurin vaiva taitaa tosiaan olla siinä, että mitenkä saat suuttimet tiiviisti imusarjaan kiinni ja mistä siihen sopiva bensatukki.
Tiedä vaikka foorumin 8v-väestön keskuudessa olisi kiinnostusta piensarjavalmistetuille BOLT ON-8v-imusarjoille ja bensatukeille, jotka projektisi sivutuotteena sitten valmistuvat.
Laitahan projektikertomusta sitten projektit-osioon, kun tuli valmista! Tiedän ainakin yhden T8:n Rauman suunnalla, johon tuo on tehty, eikä kuulemma tehnyt tiukkaa lainkaan. Tekijä ilmoittautukoon itse.
Oletetaan LH2.2, niin osia tarvit:
- sähkösuuttimille sopiva imusarja (D-jetin imusarja paras saab-osa, mutta tee ite tai modaa k-jetin imusarjasta?)
- kaasuläppäkotelon kyljestä se asentokytkin
- tyhjäkäyntimoottori, jos LH on sitä sorttia että siinä ei oo lisäilmaluistia sen sijaan. (LH-jet OG:ssa yleensä lisäilmaluisti, tonnareissa yleensä moottori)
- ilmamäärämittari
- jäähdytinnesteen lämpöanturi
- suuttimet
- oikeanlainen bensanpaineensäädin
- bensatukki
- LH2.2:n johtosarja mahdollisimman ehyenä, tai valmista itse johtosarja.
Sitten menet vaikka townsendimportsiin ja haet sieltä LH:n kytkentäkaaviot:
http://townsendimports.com/Web/electric ... 066-71.jpg
Ja eiku kytkemään johtoja. LH tarvitsee muun muassa maata, akkujännitettä, kierroslukupulssia. Ulospäin menee check engine-valo ja bensapumpun käyttö tapahtuu releen kautta. Tuo sen originaali johtosarja taas sitten kattaa aika hyvin noihin suuttimiin ja antureihin tulevat johdotukset kätevässä paketissa.
Tuossa tosin näyttää olevan kytkiksissä pieni virhe, mielestäni kytkiksen osa 145 on osaluettelossa merkitty numerolla 146.
Eli siitä vaan sitten tutkimaan ja ihmettelemään. Ei se kovin monen nallepullon projekti ole (älä kuitenkaan innostu liikaa siihen puoleen asennuksen aikana), suurin vaiva taitaa tosiaan olla siinä, että mitenkä saat suuttimet tiiviisti imusarjaan kiinni ja mistä siihen sopiva bensatukki.
Tiedä vaikka foorumin 8v-väestön keskuudessa olisi kiinnostusta piensarjavalmistetuille BOLT ON-8v-imusarjoille ja bensatukeille, jotka projektisi sivutuotteena sitten valmistuvat.
Laitahan projektikertomusta sitten projektit-osioon, kun tuli valmista! Tiedän ainakin yhden T8:n Rauman suunnalla, johon tuo on tehty, eikä kuulemma tehnyt tiukkaa lainkaan. Tekijä ilmoittautukoon itse.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: ruiskun muuttaminen
Vanhoja viestejä lukematta nopea ohje kiireessä kirjoitettuna. LH toimii 8v:n kanssa, orkkissuuttimilla kohtuullisesti, isommilla huonommin. 16v:n kaasuläppäkotelo saattaa sopia 8v:n vastaavan paikalle, taitaa olla ainakin 3 pultilla kiinnitys kummassakin. Itselläni on d-jetin läppäkotelo. Vakioon imusarjaan sopivat LH:n suuttimet, suutinten holkkeja voisi porata niin, että suuttimet menevät paremmin virtaan. Orkkis-lisäilmaluistin kanssa tuntui toimivan ok, tk-motin johto irti... Jäähdytinnesteen anturille koneistin d-jetin imariin paikan, en tiedä, miten istuu orkkikseen. Bensatukki on isoin ongelma, itselläni on muistaakseni amw:n kiskomateriaalista tehty. Kiinnitys d-jetin imarissa suutinten ruuvinreikiin, k-jetin imarissa voisi saada siihen orkkissuuuttimet paikallaan pitäviin kuusiokoloruuvien reikiin. Johtosarja sopii myös tonnarista, boksi lokariin ~orkkisilmansuodattimen paikalle. Bensapumpun voi jättää orkkisjohtosarjan taakse, K-jetissä toimii kai virtalukon (-> releen) takana.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Re: ruiskun muuttaminen
8v H-moottorin ja 16 v vm 86-> kaasuläppäkotelo on muuten sama paitsi että 8v:ssä on K-jetin kylmäkäynnistyssuuttimen reikä porattu auki. LH:ssa ei suutinta ole. Tämä on toki helppo laittaa umpeen.Jokke A kirjoitti: 16v:n kaasuläppäkotelo saattaa sopia 8v:n vastaavan paikalle, taitaa olla ainakin 3 pultilla kiinnitys kummassakin.
Vanhemmissa on lisäksi lisäksi pieni ero on huohotusletkujen liittimissä:
84-85 16v turbojen läppäkotelosta puuttuu yksi liitos (ehkä myös 8v turbostakin). 8v ja 16 iivareissa siihen tulee huohotusletku venttiilikopasta ja uudemmissa 16 venttiilisissä turboissa by-pass:in letku.
Onko kyse turbosta vai vaparista?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: ruiskun muuttaminen
turbo..hyviä vinkkejä.jos tuollainen valmis ratkasu jonka joku tehny ja tekis lisää ois pop muuten meneee amw kisko hommaksi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: ruiskun muuttaminen
Itse tein bensakiskon kahdesta Peugeot 1.9 GTI kiskosta hitsailemalla, paineensäädin tuli kaupan päälle.
Mitäs jos tekisi sellaisen sähköruiskun jossa servo ohjaa K-jetin määränjakajan mäntää? Ei olisi monella
Mitäs jos tekisi sellaisen sähköruiskun jossa servo ohjaa K-jetin määränjakajan mäntää? Ei olisi monella
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: ruiskun muuttaminen
aika eksoottista.yyveenä voipi laitella lisää.ahistaa nuo muoviputket konehuoneessa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: ruiskun muuttaminen
Itellä ensi talvena(jos saa tallin) tai ensi keväänä menossa lucas k-jetin tilalle 8v turboon.Bensatukin olen jo teettänyt,samoin imusarjaan kiinnitykset sille.Kansikin on portattuna valmiiksi,erg reikä tukittu kannesta (eipä enää hyöki kaasut miten satuu kyseisessä sylinterissä)venttiilit ohennettu/muotoiltu,kampiakseli ja kierto kanget kiillotettu ym.Tulossa sleeper -79 satkuun.
Vaan kuten tavallista motivaatio puuttuu.Joten ostetaan motivaatiota jos jollain myynnissä.
Vaan kuten tavallista motivaatio puuttuu.Joten ostetaan motivaatiota jos jollain myynnissä.
Viimeksi muokannut tomaatti, Ke Elo 27, 2008 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: ruiskun muuttaminen
amw:n sivuilta löytyy kuva golf k-jetronic imusarjasta johon istutettu sähkösuuttimet. juu omakin projekti varmaan ens kesänä talli tiedossa jossa saatettaan 1kpl 99 liikenteeseen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: ruiskun muuttaminen
Tollanen imusarja tuli omasta..nalleolut kirjoitti:amw:n sivuilta löytyy kuva golf k-jetronic imusarjasta johon istutettu sähkösuuttimet. juu omakin projekti varmaan ens kesänä talli tiedossa jossa saatettaan 1kpl 99 liikenteeseen.
http://img517.imageshack.us/my.php?imag ... 316rn0.jpg
Ja toinen kuva tig-hitsauksesta..
http://img183.imageshack.us/my.php?imag ... 318ha8.jpg
Re: ruiskun muuttaminen
No, jokos on älhoojetti teekasissa?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: ruiskun muuttaminen
Varmaan oli tuo kysymys nalleoluelle mutta vastaan omasta projektistani.
Eli itsellä olisi niputtamista vailla ja ei ole tallia joten tämäkin Lucas-t8 projekti jatkuu keväällä lumien sulettua mökillä.
On vaan niin monta rautaa taas tulessa yhtäaikaa ettei tiedä mitä projektia alottais kevään tullen ekana ja mitä lykkäis.
Kyllä talli olis kiva...
Eli itsellä olisi niputtamista vailla ja ei ole tallia joten tämäkin Lucas-t8 projekti jatkuu keväällä lumien sulettua mökillä.
On vaan niin monta rautaa taas tulessa yhtäaikaa ettei tiedä mitä projektia alottais kevään tullen ekana ja mitä lykkäis.
Kyllä talli olis kiva...
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: ruiskun muuttaminen
ei ole edennyt mihinkään...korin ruosteisuus ahistaa enemmän ku kivikauden ruisku systeemi....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659