EGR ja katti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
protossi
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Heinä 31, 2003 15:56
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

EGR ja katti

Viesti Kirjoittaja protossi »

Kaksi kysymystä askarruttaa mieltä:

Onko aina jompikumpi EGR tai katti?
Onko molempia koskaan yhtäaikaa?

Puhutaan vaikka suomi-satkuista vm. 87 ja uudemmista.
Tietysti varsinkin useita EGR:iä on poistettu ajansaatossa, mutta tarkoitan tilannetta kun olivat uusia autoja kaupassa.
#1688
900 "S" 3D -92
900 T16 3D -85
900 C 3D -89
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: EGR ja katti

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

On aina jompikumpi, mutta ei molempia yhtä aikaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: EGR ja katti

Viesti Kirjoittaja Svc »

jcarlson kirjoitti:On aina jompikumpi, mutta ei molempia yhtä aikaa.
Ei ehkä Saabeissa mutta kyllä EGR on käytössä edelleenkin. Nykyään jopa sähköisesti ohjattuna.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: EGR ja katti

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kysymys oli og-saabeista suomen markkinoilla joten siihen vastasin. ;)

Kyllähän noita EGR:iä niin perinteisiä kuin sähköohjattuja on kattiautossakin näkynyt, ainakin jossain japseissa. Enemmänhän tuo nykypäivänä kuitenkin on diesel-autojen heiniä, bensavehkeissä ei ole niinkään ongelmia NOx päästöjen kanssa paitsi ehkä laihaseosmoottoreissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin