Kaksi kysymystä askarruttaa mieltä:
Onko aina jompikumpi EGR tai katti?
Onko molempia koskaan yhtäaikaa?
Puhutaan vaikka suomi-satkuista vm. 87 ja uudemmista.
Tietysti varsinkin useita EGR:iä on poistettu ajansaatossa, mutta tarkoitan tilannetta kun olivat uusia autoja kaupassa.
EGR ja katti
EGR ja katti
#1688
900 "S" 3D -92
900 T16 3D -85
900 C 3D -89
900 "S" 3D -92
900 T16 3D -85
900 C 3D -89
Re: EGR ja katti
On aina jompikumpi, mutta ei molempia yhtä aikaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: EGR ja katti
Ei ehkä Saabeissa mutta kyllä EGR on käytössä edelleenkin. Nykyään jopa sähköisesti ohjattuna.jcarlson kirjoitti:On aina jompikumpi, mutta ei molempia yhtä aikaa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: EGR ja katti
Kysymys oli og-saabeista suomen markkinoilla joten siihen vastasin. 
Kyllähän noita EGR:iä niin perinteisiä kuin sähköohjattuja on kattiautossakin näkynyt, ainakin jossain japseissa. Enemmänhän tuo nykypäivänä kuitenkin on diesel-autojen heiniä, bensavehkeissä ei ole niinkään ongelmia NOx päästöjen kanssa paitsi ehkä laihaseosmoottoreissa.

Kyllähän noita EGR:iä niin perinteisiä kuin sähköohjattuja on kattiautossakin näkynyt, ainakin jossain japseissa. Enemmänhän tuo nykypäivänä kuitenkin on diesel-autojen heiniä, bensavehkeissä ei ole niinkään ongelmia NOx päästöjen kanssa paitsi ehkä laihaseosmoottoreissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com