Äääääääääääh.
Taisi jäädä joku panta kiristämättä, tihkuu juuri uuden alavesiputken lähdöstä. Eihän se välttämättä mikään iso homma olisi, mutta tuolla myrskyssä ei halua olla hetkeäkään liian pitkään. Kohta alkaa inspiraatio olla todellakin kadoksissa, ei kukaan haluaisi täyspaineturboasatkua?
900T16, turbon vesiputkien vaihto?
Re: 900T16, turbon vesiputkien vaihto?
Uusi yritys, ne kolme vesimpumpulle tulevaa letkua irroitettiin ja tarkastettiin - ei mitään omituista. Hiukan parempaa vesilähtöjen putsausta ja takaisin kiinni - kiristimet varmasti liian kovaan tiukkuuteen ja kokeilua. Kun järjestelmää ilmattiin, ei vielä ainakaan alkanut vuotamaan mistään tai glykoli haisemaan nennä, mutta eihän se tehnyt sitä ensimmäiselläkään kerralla.. Ainiin, ja tietenkin juuri silloin tuli vettä. Taas. (Eilen vaihdettin käyttö-Opelin jarrupaloja).
Re: 900T16, turbon vesiputkien vaihto?
Moi,
lainataanpas tätä vanhaa aihettä kun otsikko vie jo oikeaan suuntaan. Pitäis siis vaihtaa vesiputki välillä turbo-alavesiletku. Kysymys kuuluu, kuinkas tuo turbon pään liitos toimii? Onko putken päällä helmi, jolla putki hirtetään kiinni mutterin avulla, vai kuinkas tämä toimii?
lainataanpas tätä vanhaa aihettä kun otsikko vie jo oikeaan suuntaan. Pitäis siis vaihtaa vesiputki välillä turbo-alavesiletku. Kysymys kuuluu, kuinkas tuo turbon pään liitos toimii? Onko putken päällä helmi, jolla putki hirtetään kiinni mutterin avulla, vai kuinkas tämä toimii?
Heikki K
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
Re: 900T16, turbon vesiputkien vaihto?
Joo, "helmi" systeemillä tuo on kiinni.hkylmala kirjoitti:Moi,
lainataanpas tätä vanhaa aihettä kun otsikko vie jo oikeaan suuntaan. Pitäis siis vaihtaa vesiputki välillä turbo-alavesiletku. Kysymys kuuluu, kuinkas tuo turbon pään liitos toimii? Onko putken päällä helmi, jolla putki hirtetään kiinni mutterin avulla, vai kuinkas tämä toimii?
Tuota osaa kannattaa jopa marmoritiskiltä kysellä.
Entiseen T16 Ostin ko. putken, niin oli siedettävät 28e.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: 900T16, turbon vesiputkien vaihto?
Tämä selvä. Putki on jo hankittu, mutta tuli ilman kiinnittimiä. Onko nuo vanhat kiinnityshilut uudelleenkäytettäviä, vai pitäiskö hankkia uudet? Lienevät ihan yleisosia, joita löytyis hydrauliikka/tarvikeliikkeistä.
Täytyy nyt tässä vaan kysellä ennenkuin rasauttaa auki tuossa kadunvarressa. Ei nimittäin huvittais leipoa yhtään ylimääräistä. Nimim. tehostimen pumppu ja kytkimen pääsylinteri vaihdettu vaihtelevissa syyssäissä.
Kiitoksia vastauksista!
Täytyy nyt tässä vaan kysellä ennenkuin rasauttaa auki tuossa kadunvarressa. Ei nimittäin huvittais leipoa yhtään ylimääräistä. Nimim. tehostimen pumppu ja kytkimen pääsylinteri vaihdettu vaihtelevissa syyssäissä.
Kiitoksia vastauksista!
Heikki K
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
Re: 900T16, turbon vesiputkien vaihto?
Se helmi ei ainakaan ole uudelleenkäytettävä, ei saa siirrettyä vanhasta putkesta uuteen. Hydrauliikkaliikkeestä varmaan saa uuden, putki malliksi mukaan. Mutteri voi toimia uudelleenkäytettynäkin. Uuden mutterin hankinnassa pitäisi tietää mikä kierre turbon nipassa on.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 900T16, turbon vesiputkien vaihto?
Äitimuorin 900S -92:een teetin mallin kera uuden putken hydrauliikkaliikkeessä. Putkesta tietysti puuttui ne korvakot. Ne korvasin sellaisilla matallisilla kumipehmukkeilla varustetuilla putken kiinnikkeillä, jotka myös löytyivät hydrauliikkaliikkeestä. En muista mitä maksoi, mutta niin halpa se oli ettei paljoa mieltä vaivannut.petteri75 kirjoitti:Jaa-a, onkohan tämä jo enne tulevaisuudesta. Soittelen Länsiautoon, olisin halunnut ostaa alavesiputken ja kiinnitystarpeita. Ei mitään, metritavarana olisi myyty jotain putkea Turusta, á 75€. Nippeleitä yms ei ollut ja ei hirveää kiinnostusta alkaa lähteä tilamaan Ruotsista tms.
Minkäs teet. Pumppu Motonetista ja alavesiletku samoin..
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01