Tyhjäkäynti ja öljynpainevalo..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Tyhjäkäynti ja öljynpainevalo..

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Joo käytin hakua. Mutta mulla olis tämmönen ongelma, eli tietyssä lämpötilassa tyhjäkäynti nousee tonne 1500rpm tai vähän päälle, ja about samoihin aikoihin syttyy toi öljynpainevalo.. Missään ei mitään vuotoja näy. Ton lämpöaikakytkimen (vai mikä se oli) vaihdoin, eip auttanu. Yleensä nää ongelmat ilmenee normaali lämmöillä eli kun mittari on vähän vajaa puolivälin. Kun auton sammuttaa ja antaa olla vähän aikaa ja starttaa taas, on tyhjäkäynti yleensä taas normaali eikä öljynpainevalokaan aina pala. Kylä on taas ihme vika..
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhjäkäynti ja öljynpainevalo..

Viesti Kirjoittaja jus »

2495 kirjoitti:Joo käytin hakua.
Unohdit kertoa mikä auto on kyseessä. Ässässä on sähköruisku, siinä ei ole lämpöaikakytkintä, vaihdoit ehkä lämpöanturin?

Onko nuo kova tyhjäkäynti ja öljynpainevalo aina selkeästi samanaikaisesti, vai voisiko olla kaksi eri vikaa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Re: Tyhjäkäynti ja öljynpainevalo..

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Niin kyseessä on 900S.. Se tyhjäkäynti vika ilmeisesti on tyhjäkäyntimoottorissa, koska kun vaihdoin sen toisesta koneesta niin vähän parani, mutta sekin jumittaa joskus sinne 1500 kierrokseen, joskus alle. Siinä koneessa oli sitä samaa ongelmaa eli tarttis varmaa uus tai toimiva vanha jostain löytää.
Mutta toi öljynpainevalo ihmetyttää.. se kyllä vaihtelee välillä että koska syttyy, mutta yleensä siinä normaaleilla lämmöillä, joskus kylmänä kun kierrokset tippuu liikkeelle lähtiessä alas niin vilahtaa mutta kierroksilla sitten sammuu, lämpimällä koneella sitten palaa koko ajan. Joskus ei pala lainkaan. Ja kun auton sammuttaa välillä, antaa olla hetken ja käynnistää taas ja jatkaa matkaa niin ei pala aina.
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Tyhjäkäynti ja öljynpainevalo..

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Putsaa nyt ekana se maattopiste sieltä etupalkista.Samoin imusarjassa oleva maatto.Samalla kannattaa tsekata laturin maadoitus.
Noista itse lähtisin ennenkuin muuta tekisin.

Edit:Jos ei auta niin öljypumppu vaihtoon vikkelään ennen kuin leipoo kiinni..
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhjäkäynti ja öljynpainevalo..

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

mittaa nyt ihmeessä öljyn paineet..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Tyhjäkäynti ja öljynpainevalo..

Viesti Kirjoittaja Svc »

Periaatteessa öljynpainevalon satunnainen palaminen joutokäynnillä moottorin ollessa kuuma ei ole vaarallista. Varsinkin jos öljy on ohutta ja moottori vanha.
Tosin 1500 kierroksella valon kyllä pitää jo sammua.

Viallinen öljynpaineanturi saattaa myös vilkutella valoa vaikka painetta riittäisi. Se öljynpaineanturi on öljynsuodattimen jalasssa piilossa imusarjan alla.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Vastaa Viestiin