Tyhjäkäynti ja öljynpainevalo..
Tyhjäkäynti ja öljynpainevalo..
Joo käytin hakua. Mutta mulla olis tämmönen ongelma, eli tietyssä lämpötilassa tyhjäkäynti nousee tonne 1500rpm tai vähän päälle, ja about samoihin aikoihin syttyy toi öljynpainevalo.. Missään ei mitään vuotoja näy. Ton lämpöaikakytkimen (vai mikä se oli) vaihdoin, eip auttanu. Yleensä nää ongelmat ilmenee normaali lämmöillä eli kun mittari on vähän vajaa puolivälin. Kun auton sammuttaa ja antaa olla vähän aikaa ja starttaa taas, on tyhjäkäynti yleensä taas normaali eikä öljynpainevalokaan aina pala. Kylä on taas ihme vika..
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
Re: Tyhjäkäynti ja öljynpainevalo..
Unohdit kertoa mikä auto on kyseessä. Ässässä on sähköruisku, siinä ei ole lämpöaikakytkintä, vaihdoit ehkä lämpöanturin?2495 kirjoitti:Joo käytin hakua.
Onko nuo kova tyhjäkäynti ja öljynpainevalo aina selkeästi samanaikaisesti, vai voisiko olla kaksi eri vikaa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Tyhjäkäynti ja öljynpainevalo..
Niin kyseessä on 900S.. Se tyhjäkäynti vika ilmeisesti on tyhjäkäyntimoottorissa, koska kun vaihdoin sen toisesta koneesta niin vähän parani, mutta sekin jumittaa joskus sinne 1500 kierrokseen, joskus alle. Siinä koneessa oli sitä samaa ongelmaa eli tarttis varmaa uus tai toimiva vanha jostain löytää.
Mutta toi öljynpainevalo ihmetyttää.. se kyllä vaihtelee välillä että koska syttyy, mutta yleensä siinä normaaleilla lämmöillä, joskus kylmänä kun kierrokset tippuu liikkeelle lähtiessä alas niin vilahtaa mutta kierroksilla sitten sammuu, lämpimällä koneella sitten palaa koko ajan. Joskus ei pala lainkaan. Ja kun auton sammuttaa välillä, antaa olla hetken ja käynnistää taas ja jatkaa matkaa niin ei pala aina.
Mutta toi öljynpainevalo ihmetyttää.. se kyllä vaihtelee välillä että koska syttyy, mutta yleensä siinä normaaleilla lämmöillä, joskus kylmänä kun kierrokset tippuu liikkeelle lähtiessä alas niin vilahtaa mutta kierroksilla sitten sammuu, lämpimällä koneella sitten palaa koko ajan. Joskus ei pala lainkaan. Ja kun auton sammuttaa välillä, antaa olla hetken ja käynnistää taas ja jatkaa matkaa niin ei pala aina.
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
Re: Tyhjäkäynti ja öljynpainevalo..
Putsaa nyt ekana se maattopiste sieltä etupalkista.Samoin imusarjassa oleva maatto.Samalla kannattaa tsekata laturin maadoitus.
Noista itse lähtisin ennenkuin muuta tekisin.
Edit:Jos ei auta niin öljypumppu vaihtoon vikkelään ennen kuin leipoo kiinni..
Noista itse lähtisin ennenkuin muuta tekisin.
Edit:Jos ei auta niin öljypumppu vaihtoon vikkelään ennen kuin leipoo kiinni..
Re: Tyhjäkäynti ja öljynpainevalo..
mittaa nyt ihmeessä öljyn paineet..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Tyhjäkäynti ja öljynpainevalo..
Periaatteessa öljynpainevalon satunnainen palaminen joutokäynnillä moottorin ollessa kuuma ei ole vaarallista. Varsinkin jos öljy on ohutta ja moottori vanha.
Tosin 1500 kierroksella valon kyllä pitää jo sammua.
Viallinen öljynpaineanturi saattaa myös vilkutella valoa vaikka painetta riittäisi. Se öljynpaineanturi on öljynsuodattimen jalasssa piilossa imusarjan alla.
Tosin 1500 kierroksella valon kyllä pitää jo sammua.
Viallinen öljynpaineanturi saattaa myös vilkutella valoa vaikka painetta riittäisi. Se öljynpaineanturi on öljynsuodattimen jalasssa piilossa imusarjan alla.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21