Kokemuksia 900 S mallista
Eikös ässän alusta ole vakio korkuinen? Ainakin ite laitoin vakiokorkuiset takajouset siihen ässään. Kallistuksenvakaajathan siitä tekee niin jämäkän verrattuna vanhempiin satkuihin (tokihan niitä löytyy vaihtelevasti eri malleista). Sain omaan 900i -88:n alustaan samaa jämäkkyyttä kun laitoin takapäähän kuormajouset ja molempiin päihin kallistuksenvakaajat.
Tuo sarjanumeron sisältö pitää muuten tsekata, mitä siihen on merkattu.
Tuo sarjanumeron sisältö pitää muuten tsekata, mitä siihen on merkattu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 989
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
S:n tyyppivika?
Kirjoittelen tässä kaverin puolesta.
Eli 200tkm:ää ajetussa S:ssä on semmoinen vika että joskus lämpimänä ei lähde käyntiin vaan pitää odottaa moottorin jäähtymistä.! Mikähän mahtaa olla taudin syy? ed. omistaja väitti vikaa tyyppiviaksi?
Terv Sami R.
9-5 Nordicin puolesta
Eli 200tkm:ää ajetussa S:ssä on semmoinen vika että joskus lämpimänä ei lähde käyntiin vaan pitää odottaa moottorin jäähtymistä.! Mikähän mahtaa olla taudin syy? ed. omistaja väitti vikaa tyyppiviaksi?
Terv Sami R.
9-5 Nordicin puolesta
900 S '90:llä 456 000 km lasissa ja lisää edessä. Vakiopaineilla on ollut tähän asti (minulla 50 000 km). Mitään varisinaisia ongelmia ei ole ollut, normaalia kulumiseen liittyvää tieten.
Lisäpaineistus ja välijäähdytin kiiltelevät silmissä..
Edit: Reddragonin kirjoittamaa onkelmaa ei ainakaan minulla ole ollut.
PS. Onko jollain muistissa missä oli faktaa tosta valmistenumeron sisältämistä tiedoista. Itellä kiinnostaa toi välijäähdyttimen sisällyttäminen..
Lisäpaineistus ja välijäähdytin kiiltelevät silmissä..
Edit: Reddragonin kirjoittamaa onkelmaa ei ainakaan minulla ole ollut.
PS. Onko jollain muistissa missä oli faktaa tosta valmistenumeron sisältämistä tiedoista. Itellä kiinnostaa toi välijäähdyttimen sisällyttäminen..
#1430
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... =omistajatmake206 kirjoitti: PS. Onko jollain muistissa missä oli faktaa tosta valmistenumeron sisältämistä tiedoista. Itellä kiinnostaa toi välijäähdyttimen sisällyttäminen..
Kurkkaappas tuonne. Aikoinani tätä asiaa ihmettelin.
9-5 2,3t Wagon `06
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Mulla on -91 Ässä ja varusteissa löytyy
-Beige nahka sisustus
-Sähkölasit, peilit, kattoluukku
-Sisävalonviive
-Keskuslukko
-ohjaustehostin
-sävylasit
-ABS jarrut
Ajettu 308tkm
Ja vaihdelaatikon jouduin vaihtamaan
Myös tyhjäkäynti seilaa
omasta mielestä parhaimpia 900:a toi ässä!
-Beige nahka sisustus
-Sähkölasit, peilit, kattoluukku
-Sisävalonviive
-Keskuslukko
-ohjaustehostin
-sävylasit
-ABS jarrut
Ajettu 308tkm
Ja vaihdelaatikon jouduin vaihtamaan
Myös tyhjäkäynti seilaa
omasta mielestä parhaimpia 900:a toi ässä!
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Ei siin ite ahtimes mitää eroo tai niin ainaki mä oon tajunnu, apc järjestelmä on se mikä tekee eron
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
Tossa matalapaineisessahan on modernein ahdin mitä OG900:ssa on ollut, olisko joku GT12B tms. En usko sen olevan ainakaan huonompi kuin vanha, onhan siinä lisäksi vesijäähdytys, mitä ei käsittääkseni vielä vuonna -86 ollut. Ja tossa matalapainesessahan ei ole APC-järjestelmää ollenkaan.
BMW 320dA Coupe LCI
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
saabracing kirjoitti:Varusteita tai ei oli aikansa turvallisin auto ja ohituskiihtyvyys oli paras sen koko -ja hintaluokan autoista...
mainoslauseena scan auto käyttikin: miten yksi ainoa kirjain voi tehdä kokoluokkansa turvallisimmasta autosta entistä turvallisemman.
Löysin TM:sta 7/90 (11.4.1990) 900 S:n mainoksen, jossa on tekstit:
"0-100 KM/H KIIHTYVYYTTÄ TARVITAAN HARVOIN.
60-100 KM/H KIIHTYVYYTTÄ TARVITAAN PÄIVITTÄIN"
Lisäksi mainoksessa on taulukoitu muutamien kilpailijoiden vastaavia suoritusarvoja:
Ohitussuorituskyky (sitkeys)* 60-100 km/h 4.vaihteella 80-120 km/h 5. vaihteella
Saab 900 S .................... 9,8 s 13,5 s
Peugeot 405 Mi16 ........ 10,1 s 16,1 s
BMW 318i S .................. 10,9 s 17,2 s
Honda Accord 2,0 Exi ... 11,3 s 15,8 s
*Muiden autojen arvot saatu Auto Motor und Sport -lehdestä
Kokoaukeaman mainokessa mainitaan varusteiksi:
"Uusi Saab 900 s. Vakiovarusteena mm. 145 hevosvoiman 16-venttiilinen
suihkutusmoottori, katalysaattori, ohjaustehostin, keskuslukitus, etu- ja
takaspoilerit ja sävylasit. Saatavana 3- ja 5- ovisena Combi Coupé -mallina. Ovh. Alk. 159.500 MK"
Mulla on SKANNATTUNA 900S-mallista AJA-lehden (1/90) artikkeli mallin esittelyn ajoilta.
Jos jotakuta kiinnostaa, pyynnöt YV:nä
.
Mertmi kirjoitti:Eikös ässän alusta ole vakio korkuinen? Ainakin ite laitoin vakiokorkuiset takajouset siihen ässään. Kallistuksenvakaajathan siitä tekee niin jämäkän verrattuna vanhempiin satkuihin (tokihan niitä löytyy vaihtelevasti eri malleista). Sain omaan 900i -88:n alustaan samaa jämäkkyyttä kun laitoin takapäähän kuormajouset ja molempiin päihin kallistuksenvakaajat.
Tuo sarjanumeron sisältö pitää muuten tsekata, mitä siihen on merkattu.
Ei ole vakio korkuinen, jos ruiskuun vertaa, sillä siinä on turbon jouset. ruisku on muutaman sentin korkeampi
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin