Kokemuksia 900 S mallista

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eikös ässän alusta ole vakio korkuinen? Ainakin ite laitoin vakiokorkuiset takajouset siihen ässään. Kallistuksenvakaajathan siitä tekee niin jämäkän verrattuna vanhempiin satkuihin (tokihan niitä löytyy vaihtelevasti eri malleista). Sain omaan 900i -88:n alustaan samaa jämäkkyyttä kun laitoin takapäähän kuormajouset ja molempiin päihin kallistuksenvakaajat.

Tuo sarjanumeron sisältö pitää muuten tsekata, mitä siihen on merkattu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 989
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

S:n tyyppivika?

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Kirjoittelen tässä kaverin puolesta.

Eli 200tkm:ää ajetussa S:ssä on semmoinen vika että joskus lämpimänä ei lähde käyntiin vaan pitää odottaa moottorin jäähtymistä.! Mikähän mahtaa olla taudin syy? ed. omistaja väitti vikaa tyyppiviaksi?


Terv Sami R.
9-5 Nordicin puolesta
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

900 S '90:llä 456 000 km lasissa ja lisää edessä. Vakiopaineilla on ollut tähän asti (minulla 50 000 km). Mitään varisinaisia ongelmia ei ole ollut, normaalia kulumiseen liittyvää tieten.

Lisäpaineistus ja välijäähdytin kiiltelevät silmissä..

Edit: Reddragonin kirjoittamaa onkelmaa ei ainakaan minulla ole ollut.

PS. Onko jollain muistissa missä oli faktaa tosta valmistenumeron sisältämistä tiedoista. Itellä kiinnostaa toi välijäähdyttimen sisällyttäminen..
#1430
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

make206 kirjoitti: PS. Onko jollain muistissa missä oli faktaa tosta valmistenumeron sisältämistä tiedoista. Itellä kiinnostaa toi välijäähdyttimen sisällyttäminen..
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... =omistajat

Kurkkaappas tuonne. Aikoinani tätä asiaa ihmettelin.
9-5 2,3t Wagon `06
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

Jaahas, 8.koodi se on minullakin L, elikkäs eiku välijäähdytintä jahtaamaan jostakin... :twisted:
#1430
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Mulla on -91 Ässä ja varusteissa löytyy
-Beige nahka sisustus
-Sähkölasit, peilit, kattoluukku
-Sisävalonviive
-Keskuslukko
-ohjaustehostin
-sävylasit
-ABS jarrut
Ajettu 308tkm
Ja vaihdelaatikon jouduin vaihtamaan
Myös tyhjäkäynti seilaa
omasta mielestä parhaimpia 900:a toi ässä!
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Tähän samaan aiheeseen aattelin kysyä että, mitä eroa on matalapaineen ja tavallisen turbon itse turboahtimessa. Onko pienempi tai huonompi. Kun olen ostamassa -86, 8-venasta turbo satkua, johon on laitettu matalapaineen turbo vanhan rikkinäisen tilalle, kun on halvalla saatu.
#2277
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Ei siin ite ahtimes mitää eroo tai niin ainaki mä oon tajunnu, apc järjestelmä on se mikä tekee eron
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Tossa matalapaineisessahan on modernein ahdin mitä OG900:ssa on ollut, olisko joku GT12B tms. En usko sen olevan ainakaan huonompi kuin vanha, onhan siinä lisäksi vesijäähdytys, mitä ei käsittääkseni vielä vuonna -86 ollut. Ja tossa matalapainesessahan ei ole APC-järjestelmää ollenkaan.
BMW 320dA Coupe LCI
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

se ässän turbo on Mitsu TE-05 12b
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

saabracing kirjoitti:Varusteita tai ei oli aikansa turvallisin auto ja ohituskiihtyvyys oli paras sen koko -ja hintaluokan autoista...

mainoslauseena scan auto käyttikin: miten yksi ainoa kirjain voi tehdä kokoluokkansa turvallisimmasta autosta entistä turvallisemman.



Löysin TM:sta 7/90 (11.4.1990) 900 S:n mainoksen, jossa on tekstit:

"0-100 KM/H KIIHTYVYYTTÄ TARVITAAN HARVOIN.

60-100 KM/H KIIHTYVYYTTÄ TARVITAAN PÄIVITTÄIN"


Lisäksi mainoksessa on taulukoitu muutamien kilpailijoiden vastaavia suoritusarvoja:

Ohitussuorituskyky (sitkeys)* 60-100 km/h 4.vaihteella 80-120 km/h 5. vaihteella
Saab 900 S .................... 9,8 s 13,5 s
Peugeot 405 Mi16 ........ 10,1 s 16,1 s
BMW 318i S .................. 10,9 s 17,2 s
Honda Accord 2,0 Exi ... 11,3 s 15,8 s

*Muiden autojen arvot saatu Auto Motor und Sport -lehdestä


Kokoaukeaman mainokessa mainitaan varusteiksi:

"Uusi Saab 900 s. Vakiovarusteena mm. 145 hevosvoiman 16-venttiilinen
suihkutusmoottori, katalysaattori, ohjaustehostin, keskuslukitus, etu- ja
takaspoilerit ja sävylasit. Saatavana 3- ja 5- ovisena Combi Coupé -mallina. Ovh. Alk. 159.500 MK"


Mulla on SKANNATTUNA 900S-mallista AJA-lehden (1/90) artikkeli mallin esittelyn ajoilta.
Jos jotakuta kiinnostaa, pyynnöt YV:nä


.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Mertmi kirjoitti:Eikös ässän alusta ole vakio korkuinen? Ainakin ite laitoin vakiokorkuiset takajouset siihen ässään. Kallistuksenvakaajathan siitä tekee niin jämäkän verrattuna vanhempiin satkuihin (tokihan niitä löytyy vaihtelevasti eri malleista). Sain omaan 900i -88:n alustaan samaa jämäkkyyttä kun laitoin takapäähän kuormajouset ja molempiin päihin kallistuksenvakaajat.

Tuo sarjanumeron sisältö pitää muuten tsekata, mitä siihen on merkattu.

Ei ole vakio korkuinen, jos ruiskuun vertaa, sillä siinä on turbon jouset. ruisku on muutaman sentin korkeampi :lol:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Jamppa kirjoitti: muutaman sentin korkeampi :lol:
Vai olisiko 1,5cm.... :wink:
9-5 2,3t Wagon `06
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

900S kirjoitti:
Jamppa kirjoitti: muutaman sentin korkeampi :lol:
Vai olisiko 1,5cm.... :wink:
Eikös se olekin jo paljon :lol:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Vastaa Viestiin