Kipinää ja liukastetta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
c900T
"Saabisti"
Viestit: 100
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:11
Paikkakunta: Kuopio

Kipinää ja liukastetta

Viesti Kirjoittaja c900T »

Minkälaiset liukasteet kannattaa laittaa c900 T8 automaatin peräöljyiksi? Muistaakseni korjaamokäsikirja suositteli API GL4 / GL5, kun taas merkkiliike Shell Spirax GX 80W –öljyjä. Mikä lienee paras valinta?

Entä turbon (900-88 8v) kynttilät? Koneessa on näköjään paikallaan NGK BCP7EVX, ja tarvikeliike suositteli tilalle BP7EVX. Korjaamokäsikirja taisi antaa NGK BP7EV tai BP7ES. Mitkä ruuvaisin tilalle - ilmeisesti joka tapauksessa NGK? Mitä muuten tarkoittaa tuo X noiden tulppien perässä? Entäs millainen vaihtoväli millekin tulpille – BP7EV:llä taisi olla pidempi kuin BP7ES:llä?

(c900T ei ole vielä kasvanut kyselyiän ohi...) :wink:

#534#
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Täälä on infoa NGK:n tulpista! Jos jollakin on tiedossa esim. Nipponin vastaavaa niin laittakaa infoa....


http://www.evotuners.com/ngk.htm


PS. Mulla 900 T8 -88 ja tulppina nuo BP7ES ja ihan hyvin pelaa.... :wink:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
Vastaa Viestiin