satku tulessa
satku tulessa
Oliko jonkun foorumilaisen auto kyseessä?
http://lukijoidenkuvat.hs.fi/kuvat/uusimmat/23559/
Tähänasti olen kuullut ja lukenut lähinnä ranskisten syttyvän "itsestään" palamaan, ja lisäksi tiedän yhden volvon joka syttyi kesken ajon. Tokihan tuossa siis ollut jotain vikaa kun kerran korjaamolla oli.
http://lukijoidenkuvat.hs.fi/kuvat/uusimmat/23559/
Tähänasti olen kuullut ja lukenut lähinnä ranskisten syttyvän "itsestään" palamaan, ja lisäksi tiedän yhden volvon joka syttyi kesken ajon. Tokihan tuossa siis ollut jotain vikaa kun kerran korjaamolla oli.
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Re: satku tulessa
Niin, tuostahan ei käy ilmi, oliko Saab syyllinen, vai vain sivullinen uhri? On kuitenkin pihalla...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Taas on OG kanta harvennut yhdellä.... nyyh.... 

----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Tuon paikan pihassa on muuten monta kertaa näkynyt asiallisen oloisia saabeja parkissa kun olen siitä ohi ajellut.
Nyt on näköjään yksi tulessakin
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/savo ... 53280).ece
Nyt on näköjään yksi tulessakin

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/savo ... 53280).ece
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Ei liity tähän kuvaan, mutta kerran olen nähnyt kun og900 syttyi valoissa palamaan.. alkoi pellin alta savuamaan ja kohta löi liekkiä.. että sattuuhan näitä
9-3 SC 1.9Tid -08
9-3 SE 2.2 Tid -99 (ex)
9-5 SE 2.0T -99 (ex)
9-3 SE 2.0 -99 (ex)
900 S -90 (ex)
9000 CS 2,3T -93 (ex)
9-3 SE 2.2 Tid -99 (ex)
9-5 SE 2.0T -99 (ex)
9-3 SE 2.0 -99 (ex)
900 S -90 (ex)
9000 CS 2,3T -93 (ex)

Viimeksi muokannut twirl, To Loka 16, 2008 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
Opetuksena kannattaa muistaa, ettei IKINÄ pidä takalootassa bensaa asiattomassa säilytysastiassa ( esim öljypönikkä ). Jos bensiini pääsee höyrystymään on kipinän kanssa seutruksena helposti räjähdys.
Satkun kytkentakaaviota katselleena olen havainnut, että +12V tuodaan ilman sulakesuojausta pitkälle ohjaamoon saakka, samoin paksu +12 kaapeli kiertää pitkin konetilaa akulta laturille. Kannattaa tarkastaa. ettei kaapeli pääse hankautumaan mistään kohtaa rikki.
Satkun kytkentakaaviota katselleena olen havainnut, että +12V tuodaan ilman sulakesuojausta pitkälle ohjaamoon saakka, samoin paksu +12 kaapeli kiertää pitkin konetilaa akulta laturille. Kannattaa tarkastaa. ettei kaapeli pääse hankautumaan mistään kohtaa rikki.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Tarkistakaa ihmeessä kaikki tuo + Kaapeli akulta eteenpäin. Satuin vahingossa huomaamaan etä omassa oli aivan hapristunut monesta kohtaa. Tuli ostettua nopeasti uusi. Palovaara koska konehuoneet on muutenkin öljyssä.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
Jos se palaa niin täytyy laittaa makkarat tulille
Kyseinen auto oli menossa purkaamolle kuten ainakin tuossa Savon Sanomien artikkelista käy ilmi ja viimeisenä toimenpiteenä auton polttoainetankki oli tyhjennettävä. Suurin osa polttoaineesta oli jo valutettu pois tankista kun palo syttyi. Kipinän on synnyttänyt paloviranomaisten mukaan joko staattinen sähkö tai bensatankin ja valuatusastian välinen potentiaaliero. Syttymishetkellä autossa ei ollut moottoria tai akkua paikallaan.
Onni oli ettei kukaan loukkaantunut palossa. Ainekset olisivat olleet paljon pahempaankin. Nyt paloi vain materiaalia.
Onni oli ettei kukaan loukkaantunut palossa. Ainekset olisivat olleet paljon pahempaankin. Nyt paloi vain materiaalia.
Sekakäyttäjä:
Saab 99 GL-82
Saab 99 Turbo -78 (entisöinti käynnissä)
VW 1200 -72
Kawasaki ZX-9R
Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Saab 99 GL-82
Saab 99 Turbo -78 (entisöinti käynnissä)
VW 1200 -72
Kawasaki ZX-9R
Fiat Bravo 1.4 T-Jet
HAHAHA juuri näin?!Ääni kirjoitti:Jos se palaa niin täytyy laittaa makkarat tulille

SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
-
- "Kaasari"
Pitipä ihan rekisteröityä, kun havaitsin kirjoituksia, joissa viitataan palaneeseen autooni. Kuten jo edellä kävikin ilmi, niin auto (-89) oli jo poistettu rekisteristä ja siitä oltiin otettu tärkeimmät osat talteen, eli vaihdelaatikko ja ilmeisesti myös kone (16v). Samoin hyväkuntoiset kesärenkaat oli vaihdettu huonoihin talvirenkaisiin. Joku paikallinen saabisti oli myös saamaisillaan kohtalaisen kattoverhoilun, joka oli sekin jo irrotettu, mutta siirretty hallin yläosiin. No kuvasta voi senkin kohtalon päätellä.
Bensaa jäi saabin tankkiin reilusti, kun tuli tuo autonvaihto niin yllättäen. Siirryin 90-luvulle saabismissani kun hankin tilalle ilmastoidun vm -92:n viisiovisen og900:n. Siinä vain on vaihdelaatikossa pientä vikaa, joten ajattelin siirrättää siihen tuon tällä hetkellä lämminsavustetun laatikon.
Olin tapahtuma-aikaan itse reissussa ja kun kaveri lähetti seuraavana aamuna tekstarin, että saabini on paikallislehden (Länsi-Savo) kannessa isossa värikuvassa, niin kyllähän siinä heräsi. Näköjään sama kuva on päätynyt useampaan lehteen, mm. hesarin nettisivuille (lukijan kuvat -osio) - ja saanut jopa jonkin 50 euron palkinnonkin siellä. No hyvä että joku on jotain saanut - itselleni kävi tässä niin, että kun romutus venyi korjaamon kiireiden vuoksi lokakuulle, niin 200 euron kierrätysseteli jäi saamatta. Mutta kokonaisuutena voi kuitenkin todeta, että olipahan komea lähtö Saabilla. Ja toivottavasti kyseinen korjaamoyrittäjä saa bisneksen taas pyörimään lähitulevaisuudessa.
Bensaa jäi saabin tankkiin reilusti, kun tuli tuo autonvaihto niin yllättäen. Siirryin 90-luvulle saabismissani kun hankin tilalle ilmastoidun vm -92:n viisiovisen og900:n. Siinä vain on vaihdelaatikossa pientä vikaa, joten ajattelin siirrättää siihen tuon tällä hetkellä lämminsavustetun laatikon.
Olin tapahtuma-aikaan itse reissussa ja kun kaveri lähetti seuraavana aamuna tekstarin, että saabini on paikallislehden (Länsi-Savo) kannessa isossa värikuvassa, niin kyllähän siinä heräsi. Näköjään sama kuva on päätynyt useampaan lehteen, mm. hesarin nettisivuille (lukijan kuvat -osio) - ja saanut jopa jonkin 50 euron palkinnonkin siellä. No hyvä että joku on jotain saanut - itselleni kävi tässä niin, että kun romutus venyi korjaamon kiireiden vuoksi lokakuulle, niin 200 euron kierrätysseteli jäi saamatta. Mutta kokonaisuutena voi kuitenkin todeta, että olipahan komea lähtö Saabilla. Ja toivottavasti kyseinen korjaamoyrittäjä saa bisneksen taas pyörimään lähitulevaisuudessa.
ryhtymisrajoitteinen kirjoitti: hesarin nettisivuille (lukijan kuvat -osio) - ja saanut jopa jonkin 50 euron palkinnonkin
Vanhan Saabin arvo senkun kasvaa! 200 euroa saa romuttamolta, 50 euroa hesarilta ja vielä saa makkarat paistaa!ryhtymisrajoitteinen kirjoitti: niin 200 euron kierrätysseteli
Vai ottaakohan ne sen poltettuna romikselle

eli tämänkertainen palo ei ollut saabin syytä ollenkaan ainakaan. liekö staattinensähkö sitten vain aiheuttanut tai muu syy.
ainahan missä tahansa teknisessä vehkeessä on palamisenvaara kun elementteinä on polttoaine ja sytyke läsnä.
mulla on kerran palanut yksi jenkkiauto poroksi kesken ajon. autossa oli vikaa, löi kipinää virranjakajalta läpitte ja samalla kaasarin joku bensaletku tihkui juuri tarpeeksi bensaa, olin ajamassa sitä korjaamon suuntaan..
ainahan missä tahansa teknisessä vehkeessä on palamisenvaara kun elementteinä on polttoaine ja sytyke läsnä.
mulla on kerran palanut yksi jenkkiauto poroksi kesken ajon. autossa oli vikaa, löi kipinää virranjakajalta läpitte ja samalla kaasarin joku bensaletku tihkui juuri tarpeeksi bensaa, olin ajamassa sitä korjaamon suuntaan..
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
Hitto, kaikkea sitä voikin sattua.