og900:n sulake nro 17 ei kestä
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
og900:n sulake nro 17 ei kestä
Tuon sulakkeen takana on vain vasen ajovalo. Lamppu ei pala ja olen kokeillut myös uudella lampulla. Sulakkeen vaihdolla lamppu taas syttyy, mutta seuraavana päivänä taas pimeänä.
Onko vinkkejä, mistä kohtaa vikaa voi etsiä ja millä keinoin?
Auto siis 900i vm. 88.
Onko vinkkejä, mistä kohtaa vikaa voi etsiä ja millä keinoin?
Auto siis 900i vm. 88.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
mulla on taaskin vasen parkki valo joka polttaa sulakkeen heti jos yrittää ehjällä sulakkeella, mut täytyy vaan yrittää löytää vikaa,
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Re: og900:n sulake nro 17 ei kestä
Oletkos käyttänyt kuspoikaa aina siinä välissä? Itselläni himmeni aikoinaan satkussa aina ajovalo kun käytin kuspoikaa, lampunpesurin moottori oli sen verran jumissa että aiheutti sulakkeen palamisen. Moottorin piuha irti ja taas toimi kuten pitikin. Moottorin purku, puhdistus ja rasvaus eikä enää temppuillut.jariha kirjoitti:Tuon sulakkeen takana on vain vasen ajovalo. Lamppu ei pala ja olen kokeillut myös uudella lampulla. Sulakkeen vaihdolla lamppu taas syttyy, mutta seuraavana päivänä taas pimeänä.
Onko vinkkejä, mistä kohtaa vikaa voi etsiä ja millä keinoin?
Auto siis 900i vm. 88.
-Airomies ja mela
Näinhän ne ovatkin, enhän minä muuta väittänytkäänMimmi kirjoitti:Ajovalopesurit ovat eri sulakkeen takana ( sulake 8 ).
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kyl sitä vaan on välimuotoi ei oo tarpeeks virtaa ja tietenki mun lemppari on-ei-on-ei sähkö.Mimmi kirjoitti:Onneksi sähkö on senverran yksinkertainen juttu, että sitä joko on tai ei ole, välimuotoa ei ole olemassa![]()
Siksi se sopii minullekkin
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Nyt kuulostaa jo tutulta. Noihan on bittejäjsuomi kirjoitti:Kyl sitä vaan on välimuotoi ei oo tarpeeks virtaa ja tietenki mun lemppari on-ei-on-ei sähkö.Mimmi kirjoitti:Onneksi sähkö on senverran yksinkertainen juttu, että sitä joko on tai ei ole, välimuotoa ei ole olemassa![]()
Siksi se sopii minullekkin
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mutta asiaan. Lamppu palaa jo toista päivää samalla sulakkeella. Poltti kaikki (4 kpl) mun 15 A sulakkeet, nyt 25 amppeerisella ei ole rikkonut lamppua. Paikoillaan on se vanha lamppu, mutta kyllä se uusikin pelittää. Eli jossain on jotain hämminkiä enkä minä ole pystynyt sitä vielä löytämään. Kaikki näyttää ehjältä ja siistiltä. Sen verran olen kuitenkin räpeltänyt, että taas hetken toimii...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
No joo, tämä nyt on tällaista haeskelua ja koska tahdoin ainakin lähteä reissuun valot päällä. Eli perimmäinen syy on vielä löytymättä. Lampun kannassa kaikki näyttäisi olevan kunnossa, mutta eipä niitä sähkövikoja silmillä aina näekään...Mimmi kirjoitti:Vaihda se lamppu uuteen, vanhassa voi olla lanka irti ja käy oikosulussa tärinästä. Muistaakseni normaalitehoinen H4 ei hirveitä maksa.![]()
25A sukake on hirvittävän iso (300W) ja lampussa on 55W eli 4,6A.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Paitsi savusta....tarpeeksi isolla sulakkeella vikakohta indikoi savumerkeilläjariha kirjoitti:No joo, tämä nyt on tällaista haeskelua ja koska tahdoin ainakin lähteä reissuun valot päällä. Eli perimmäinen syy on vielä löytymättä. Lampun kannassa kaikki näyttäisi olevan kunnossa, mutta eipä niitä sähkövikoja silmillä aina näekään...Mimmi kirjoitti:Vaihda se lamppu uuteen, vanhassa voi olla lanka irti ja käy oikosulussa tärinästä. Muistaakseni normaalitehoinen H4 ei hirveitä maksa.![]()
25A sukake on hirvittävän iso (300W) ja lampussa on 55W eli 4,6A.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Paitsi että käytännössä se menee niin, että piuhat palaa ja vikakohta voidaan paikallistaa siihen, missä alkaa johdoissa ehjä osa. Ei hyvä.ASTech kirjoitti:Paitsi savusta....tarpeeksi isolla sulakkeella vikakohta indikoi savumerkeilläjariha kirjoitti:No joo, tämä nyt on tällaista haeskelua ja koska tahdoin ainakin lähteä reissuun valot päällä. Eli perimmäinen syy on vielä löytymättä. Lampun kannassa kaikki näyttäisi olevan kunnossa, mutta eipä niitä sähkövikoja silmillä aina näekään...Mimmi kirjoitti:Vaihda se lamppu uuteen, vanhassa voi olla lanka irti ja käy oikosulussa tärinästä. Muistaakseni normaalitehoinen H4 ei hirveitä maksa.![]()
25A sukake on hirvittävän iso (300W) ja lampussa on 55W eli 4,6A.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Joo oon nyt kokeillu lampuista johot irti ja kuitenkin sulake palaa. Taian uusia johot niille parkeille ku niin sanottiin korjaamo käsikirjassa.Mimmi kirjoitti:Sinun taasen kannattaa lähteä hakemaan vikaa ensisijaisesti joko etuparkista TAI takavalosta sitä vikaa, ne kun ovat saman sulakeen (19) takana.
Ja sit on toinenkin juttu mikä pimeni tossa talven harmaina päivinä. Tuuletin ei sano mitään vaikka kääntää ja vääntää joka nupista.
Onko kyseisessä vempaimessa sähköä mukana ollenkaan vai toimiiko koko vempele sillä paine ilmalla. Tai no onhan se nopeuden valitsin pakko olla sähköinen.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
nyt kyllä alkaa vi***taa ku ei meinaa sitä oikeen puoleista parkkia löytyä.
No vikahan voi ollakkin aika monessa paikassa koska sulakkeen taaksehan piiloutuu parkin lisäks : hanskalokeron- ,mittarien-, tuhkakupin-, latauksenmerkki- ja tupakanan sytyttimen valot.
Sulakkeelta lähtee 3vihreetä johtoa jotka menee kaikki sulake rasialta eteen päin (siis keulaa kohti). Montakohan metriä sinne menee johtoo et uusii nuo kaikki, vaikka ei sitä tiiä mistä kohasta sen rikkinäisen johon löytää.
No vikahan voi ollakkin aika monessa paikassa koska sulakkeen taaksehan piiloutuu parkin lisäks : hanskalokeron- ,mittarien-, tuhkakupin-, latauksenmerkki- ja tupakanan sytyttimen valot.
Sulakkeelta lähtee 3vihreetä johtoa jotka menee kaikki sulake rasialta eteen päin (siis keulaa kohti). Montakohan metriä sinne menee johtoo et uusii nuo kaikki, vaikka ei sitä tiiä mistä kohasta sen rikkinäisen johon löytää.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Selviskö tämä vika? CD:ssä on sama ongelma eli nro 18 kärähtää. Uusi kymppiamppeerinen kestää noin 20 sekuntia.900aero-84 kirjoitti: No vikahan voi ollakkin aika monessa paikassa koska sulakkeen taaksehan piiloutuu parkin lisäks : hanskalokeron- ,mittarien-, tuhkakupin-, latauksenmerkki- ja tupakanan sytyttimen valot.
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm