og900:n sulake nro 17 ei kestä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

og900:n sulake nro 17 ei kestä

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tuon sulakkeen takana on vain vasen ajovalo. Lamppu ei pala ja olen kokeillut myös uudella lampulla. Sulakkeen vaihdolla lamppu taas syttyy, mutta seuraavana päivänä taas pimeänä.

Onko vinkkejä, mistä kohtaa vikaa voi etsiä ja millä keinoin?

Auto siis 900i vm. 88.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

mulla on taaskin vasen parkki valo joka polttaa sulakkeen heti jos yrittää ehjällä sulakkeella, mut täytyy vaan yrittää löytää vikaa,
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Airomies
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Kesä 24, 2004 17:20
Paikkakunta: Hollola

Re: og900:n sulake nro 17 ei kestä

Viesti Kirjoittaja Airomies »

jariha kirjoitti:Tuon sulakkeen takana on vain vasen ajovalo. Lamppu ei pala ja olen kokeillut myös uudella lampulla. Sulakkeen vaihdolla lamppu taas syttyy, mutta seuraavana päivänä taas pimeänä.

Onko vinkkejä, mistä kohtaa vikaa voi etsiä ja millä keinoin?

Auto siis 900i vm. 88.
Oletkos käyttänyt kuspoikaa aina siinä välissä? Itselläni himmeni aikoinaan satkussa aina ajovalo kun käytin kuspoikaa, lampunpesurin moottori oli sen verran jumissa että aiheutti sulakkeen palamisen. Moottorin piuha irti ja taas toimi kuten pitikin. Moottorin purku, puhdistus ja rasvaus eikä enää temppuillut.


-Airomies ja mela
Airomies
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Kesä 24, 2004 17:20
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Airomies »

Mimmi kirjoitti:Ajovalopesurit ovat eri sulakkeen takana ( sulake 8 ).
Näinhän ne ovatkin, enhän minä muuta väittänytkään :D Eihän pakin kytkeminenkään pitäisi vaikuttaa tuulilasin pyyhkimien toimintaan mutta tällaiseenkin olen törmännyt. Sähkö se vaan on mielenkiintoinen asia, etenkin jos joku "asentaja Arska" joskus asentanut esim. lisävaloja tai vetokoukun sähkösarjaa tyyliin "hyppy tuolta ja tuolta sekä virta tosta ja maa täältä :D
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Mimmi kirjoitti:Onneksi sähkö on senverran yksinkertainen juttu, että sitä joko on tai ei ole, välimuotoa ei ole olemassa :wink:
Siksi se sopii minullekkin :lol:
Kyl sitä vaan on välimuotoi ei oo tarpeeks virtaa ja tietenki mun lemppari on-ei-on-ei sähkö.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

jsuomi kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Onneksi sähkö on senverran yksinkertainen juttu, että sitä joko on tai ei ole, välimuotoa ei ole olemassa :wink:
Siksi se sopii minullekkin :lol:
Kyl sitä vaan on välimuotoi ei oo tarpeeks virtaa ja tietenki mun lemppari on-ei-on-ei sähkö.
Nyt kuulostaa jo tutulta. Noihan on bittejä :D

Mutta asiaan. Lamppu palaa jo toista päivää samalla sulakkeella. Poltti kaikki (4 kpl) mun 15 A sulakkeet, nyt 25 amppeerisella ei ole rikkonut lamppua. Paikoillaan on se vanha lamppu, mutta kyllä se uusikin pelittää. Eli jossain on jotain hämminkiä enkä minä ole pystynyt sitä vielä löytämään. Kaikki näyttää ehjältä ja siistiltä. Sen verran olen kuitenkin räpeltänyt, että taas hetken toimii...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Mimmi kirjoitti:Vaihda se lamppu uuteen, vanhassa voi olla lanka irti ja käy oikosulussa tärinästä. Muistaakseni normaalitehoinen H4 ei hirveitä maksa. :roll:
25A sukake on hirvittävän iso (300W) ja lampussa on 55W eli 4,6A.
No joo, tämä nyt on tällaista haeskelua ja koska tahdoin ainakin lähteä reissuun valot päällä. Eli perimmäinen syy on vielä löytymättä. Lampun kannassa kaikki näyttäisi olevan kunnossa, mutta eipä niitä sähkövikoja silmillä aina näekään...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

jariha kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Vaihda se lamppu uuteen, vanhassa voi olla lanka irti ja käy oikosulussa tärinästä. Muistaakseni normaalitehoinen H4 ei hirveitä maksa. :roll:
25A sukake on hirvittävän iso (300W) ja lampussa on 55W eli 4,6A.
No joo, tämä nyt on tällaista haeskelua ja koska tahdoin ainakin lähteä reissuun valot päällä. Eli perimmäinen syy on vielä löytymättä. Lampun kannassa kaikki näyttäisi olevan kunnossa, mutta eipä niitä sähkövikoja silmillä aina näekään...
Paitsi savusta....tarpeeksi isolla sulakkeella vikakohta indikoi savumerkeillä :D
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

ASTech kirjoitti:
jariha kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Vaihda se lamppu uuteen, vanhassa voi olla lanka irti ja käy oikosulussa tärinästä. Muistaakseni normaalitehoinen H4 ei hirveitä maksa. :roll:
25A sukake on hirvittävän iso (300W) ja lampussa on 55W eli 4,6A.
No joo, tämä nyt on tällaista haeskelua ja koska tahdoin ainakin lähteä reissuun valot päällä. Eli perimmäinen syy on vielä löytymättä. Lampun kannassa kaikki näyttäisi olevan kunnossa, mutta eipä niitä sähkövikoja silmillä aina näekään...
Paitsi savusta....tarpeeksi isolla sulakkeella vikakohta indikoi savumerkeillä :D
Paitsi että käytännössä se menee niin, että piuhat palaa ja vikakohta voidaan paikallistaa siihen, missä alkaa johdoissa ehjä osa. Ei hyvä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Mimmi kirjoitti:Sinun taasen kannattaa lähteä hakemaan vikaa ensisijaisesti joko etuparkista TAI takavalosta sitä vikaa, ne kun ovat saman sulakeen (19) takana.
Joo oon nyt kokeillu lampuista johot irti ja kuitenkin sulake palaa. Taian uusia johot niille parkeille ku niin sanottiin korjaamo käsikirjassa.

Ja sit on toinenkin juttu mikä pimeni tossa talven harmaina päivinä. Tuuletin ei sano mitään vaikka kääntää ja vääntää joka nupista.

Onko kyseisessä vempaimessa sähköä mukana ollenkaan vai toimiiko koko vempele sillä paine ilmalla. Tai no onhan se nopeuden valitsin pakko olla sähköinen.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

nyt kyllä alkaa vi***taa ku ei meinaa sitä oikeen puoleista parkkia löytyä.

No vikahan voi ollakkin aika monessa paikassa koska sulakkeen taaksehan piiloutuu parkin lisäks : hanskalokeron- ,mittarien-, tuhkakupin-, latauksenmerkki- ja tupakanan sytyttimen valot.

Sulakkeelta lähtee 3vihreetä johtoa jotka menee kaikki sulake rasialta eteen päin (siis keulaa kohti). Montakohan metriä sinne menee johtoo et uusii nuo kaikki, vaikka ei sitä tiiä mistä kohasta sen rikkinäisen johon löytää.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
salomi
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:27
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja salomi »

900aero-84 kirjoitti: No vikahan voi ollakkin aika monessa paikassa koska sulakkeen taaksehan piiloutuu parkin lisäks : hanskalokeron- ,mittarien-, tuhkakupin-, latauksenmerkki- ja tupakanan sytyttimen valot.
Selviskö tämä vika? CD:ssä on sama ongelma eli nro 18 kärähtää. Uusi kymppiamppeerinen kestää noin 20 sekuntia.
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
Vastaa Viestiin